notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Pályázatok tipikus tartalmi hibái, pályázati kiírás és pályázati útmutató

Érdemes pályázni?

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Azt szokták mondani, hogy a bankok azoknak a vállalkozásoknak adnának szívesen pénzt, amelyek dinamikus üzletpolitikát folytatnak, és megfelelő vagyoni fedezettel rendelkeznek, ám pont ezek nem akarnak hitelt felvenni. Azoknak viszont, akik kölcsönért jelentkeznek, nem szívesen nyújtanak hitelt, hiszen aggályos az üzletmenetük, és gyakran vagyoni biztosítékot sem tudnak szolgálni. Ez a logika a pályázati rendszer működésére is igaz, hiszen a program meghirdetői szívesebben veszik azokat, akiknek határozott elgondolásai vannak, és a pályázaton történő, eredményes szereplést nem célnak, hanem eszköznek tekintik törekvéseik megvalósítására.

A kis és középvállalkozások esetében egyértelműen gyengeséget jelenthet a hiányzó tőkeerő, ami miatt a vállalkozás olykor a pályázat vagy a hitel megkívánt önerejét sem tudja finanszírozni. A pályázatokat versenyképes vállalkozásoknak írják ki, amelyek munkahelyeket képesek megőrizni, illetve újakat létrehozni, és emellett gazdasági eredményeik javítására is kötelezettséget vállalnak a pályázat fenntartási időszakában (mely általában 3 év a projekt lezárást követően).
A pályázókra vonatkozó konkrét feltételeket és eljárási szabályokat a szűkszavú pályázati kiírások és a részletező pályázati útmutatók tartalmazzák, melyek változnak az évek folyamán, és elmondható, hogy az egyre finomodó pályázati dokumentáció jórészt könnyebbséget jelent a pályázatot beadó cégek számára. A pályázatot kiírók is tanulnak a hibáikból, illetve igyekeznek minden kiskaput bezárni.
A pályázatok tipikus tartalmi hibái:
    határidő-túllépés, késedelmes beérkezés
    a pályázat hiányos, vagy más ok miatt nem felel meg a kiírásban szereplő követelményeknek

hirdetes
    a pályázó nem jogosult pályázni
    a projekt meghaladja a megszabott maximális időtartamot
    a projekt nem megfelelő, a szakmai koncepció elégtelen
    adminisztrációs hibák, elírások
    a pályázat lejárt határidejű árajánlatot tartalmaz
    árajánlattal alá nem támasztott vagy azzal nem egyező költségtétel szerepel a részletes költségvetésben
    a költségvetés-készítés hiányosságai (el nem számolható költségek szerepeltetése, túlárazás, áfatartalom szabályozástól eltérő kezelése)
    egy költségtétel teljes költsége meghaladja az igényelt támogatás megjelölt arányát (ha erre vonatkozóan van előírás)
    a papíron és az elektronikus formában beadott pályázatok között eltérés van
    a pályázó nem írja alá a pályázatot, vagy üresen hagyja a pályázati nyomtatvány egyes pontjait, illetve hiányzik a hivatalos pecsét a pályázatról
hirdetes

Mivel a pályázatok évente csak egyszer jelennek meg, ezért érdemes alaposan felkészülni a projektekre, nem utolsósorban azért, mert igen időigényes folyamat egy pályázat beadása, illetve előkészítése. A költségvetés elkészítésénél a lehető legnagyobb gondossággal kell eljárni, mert a pályázat befogadása után a megállapodásban rögzített költségeken túl egyéb költségek nem lesznek elszámolhatóak. A mellékletek beszerzését nem szabad az utolsó pillanatra hagyni, tekintettel a hivatalos igazolások beszerzésének időigényére. Figyelembe kell venni továbbá azt is, hogy az Európai Uniós pályázatok általános szabálya, hogy a már megkezdett beruházások nem támogathatóak.
Akármilyen döntést is hoz meg a vállalkozás vezetése, egyben biztosak lehetünk: a támogatásokat nem adják ingyen, de egy átgondolt projekt finanszírozásában jelentős segítséget képviselhetnek a pályázati pénzek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 177

Átlagos értékelés: 5.0

Szótár

Barter

Egy médiatulajdonos reklámidőt vagy hirdetési felületet biztosít más szolgáltatásért,... Tovább

public relations

A PR azon programok összessége, amelyeket azért alakítottak ki, hogy támogassák vagy... Tovább

Tovább a lexikonra