notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bloggerbõl lett hírességek

hirdetes

Bloggerbõl lett hírességek

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A webnaplók népszerûségének köszönhetõen ma már egy hétköznapi ember is akkora nyilvánosságot érhet el, mint a hollywoodi sztárok; egy videokamerával vagy egy bloggal milliókhoz is eljuttathatjuk véleményünket a világról. Összeállításunkban néhány olyan bloggert mutatunk be, akik egyszerû naplóíróból váltak internetes hírességekké.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forbes.com online

A Forbes.com online celebritásainak listáját egyértelmûen a 19 éves Jessica Lee Rose vezeti. Bár ez a név talán nem mond sokat, bizonyára jóval többek számára hangzik ismerõsen a Lonelygirl15 név. A 16 éves lányt sokáig csak amerikai tinédzserként ismerték, aki egy videokamera segítségével megörökítette gondolatait, s a felvételeket elhelyezte a YouTube videomegosztón. Hamarosan többmilliós rajongótábora lett, ám 2006 augusztusában kiderült, hogy a magvas gondolatok valójában elõre megírt forgatókönyv szerint kerülnek képernyõre, a lányt pedig felismerték egy 19 éves új-zélandi illetõségû fiatal színésznõ személyében. Ez nemhogy visszavetette volna az iránta táplált érdeklõdést, ellenkezõleg, még híresebbé tette Jessica Lee Rose-t. A lány rövid úton a YouTube generáció arcává vált, aki mára filmszerepeket vállal, s felkérték egy ENSZ által forgatott, szegénységellenes reklámban való részvételre is.
 

Perez Hilton

Lonelygirl után Perez Hilton következi, s a név nem elírás. A vitriolos tollú 28 éves blogger – polgári nevén Mario Lavandeira – írásaitól rettegnek a hollywoodi sztárok, hihetetlenül népszerû weboldalán (perezhilton.com) ugyanis nem kíméli a sztárallûrjeikkel a figyelmet magukra irányító celebritásokat. Kritikusai szerint Lavandeira kivételezik kedvenceivel, a Hilton-lányokkal, akiket ritkán tüntet fel rossz fényben. Lavandeirának meggyûlt a baja legalább egy fotóügynökséggel is, amely azt állította, hogy a PerezHilton.com engedély nélkül jelentette meg a felvételeit. Ennek ellenére a blog továbbra is igen népszerû, s Lavandeira írásaira már a hírcsatornákon is hivatkozási alapként tekintenek, a blogger pedig gyakori vendége az amerikai bulvármédiával foglalkozó tévémûsoroknak.

hirdetes

Markos Moulitsas Zúniga

Az excentrikus bulvárbloggert Markos Moulitsas Zúniga, mûvésznevén Kos követi a Forbes listájának harmadik helyén. A politikai témákban publikáló blogger a konzervatív amerikai politikusok mumusa, Daily Kos címû webnaplóján gyakran kampányol a haladásért, illetve a liberális értékekért. Ismertségével túlnõtt az interneten, gyakran idézik a médiában. Befolyását mi sem jellemzi jobban, mint az a tény, hogy 2006-ban gyõzelemhez segítette Ned Lamontot a nála jóval ismertebb Joseph Lieberman szenátorral szemben a connecticuti demokrata elõválasztásokon.

Matt Drudge

Nála is többet mondhat el magáról Matt Drudge, a híroldalként üzemelõ Drudge Report szerkesztõje. A 40 éves férfi nem kevesebbel büszkélkedhet, mint hogy sikerült bizalmatlansági eljárást (impeachmentet) indíttatnia egy hivatalban lévõ amerikai elnök ellen. A Drudge Reporton jelentek meg ugyanis az elsõ hírek 1998-ban Bill Clinton és Monica Lewinsky afférjáról. Drudge erõssége abban rejlik, hogy nagyon korán felismeri azokat a híreket, amelyekre késõbb lecsap a „hagyományos” média is. Drudge blogját gyakran emlegetik az online újságírás új generációjának iskolapéldájaként. Bár kritikusai szerint Drudge gyakran csupán pletykákról ír, ismertsége okán szerepelt már a Fox hírcsatorna egy azóta már megszûnt mûsorában, Manifesto címmel könyvet írt, s feltûnik egy heti rendszerességgel jelentkezõ rádiómûsorban is.

hirdetes

Seth Godin

Ötödik helyre került a 46 éves marketingguru, Seth Godin, aki saját magáról elnevezett blogján az internet rejtelmeirõl elmélkedik, s publicisztikáit, esszéit széles körben olvassák és idézik, online és offline egyaránt. Godin egyik könyvében a sikerrõl ír, amelynek véleménye szerint elengedhetetlen eleme a versenytársaktól való különbözés: egy vállalat akkor lehet sikeres, ha sikerül „a lila tehénné válnia a fekete-fehér csorda közepén”.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

stratégiai partnerkapcsolat

Olyan kölcsönösen előnyös, hosszabb távra szóló együttműködés, melynek során... Tovább

minõségtervezés

a minõségirányításnak az a része, amely a minõségcélok kitûzésére, valamint a... Tovább

Tovább a lexikonra