Az internet gyökerestől megváltoztatta az emberek hétköznapjait. Jó 20 évvel ezelőtt még senki sem gondolta volna, hogy szinte minden ügyünket elvégezhetjük rajta és hogy akár egy egész napot elpazarolhatunk rá anélkül, hogy bármilyen hasznos munkát végeznénk közben.

Az internet azonban nem csak a hétköznapi felhasználók számára bizonyult kétélű fegyvernek: a digitális forradalomnak köszönhetően temérdek új lehetőséget hullott a marketingesek ölébe, azonban ahogy sorra bukkannak fel az új technológiák és eszközök, úgy egyre nehezebb lépést tartani velük.
Több mindent intézhetünk az interneten, mint valaha, de több intéznivalónk is akad, és mire az ember hozzászokik egy új normához, már jön is a következő. Az online marketing minden évben új kihívások elé állítja a márkákat, és a dolgok internete egyre kuszábbá válik. A következőkben felsoroljuk 2020 három legígéretesebb online marketing trendjét, amikre minden márkának érdemes lesz odafigyelnie az előttünk álló esztendőben!
1. Online marketing trend 2020: Fizetett hangalapú keresés
Ahogy az elmúlt évek során egyre több helyen terjedtek el az okoshangszórók és hangos asszisztensek, azonban a fizetett hangalapú keresés fogalma csak mostanában ütötte fel a fejét az online marketingesek világában.
Érdemes lesz tehát odafigyelni erre a trendre, különösen az alábbi statisztikák ismeretében:
• Az Amazon szerint 2019-ben több mint 100 millió Alexa készüléket értékesített, a Google szerint pedig a Google Asszisztens hamarosan 1 milliárd eszközön lesz elérhető.
• A mobilos keresések legalább 20%-ához hangos asszisztenst használnak.
De miért éri meg a fizetett hangalapú keresésekkel foglalkozni? Nos, 4-ből 3 okoshagnszóróval rendelkező személy legalább heti egyszer keres rá egy helyi cégre, 53%-uk pedig minden egyes nap él ezzel a lehetőséggel. Mindemellett a hangalapú rendelések több mint 20%-a élelmiszerrendelés, és a hangalapú vásárlások értéke 2020-ra 40 milliárd dollárra nőhet.
A jogos kérdés persze az, hogy hogyan használhatja ki mindezt a te céged
Úgy, hogy egy stabil stratégiát dolgoz ki a hangalapú keresésekre való optimalizálásra. Ehhez persze tudnod kell, hogy célközönséged milyen kérdéseket tesz fel okoskészülékének a keresésekhez.
Ezek alapján kell megfogalmaznod szöveges tartalmaidat. A hangalapú keresések gyakran kérdésszerűek, ezért érdemes minél több kérdőszót használni tartalmaidban (hogyan, miért, hányszor, stb.), majd röviden megválaszolni őket.
Igyekezz továbbá long-tail kulcsszavakat használni. Amikor az emberek feltesznek egy kérdést okoskészülékeiknek, gyakran természetesen fogalmaznak, mintha csak egy ismerősökkel beszélgetnének – ellentétben a szövegesen beírt, kissé gépies lekérdezésekkel. Ezek a kérdések sokszor többszavas, long-tail kifejezéseket tartalmaznak, így érdemes ezekre is optimalizálnod szöveges tartalmaidat.
A schema jelölőnyelv használatával sok hasznos információt kínálhatsz a keresőmotorok számára arról, hogy miről is szólnak tartalmaid. Ez segít nekik könnyebben értelmezni tartalmaidat és megtalálni a lekérdezett adatokat.
Habár a két legnépszerűbb otthoni hangos asszisztens (az Amazon Alexa és a Google Asszisztens) még nem ismerik a magyar nyelvet, idővel kétségtelen, hogy hazánkban is jobban elterjednek majd ezek a készülékek (amelyek angol nyelven már így is használhatók).