notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

2008-as online trend elõrejelzés

2008-as online trend elõrejelzés

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Ahogy a legtöbb ember, a marketingesek és a bloggerek is minden év elején visszatekintenek, mik voltak az elõzõ esztendõ legfontosabb eseményei. Végig gondolhatjuk a jó és rossz történéseket, melyekbõl számos tanulság levonható a jövõre nézve és ami talán még fontosabb: némi elõrejelzés is megállapítható az új év lehetséges trendjeit illetõen.

 

 Az internet töretlenül fejlõdött 2007-ben is



Kína (az Egyesült Államok után) a világ második legnagyobb online piacává vált - több mint 162 millió internet felhasználóval. (Rettentõ nagy potenciál rejlik ebben a piacban: ha Kína 1,3 milliárd lakosa közül ugyanakkora arányú lesz az internet felhasználók száma mint a jelenlegi amerikai arány, az 910 millió felhasználót fog jelenteni!)

Felhasználók az interneten



Globálisan 1,2 milliárd felhasználó van jelen az interneten - a föld lakosságának körülbelül 20%-a) - és évente körülbelül 150 millió fõvel gyarapszik ez a szám.  A világon jelenleg nagyjából 4 évente duplázódik meg az internet használók száma. 2007-ben az online hirdetésekre (banner, PPC, Adwords) költött összeg 46%-al nõtt az elõzõ évihez képest - közel 19 milliárd dollárra. A web 2.0 - vagyis, hogy minden felhasználó könnyedén közzéteheti az információit, véleményét, fotóit és videóit online - forradalmasította a hálózati világot. Az üzenõfelületek, blogok, fórumok, videó blogok száma 5 havonta megduplázódott.
A VOIP technológia térnyerése (Skype-on és egyéb más eszközökön keresztül) rendkívül olcsóvá, sõt majdnem ingyenessé tette a hang és videó kommunikációt.

Elõrejelzés 2008 - avagy mi lesz a trendi?


Folytatódik a hagyományos (offline) marketing költségek online területre való áthelyezõdése, valamint a digitális marketing is egyre inkább kifejlõdik és beérik. Ennek a folyamatnak jelentõs hatása lesz a 2008-as trendek tekintetében.

hirdetes

Online, offline és keresõmarketing


Az online és offline integráció is folytatódni fog. A kereskedõk egyre inkább fejlesztik technológiáikat annak érdekében, hogy a vásárlók választhassanak aszerint, éppen melyik csatornán szeretnék elkölteni a pénzüket.
A keresõ marketing is tovább terjeszkedik és más formátumokat is elér: beleértve a szociális, helyi és mobil keresést.

Analitika


Az analitika és a kapcsolódó mérési lehetõségek sokkal kifinomultabbá válnak. Ahogy az online piac érik az analitika válik a siker fõ irányítójává. Fontossága abban rejlik, hogy feltárja az egyes lehetõségeket és rámutat a további fejlesztést igénylõ területekre.

E-mail


Az e-mail alapú kommunikáció, sokkal kifinomultabbá válik. Az akciós e-mailek egyre inkább elvesztik az újdonság erejét. Az egyre növekvõ mennyiségben küldött akciós ajánlatok már fárasztják a fogyasztókat. A marketingeseknek a jövõben arra kell fókuszálni, hogy releváns üzeneteket küldjenek ki, amire érdemes odafigyelni.
Ez azt eredményezi, hogy egyre inkább teret nyer a személyre szabott levelek aránya, a dinamikus tartalom és a hírlevelek, melyek vagy értékes információt vagy szórakoztatást közvetítenek a fogyasztók felé.

Pörög a videó


Az interneten fellelhetõ és a jövõben közzétételre kerülõ tartalom egy más jellegû, modernebb közvetítése során kap szerepet a videó.

hirdetes
Amerikai felmérések szerint 123 millió amerikai felhasználó legalább havi egy videót megnéz az interneten és 75%-uk el is meséli ismerõseinek amit látott.
Akár a B2B akár a B2C szektorban dolgozik, a videó egy hihetetlen lehetõséget jelent, hogy oktassa vagy szórakoztassa a célpiacát.
Az amerikai újságok 92%-ának már videó tartalom is megtalálható a weboldalán (a 2006-os 61%-hoz képest). Számos cég készít információs vagy oktató videót és így segítik ügyfeleiket, hogy miként vegyék használatba és alkalmazzák termékeiket és szolgáltatásaikat. Mások csak szórakoztató eszközként használják a videót abban reménykedve, hogy ezzel megnövelik a márkájuk iránti vonzerõt vagy éppen érdeklõdõket nyernek a honlapjukra.
Az interneten jelenleg több mint 7 millió órányi ingyenes videó tartalom található. Így ha videójával ki akar ugrani a tömegbõl akkor minõségi tartalmat és megfontolt szerkesztést kell alkalmaznia. Egy 2007-ben készült felmérés során kiderült, hogy az emberek videó nézési aktivitása 30 másodperc után csökken.

2008 trendje


A rövid és tartalmas videók lesznek a 2008-as év nagy nyertesei, melyeket ha megfelelõen alkalmazol, jelentõsen fellendítheti honlapod forgalmát is.

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 171

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

átsorolás

nem megfelelõ termék fokozatának módosítása, hogy az az eredetitõl eltérõ... Tovább

minõség

annak mértéke, hogy mennyire teljesíti a saját jellemzõk egy csoportja a... Tovább

Tovább a lexikonra