Az időjárást nem érdekli, hogy éppen mi zajlik a nagyvilágban, és a nyár a COVID-19 járvány ellenére is beköszöntött az északi félgömbön. A nyár beálltával bizonyos iparágak lelassulnak, míg mások éppen ilyenkor gyorsulnak fel (már amennyire idén ez lehetséges). Azonban az átmeneti kényelmetlen, bizonytalan helyzet még nem ürügy arra, hogy visszavegyél marketingedből. A következőkben néhány kifejezetten kisvállalkozásoknak szóló nyári marketingtippet szeretnénk megosztani, amik között te is biztosan találsz hasznosat magadnak (akár kisebb a forgalmad nyáron, akár most pörög fel igazán)!

#1: Kezdj el tervezni az év végi ünnepekre
Ha a nyár már most odavan, mert a vírushelyzet miatt nem számíthatsz sűrű forgalomra, akkor érdemes valamivel előrébb tekintened az évben. Habár senki sem tudja, hogy meddig tart majd ez az egész, remélhetjük, hogy a karácsonyi időszak már sokkal békésebben telhet, és az emberek is nagyobb biztonságban érzik majd magukat a téli hónapokban.
Érdemes tehát már most elkezdened gondolkodni az év végi marketingkampányokon, hogy amikor eljön az idejük, teljes készültséggel indíthasd be őket.
#2: Kedveskedj ügyfeleidnek
A nyár nagyszerű lehetőségeket nyújt a szabadtéri szórakozásra. Ilyenkor érdemes elgondolkodni azon is, hogy milyen szabadtéri rendezvényekkel kedveskedhetnél ügyfeleidnek, vagy üzleti partnereidnek, akik az elmúlt időszakban tanúsították hűségüket márkád iránt.
Persze a szabadtéri rendezvényeket most még szigorú szabályok kötik, de nem lehetetlenség leszervezni őket. A kisebb vállalkozásoknak általában az ügyfélköre sem túl nagy, ezért kisebb hely is elég, hogy a meghívottak biztonságos távolságot tarthassanak egymástól.
#3: Rendezz nyereményjátékot
A nyereményjátékok valójában évszaktól, szezontól függetlenül működnek, ezért is érdemes nyáron is foglalkozni velük. A nyereményjátékokkal könnyedén felhívhatod magadra célközönséged (és ismerőseik) figyelmét, és értékes aktivitást is szerezhetsz céged közösségi profiljainak.
Ha a nyereményjátékot kifejezetten nyári témájúra alakítod ki, azzal csak még több érdeklődőt szerezhetsz márkád köré. Igazából minden a kreativitáson múlik. Ha nem tudsz felajánlani semmit, aminek különösebb köze lenne a nyárhoz, akkor társulj egy másik céggel, hogy közösen bonyolíthassátok le a kampányt.