notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szonda: 75 százalék fölött lesz az igenek aránya

hirdetes

Szonda: 75 százalék fölött lesz az igenek aránya

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

A népszavazáson részt vevõk túlnyomó többsége mindhárom kérdésben igennel fog voksolni. A magasabb részvétel az „igen” szavazatok arányának csökkenését hozza magával, de nem valószínû, hogy az 75 százaléknál kisebb lesz – idézi a Szonda Ipsos kutatását a Népszabadság. Az adatfelvétel 2008. február 25. és március 1. között készült, személyes kérdezéssel, az ország felnõtt népességét reprezentáló mintán, 1500 fõ megkérdezésével.

Menni vagy otthon maradni??


Az alacsonyabb népszavazási jelenlét az igenek százalékos arányának emelkedésével jár együtt, de értelemszerûen a támogató voksok száma ilyenkor kisebb lesz. A nemleges szavazatot leadók jóval kisebb arányt képviselnek majd, feltehetõen nem tudnak 25 százalék fölé emelkedni. Február végén a Fidesz táborának nagyjából héttizede ígérte azt, hogy elmegy és igennel voksol. Az MSZP támogatói sokkal inkább megosztottak, az otthonmaradás és a nemleges szavazat között dilemmáznak. Csaknem fele részük passzív, az aktivitást mutatók pedig kétharmad részt nemmel szándékoznak voksolni.

hirdetes

 

Igenek és nemek aránya


A három népszavazási kérdés megválaszolásában nagyon erõs összefüggések vannak, fõként az igenek, de nagymértékben a nemek együtt járása is megfigyelhetõ. A vélhetõen legmagasabb támogatottságú kórházi napidíjas kérdésben az igenlõk 94 százaléka a vizitdíj eltörlésére, 87 százaléka a tandíj megszüntetésére is helyeslõen kíván szavazni. Egy árnyalattal gyengébb, de mindenképpen karakteres a nemmel voksolók másik kérdésekben elfoglalt álláspontja.

hirdetes

 

A kormány menjen vagy maradjon?


A népszavazás következményeivel, az igenek gyõzelmével számolva csak egy kisebbség, 30 százalék gondolja azt, hogy a kormánynak távoznia kellene. A többség, 55 százalék szerint a teendõ: az ügydöntõ népszavazás döntéseinek végrehajtása.

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

telemarketing

Reklámüzenetek eljuttatása közvetlenül az emberekhez, telefonon keresztül. In-bound: ha az... Tovább

referenciacsoport

A referenciacsoportok mindazok a csoportok, amelyek az ember attitűdjeire vagy magatartására... Tovább

Tovább a lexikonra