notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Bloggerbõl lett hírességek

Bloggerbõl lett hírességek

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A webnaplók népszerûségének köszönhetõen ma már egy hétköznapi ember is akkora nyilvánosságot érhet el, mint a hollywoodi sztárok; egy videokamerával vagy egy bloggal milliókhoz is eljuttathatjuk véleményünket a világról. Összeállításunkban néhány olyan bloggert mutatunk be, akik egyszerû naplóíróból váltak internetes hírességekké.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forbes.com online

A Forbes.com online celebritásainak listáját egyértelmûen a 19 éves Jessica Lee Rose vezeti. Bár ez a név talán nem mond sokat, bizonyára jóval többek számára hangzik ismerõsen a Lonelygirl15 név. A 16 éves lányt sokáig csak amerikai tinédzserként ismerték, aki egy videokamera segítségével megörökítette gondolatait, s a felvételeket elhelyezte a YouTube videomegosztón. Hamarosan többmilliós rajongótábora lett, ám 2006 augusztusában kiderült, hogy a magvas gondolatok valójában elõre megírt forgatókönyv szerint kerülnek képernyõre, a lányt pedig felismerték egy 19 éves új-zélandi illetõségû fiatal színésznõ személyében. Ez nemhogy visszavetette volna az iránta táplált érdeklõdést, ellenkezõleg, még híresebbé tette Jessica Lee Rose-t. A lány rövid úton a YouTube generáció arcává vált, aki mára filmszerepeket vállal, s felkérték egy ENSZ által forgatott, szegénységellenes reklámban való részvételre is.
 

Perez Hilton

Lonelygirl után Perez Hilton következi, s a név nem elírás. A vitriolos tollú 28 éves blogger – polgári nevén Mario Lavandeira – írásaitól rettegnek a hollywoodi sztárok, hihetetlenül népszerû weboldalán (perezhilton.com) ugyanis nem kíméli a sztárallûrjeikkel a figyelmet magukra irányító celebritásokat. Kritikusai szerint Lavandeira kivételezik kedvenceivel, a Hilton-lányokkal, akiket ritkán tüntet fel rossz fényben. Lavandeirának meggyûlt a baja legalább egy fotóügynökséggel is, amely azt állította, hogy a PerezHilton.com engedély nélkül jelentette meg a felvételeit. Ennek ellenére a blog továbbra is igen népszerû, s Lavandeira írásaira már a hírcsatornákon is hivatkozási alapként tekintenek, a blogger pedig gyakori vendége az amerikai bulvármédiával foglalkozó tévémûsoroknak.

hirdetes

Markos Moulitsas Zúniga

Az excentrikus bulvárbloggert Markos Moulitsas Zúniga, mûvésznevén Kos követi a Forbes listájának harmadik helyén. A politikai témákban publikáló blogger a konzervatív amerikai politikusok mumusa, Daily Kos címû webnaplóján gyakran kampányol a haladásért, illetve a liberális értékekért. Ismertségével túlnõtt az interneten, gyakran idézik a médiában. Befolyását mi sem jellemzi jobban, mint az a tény, hogy 2006-ban gyõzelemhez segítette Ned Lamontot a nála jóval ismertebb Joseph Lieberman szenátorral szemben a connecticuti demokrata elõválasztásokon.

Matt Drudge

Nála is többet mondhat el magáról Matt Drudge, a híroldalként üzemelõ Drudge Report szerkesztõje. A 40 éves férfi nem kevesebbel büszkélkedhet, mint hogy sikerült bizalmatlansági eljárást (impeachmentet) indíttatnia egy hivatalban lévõ amerikai elnök ellen. A Drudge Reporton jelentek meg ugyanis az elsõ hírek 1998-ban Bill Clinton és Monica Lewinsky afférjáról. Drudge erõssége abban rejlik, hogy nagyon korán felismeri azokat a híreket, amelyekre késõbb lecsap a „hagyományos” média is. Drudge blogját gyakran emlegetik az online újságírás új generációjának iskolapéldájaként. Bár kritikusai szerint Drudge gyakran csupán pletykákról ír, ismertsége okán szerepelt már a Fox hírcsatorna egy azóta már megszûnt mûsorában, Manifesto címmel könyvet írt, s feltûnik egy heti rendszerességgel jelentkezõ rádiómûsorban is.

hirdetes

Seth Godin

Ötödik helyre került a 46 éves marketingguru, Seth Godin, aki saját magáról elnevezett blogján az internet rejtelmeirõl elmélkedik, s publicisztikáit, esszéit széles körben olvassák és idézik, online és offline egyaránt. Godin egyik könyvében a sikerrõl ír, amelynek véleménye szerint elengedhetetlen eleme a versenytársaktól való különbözés: egy vállalat akkor lehet sikeres, ha sikerül „a lila tehénné válnia a fekete-fehér csorda közepén”.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.9

Szótár

beszerzés

Szűkebb értelemben a termeléshez szükséges anyagok, segédanyagok stb. megvásárlását... Tovább

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium bemutatkozása A tárca felelős a reálgazdasági... Tovább

Tovább a lexikonra