notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Online média ügynökség: Ó, Tõlük ments meg Uram minket!

Online média ügynökség: Ó, Tõlük ments meg Uram minket!

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Online média ügynökséget alkalmazni felesleges, haszontalan dolog, vélik sokan. Kétségtelenül igazuk is van, a piacon sokan vannak, és sokszor haszontalan a munkájuk. Vagy nem minden online média ügynökség él meg csupán azért, mert tulajdonosaiknak jó barátaik vannak nagy megbízó cégeknél? Sok média ügynökség van, nagyon sok. Vannak nevesebbek, és vannak feltörekvõk. Mindegyik kategóriában találunk jó szolgáltatót és rosszat. Mégis, mit várjunk el egy online média ügynökségtõl? Cikkünkbõl kiderül!

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérd ajánlatunkat itt!

 

Online média ügynökség: Ó, Tõlük ments meg Uram minket!

 

Az online média ügynökség feladatai

 
Online kampányok fajtái (banner kampány, PR cikk kampány stb.)

A legalapvetõbb, és legjobban ismert feladat az online kampányszervezés. Mit is jelent ez? Akár PR akár marketing tevékenység esetében egy bizonyos üzenet átadása az Internet médiákon keresztül. Lehet ez banner kampány, PR cikk kampány, ezeket nevezzük hagyományos online kommunikációs csatornáknak. A WEB2 kampányok ennél sokkal összetettebbek, több emberi munkaórát, kreativitást igényelnek, azonban az esetek nagy többségében hatékonyabbak, mint a hagyományos online csatornák. Bármelyik csatornát válasszuk is, nagyon fontos, hogy a kampány hatása ne szorítkozzon csupán az adott akcióra. Az ügynökségek nagy része sajnos nem tesz mást, mint korábbi offline hirdetési gyakorlatát alkalmazza az Internet világában. Míg egy TV reklám, egy újsághirdetés, egy szórólap csupán addig fejti ki hatását, amíg megjelenik (tehát 5 perc és 1 hónap között), addig egy PR cikk, vagy egy WEB2 kampány határozatlan ideig megmarad az Interneten, és segíti a céget céljai elérésében.

Az online kampányok szervezése (keresõmarketing a kampányszervezésben)

A fent leírtakból egyértelmûen következik, hogy egy internetes média kampány megszervezése egészen más alapokon kell, hogy nyugodjon, mint egy szórólap megírása, vagy egy TV spot elkészítése. A hosszabb életút, a tartósabb hatás nem csupán azért fontos, mert ennek megfelelõ módon kell megfogalmazzuk az akció szövegét, hanem azért is, mert a jól megtervezett internet média kampányok segítik saját weblapunk ismertségének növelését. Kevés az olyan online média ügynökség (nem is nagyon találkoztam még ilyennel), aki ezen felül a kampány során figyelembe veszi a keresõmarketing szempontokat. A keresõoptimalizálás általában nem erõsségük a média ügynökségeknek, többnyire azt sem tudják, mi az. A keresõoptimalizáló cégek pedig mit nem adnának egy olyan partnerért, aki annyi pénzt tud elkölteni honlapjának népszerûsítésre, amit egy online kampányban el kell költeni. Amennyiben tehát egy internetes média kampány keresõmarketing elvek alapján jön létre, hasznossága, eredménye megduplázódik, vagyis nõ az ár/érték aránya.

hirdetes

Az internetes média kampányok összetétele

A kampányhoz felhasznált internetes médiák kiválasztása egy nagyon fontos feladat. Az ár/érték arány az alábbiaktól függ:

  • Kampányunk célcsoportjából mennyien látogatják a portált.
  • Amennyiben nincs látogatói elemzés (kisebb portálok esetén lehetséges, nagy hiba a portál részérõl), nézzük meg az egyedi látogatók számát.
  • A bannerek, PR cikkek árai
  • Az oldal értéke keresõmarketing szempontból (adnak-e szöveges linket, PR érték stb.).

Sok cégvezetõ, sõt sajnos a legtöbb online média ügynökség is hajlandó egyetlen dolgot figyelembe venni, a látogatók számát, vagy a portál ismertségét. Egy mezõgazdasági hirdetés valószínûleg sokkal hatékonyabb és nagyságrendekkel kedvezõbb árú lesz az Agrároldal.hu portálon, mint az Origo vagy az Index felületein, akkor is, ha az utóbbiakat jóval többen látogatják.

hirdetes

Látogatók összetétele

Nagyon fontos a látogatók összetételének vizsgálata. Egy videoblog vagy egy sexoldal látogatottsága lehet nagyságrendekkel több, mint mondjuk egy, a vezetõk által látogatott hajós portálé, a hajós portál látogatói sokkal értékesebbek lehetnek számunkra, kisebb nagyságrendben is, mint egy videoblogokat látogató tinédzseré. Persze, ha guminõt vagy bulvárlapot kívánunk eladni, akkor ellentétes a helyzet.
A keresõmarketing szempontokra pedig, mint fentebb írtam, nagyon kevesen ügyelnek. Pedig egy keresõoptimalizált, a keresõk által nagyra értékelt (pl.: magas PR érték) weboldalra saját linkünkkel kikerülni hosszú távon is nagyon jól megtérülõ lehetõség. Nem csupán azt érdemes tudni, hogy hova kell linket elhelyezni, érdemes arra is figyelni, hogy ezt mi módon tegyük. Keresõmarketing szempontból nem mindegy, hogy linkünket egy banneren, flash banneren helyezik el, esetleg valamiféle még ennél is kevésbé hatékony megoldást választanak, vagy kapunk közvetlen, általunk meghatározható szöveges linket is oldalunkra. Ha ezt a szolgáltatást az online média kampányon kívül kérjük, külön kell fizetnünk érte. Egy ügyes online média ügynökség azonban összefogja ezt a két kívánalmat, így kampányunk jelentõs költséghatékonyságot érhet el.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!

Kérd ajánlatunkat itt!

 

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 128

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

Totális Internetes Jelenlét

Totális Internetes Jelenlét, azaz a Total Internet Presence TIP   Mi is a TIP... Tovább

folyamat

egymással kapcsolatban vagy kölcsönhatásban álló tevékenységek olyan sorozata, amely... Tovább

Tovább a lexikonra