Máté Balázs online marketing asztali

Az afrikai piacot egy kínai mobilcég foglalta el.

Névtelen mobilcég kebelezte be az afrikai piacot

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Míg az iPhone, a Samsung, az LG, és a Google is elbukta a leckét, egy kis kínai okostelefonos cég csendben elfoglalta a teljes afrikai piacot mobiltelefonjukkal. Mi a titkuk? 

Az afrikai piacot egy kínai mobilcég foglalta el.

A kínai, pontosabban honkongi vállalat híréről több külföldi sajtó is beszámolt, azonban a céget alig ismeri valaki a szakmán kívül. 

A vállalat hazájában soha nem adott el egy telefont sem, viszont az afrikai piacot jócskán bekebelezték. 

Angolul – nyilván szándékosan – hibás nevük, Transsion kis javítással – „transmission” – nagyon is értelmessé válik. Legsikeresebb okostelefonjuk a szintén nyelvtanilag téves Tecno nevet viseli, de azért ők jól érthetően a techno-ra utalnak.

 

 

Mi a titka a vállalatnak?

George Zhu, a Transsion Holding alapítója Afrikában dolgozott közel egy évtizedet, egy másik mobilgyártó cég készülékei értékesítésével. Tapasztalatai alapján rájött, hogy a cégek rossz módszerrel közelítik meg a piacot, így 2006-ban létrehozva saját cégét berobbant Afrikába. 

A kontinensen igen nagy árkülönbségek vannak a helyi hálózatok árai között, emiatt az itt élő emberek több SIM-kártyát hordanak maguknál, amelyeket cserélgetnek. Zhu cége már a kezdetektől két SIM-kártyás mobilokat gyártott, amellyel hamar népszerűségre tett szert. 

A Transsion ezen kívül Nigériában és Kenyában kutatási és fejlesztési központokat nyitott meg, hogy felmérje, hogyan lehet jobban alkalmazkodni az afrikai felhasználók igényeihez. A mobiljaik billentyűzete régen kezeli a helyi nyelveket, például a hauszát, az amharát és a szuahélit.

Zhu vállalatánál továbbá tisztában voltak azzal is, hogy a helyi igények inkább a hosszú élettartalmú akkumlátorra terjednek ki, mint egy gyors processzorra. 

hirdetes

A kontinens nagy részén gyakoriak az áramszünetek, illetve a nagy távolságok miatt is létfontosságú a nagy kapacitású akkumlátor a helyiek számára. 

 

Figyelembe vették az átlagbéreket is

Egy átlagos etiópiai bér 54 és 108 dollár között mozog, amelyhez igazítani kellett a Transsion készülékek árát is. Az afrikaiaknál nem divat a részletfizetés sem, így egy új iPhonera vagy Samsungra nagyon kevesen tehetnek szert. Etiópiában például egy iPhone 7-es átlagára 906 dollárba, még egy Samsung Galaxy J7-es 360 dollárba kerül. A Transsion három fő márkája a Tecno, az Infinix és az Itel csupán 15 és legfeljebb 200 dollár között van. 

Évtizede a kínai telefonok statisztikailag kimutathatatlanul voltak jelen Afrikában, 2010-ben a Nokia és a Samsung uralta az értékesítést. Aztán a Nokia összeomlott, és a Samsung csak egy lett a sok közül. A Transsion pedig a semmiből előállva elfoglalta a piac több mint 50 százalékát.

 

A Transsion “afrikai”

A cég egyik alapelve, hogy elfedje kínai gyökereit. 

Afrikában azt mondjuk, hogy afrikaiak vagyunk – mondja Arif Chowdhury, a Transsion alelnöke. Ezért a Tecno üzletei nem is tartalmaznak semmilyen utalást a márka kínai mivoltára.

2011 óta a telefonok nagy részét, amelyeket Afrikában adnak el, Etióp területen Addis Abeba külvárosában szerelnek össze, ahol mintegy házszáz helyi munkaerő rakja össze a kijelzőket, áramköröket és akkumlátorokat. 

A Transsion szerint Afrikában összesen 10 ezer, Kínában 6 ezer alkalmazottjuk van: a kis fizetésért dolgozó afrikai munkások is segítik megőrizni a mobilok alacsony árait.

hirdetes

 

A Transsion egyik legnagyobb piaca Nigéria, ahol 186 millióan laknak. Egy helyi rapper segítségével, Oye Akideinde-vel 2015-ben kifejlesztettek egy zenei szoftvert, amely a Boomplay névre hallgat. Az alkalmazásnak jelenleg 32 millió felhasználója van, amellyel igen népszerű a piacon. 

A cég emellett egyéb alkalmazások fejlesztésében is jelen van. A TranssNet például pénzügyi alkalmazásokat kínál a Transsion által gyártott okostelefonokhoz, amely szintén a cég egyik alvállalata. 

 

Cél a terjeszkedés

Természetesen egy ilyen vállalat, amely másik kontinensen vált népszerűvé, szeretne terjeszkedni és megmutatni magát más országokban is. 

A Transsion jövőbeni növekedési lehetőségét Oroszországban, Indonéziában és Bangladesben látja legfőképp. A tavalyi évben Indiában kezdték el árulni okoskészülékeiket, amely során 1 év leforgása alatt máris megszerezték az óriási piac 5%-át az országban. Ez hogyan sikerült? Az indiai emberek igényeit vették alapul: az itteni emberek kézzel esznek, így maszatos marad az ujjuk. Ezáltal olyan kijelzőket és ujjlenyomat-olvasókat kell gyártani, amelyek a maszatos ujjakat is elfogadják. 

 

A vállalat igen okosan gondolkozik, és találja meg a piaci rést az országokban. Lassan már nem lesz “névtelen” gyártó nemzetközi szinten. 

Forrás: MTI

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 177

Átlagos értékelés: 4.7

Érdekességek Hírek Külföld

Szótár

vevõ

szervezet , vagy személy, amely vagy aki kap egy terméket PÉLDÁK:... Tovább

keresztpromóció

Egy márkával egy másik, nem konkurens márkát reklámoznak. Tovább

Tovább a lexikonra