notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Mi történik 2008-ban az interneten?

Mi történik 2008-ban az interneten?

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Globálisan 1,2 milliárd felhasználó van jelen az interneten – a föld lakosságának körülbelül 20 százaléka) – és évente körülbelül 150 millió fõvel gyarapszik ez a szám. Négyévente pedig nagyjából megduplázódik. A múlt évben 46 százalékkal költöttek többet az online hirdetésekre (banner, PPC, Adwords), mint az elõzõ évben - összesen 19 milliárd dollárt.

A tavalyi év hozománya az is, hogy a web 2.0 – vagyis, hogy minden felhasználó könnyedén közzéteheti az információit, véleményét, fotóit és videóit online – forradalmasította a hálózati világot. Az üzenõfelületek, blogok, fórumok, videó blogok száma 5 havonta megduplázódott. Emellett a VOIP technológia térnyerése (Skype-on és egyéb más eszközökön keresztül) rendkívül olcsóvá, sõt majndem ingyenessé tette a hang- és videó kommunikációt.

Elõrejelzés– avagy mi lesz a trendi idén?

A hagyományos (offline) marketing költségeket online területre helyezik át, s a digitális marketing is egyre inkább kifejlõdik és beérik. Ennek a folyamatnak jelentõs hatása lesz a 2008-as trendek tekintetében. Emellett az online és offline integráció is folytatódni fog. A kereskedõk egyre inkább fejlesztik technológiáikat annak érdekében, hogy a vásárlók választhassanak aszerint, éppen melyik csatornán szeretnék elkölteni a pénzüket.

A keresõ marketing is tovább terjeszkedik és más formátumokat is elér: beleértve a szociális, helyi és mobil keresést. Az analitika és a kapcsolódó mérési lehetõségek sokkal kifinomultabbá válnak. Ahogy az online piac érik az analitika válik a siker fõ irányítójává. Fontossága abban rejlik, hogy feltárja az egyes lehetõségeket és rámutat a további fejlesztést igénylõ területekre. Az e-mail alapú kommunikáció sokkal kifinomultabbá válik.

Az akciós e-mailek egyre inkább elvesztik az újdonság erejét. Az egyre növekvõ mennyiségben küldött akciós ajánlatok már fárasztják a fogyasztókat. A marketingeseknek a jövõben arra kell fókuszálni, hogy releváns üzeneteket küldjenek ki, amire érdemes odafigyelni. Ez azt eredményezi, hogy egyre inkább teret nyer a személyre szabott levelek aránya, a dinamikus tartalom és a hírlevelek, melyek vagy értékes információt vagy szórakoztatást közvetítenek a fogyasztók felé.

hirdetes

Szerepet kap a video

Az interneten fellelhetõ és a jövõben közzétételre kerülõ tartalom egy más jellegû, modernebb közvetítése során kap szerepet a videó. Amerikai felmérések szerint 123 millió amerikai felhasználó legalább havi egy videót megnéz az interneten és 75 százalékuk el is meséli ismerõseinek amit látott. Akár a B2B akár a B2C szektorban dolgozunk, a videó egy hihetelen lehetõséget jelent, hogy oktassuk vagy szórakoztassuk a célpiacunkat.

Az amerikai újságok 92 százalékának már videó tartalom is megtalálható a weboldalán (a 2006-os 61 százalékhoz képest). Számos cég készít információs vagy oktató videót és így segítik ügyfeleiket, hogy miként vegyék használatba és alkalmazzák termékeiket és szolgáltatásaikat. Mások csak szórakoztató eszközként használják a videót abban reménykedve, hogy ezzel megnövelik a márkájuk iránti vonzerõt vagy éppen érdeklõdõket nyernek a honlapjukra.

hirdetes

Az interneten jelenleg több mint 7 millió órányi ingyenes videó tartalom található. Így ha videónkkal ki akarunk ugrani a tömegbõl akkor minõségi tartalmat és megfontolt szerkesztést kell alkalmaznunk. Egy 2007-ben készült felmérés során kiderült, hogy az emberek videó nézési aktivitása 30 másodperc után csökken.

A HTML megjelenése

Még ma is – a HTML megjelenése után 18 évvel – világszerte rohamosan növekszik az internet hozzáférések és felhasználók száma. A világ lakosságának jelenleg csak 18 százaléka internet felhasználó de ez az arány rendkívüli mértékben növekszik, különösen Ázsiában. Már külön kutatások foglalkoznak vele, hogy milyen mértékben indul növekedésnek azon országok gazdasága, amelyeket elér az internet.

Az internet marketing is változik. Egyre több és több embert látunk, aki most lép be a piacra és szeretné elindítani elsõ online üzletét. (Mindehhez azonban rendkívül kevés online marketing tudással rendelkezik. A jövõ sikere azoké a cégeké és szervezeteké melyek mind az innovációban, mind a megvalósításban az elsõk között végeznek.

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 175

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

eladási kvóta

Egy termékvonal, egy vállalati divízió vagy egy kereskedelmi képviselő számára... Tovább

az audit megállapításai

az összegyûjtött auditbizonyítékok és az auditkritériumok összehasonlító... Tovább

Tovább a lexikonra