
#4: Rendezz versenyeket
Mivel nyereményjátékokhoz hasonlóan a versenyek is évszaktól függetlenek, remek nyári marketingtaktikák kisvállalkozások számára. Nyáron több a tettvágy az emberekben, és az idei kényszeres otthonmaradásban ez csak tovább fokozódik majd bennük. Kínálj tehát lehetőséget nekik arra, hogy levezethessék ezeket az indulataikat – rendezz versenyeket számukra!
Állj elő néhány versenyötlettel, amelyeknek valami köze lehetne cégedhez – pl. annak termékeihez vagy jellegéhez. Ha például céged takarítással foglalkozik, akkor megkérheted közösségi követőidet, hogy küldjenek be képeket rendelten otthoni irodáikról, és akinél a legnagyobb káosz, az egy ingyenes takarítást, vagy egy takarítóeszközökből álló termékcsomagot nyerhet. Esetleg kérd meg hogy küldjék el kedvenc nyári nyaralós képeiket tavalyról, és a legtöbb likeot kapóknak küld ajándékkártyát. Ha élelmiszert árulsz, mézet, lekvárt, vagy bármi mást, rendezz recept versenyt, a lényeg, hogy légy kreatív!
#5: Célozd meg a nyaralókat
Ha céged olyan helyen működik, ahol nyáron sok turista fordul meg, akkor érdemes ezt minden évben kihasználnod. Ha a környék népszerű célpont számukra, akkor adj nekik egy nagyon jó okot, hogy hozzád is betérjenek látogatásuk során. Természetesen ez nem vonatkozik minden kisvállalkozásra, de ha rád igen, akkor ne szalaszd el ezt a lehetőséget.
Például hirdesd meg, hogy ha bemutatják lakcímkártyájukat, és egy ezzel igazolják, hogy egy másik megyéből érkeztek, akkor egy kisebb kedvezménnyel vásárolhatnak nálad egy alkalommal. Akár a helyieket is bevonhatod: ha hoznak magukkal egy barátot egy másik megyéből, akkor a következő alkalommal ők is kedvezményben részesülhetnek nálad.
Persze ezeket a lehetőségeket minden felületen érdemes meghirdetni – készíts online hirdetéseket, küldj értesítéseket email feliratkozóidnak, és írd ki a hírt kiemelt bejegyzésként céged blogjára is, hogy minél többek értesüljenek róla.