notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Hirdessünk az Interneten keresztül…mit, hol, mennyiért? Portálok hirdetési árainak összehasonlítása

Hirdessünk az Interneten keresztül…mit, hol, mennyiért? Portálok hirdetési árainak összehasonlítása

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Különbözõ kutatások szerint az online piactér várakozásai szerint év végéig körülbelül 800 weboldal hirdetési felülete lesz elérhetõ a hálózatban.
Az idei évben a hazai online hirdetési piac várhatóan több mint 2 %-ot fog kihasítani magának a hazai hirdetési piacból. Ez több mint 2 milliárd forint éves forgalmat fog egész évre jelenteni. Emellett a piac folyamatosan növekszik, más ágazatokat meghaladó mértékben évrõl-évre várhatóan többet fognak költeni az interneten hirdetésre a cégek.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Internetes hirdetések

Az Internetes hirdetések fõ és mérhetõ mutatója az, hogy hányan látják, azaz hányan "töltik le" a hirdetést a saját számítógépükre.
Mivel a sávszélesség szûk volta miatt az adatok nagyon lassan jönnek le, ezért a hirdetések minél kisebb terjedelmû anyagokból állnak össze és így azok mutathatnak, vagy kínálhatnak átugrási lehetõséget egy részletesebb, nagyobb információs honlapra.
Ha túl nagy méretûek a hirdetések (pl. bannerek esetében 20 kbyte felett) azt a felhasználók nem nagyon szokták kivárni, hogy letöltõdjön, hanem gyorsan tovább lép egy másik érdekes helyre és ez nem csak a hirdetõt veszélyezteti, hanem azokat a honlap tulajdonosokat, akik az oldalukon elhelyezik az adott cég hirdetését.

Mikor jó a hirdetés?

Itt fontos arról is szólni, hogy nyilván akkor jó a hirdetés ha minél többen látják, ezért szokták a hirdetéseket olyan nagylátogatottságú oldalakon elhelyezni, amely a cég adott célcsoportjának is megfelel.
Ezeket a nagy látogatottságú honlapokat szokták portáloknak és a tulajdonosaikat tartalomszolgáltatóknak hívni.
Ezeken a portálokon különbözõ hirdetési formák között lehet válogatni.

Íme ezek felsorolási szinten:
Pop-up, shaped (formázott) pop-up, frame, banner, button, skyscraper, interstatial, popunder, rich médiás bannerek, sticky, full-page overlay, take-over, floating-ad (lebegõ reklám), expanding-ad (rollover), pointer reklám.
Tehát ezek a választható hirdetési felületek. Nyilván a legkelendõbbek és legnépszerûbbek a bannerek és a skyscraperek ezért most leginkább ezeket vettük górcsõ alá összehasonlításunkban.

hirdetes
 Evidens, hogy a legdrágábban értékesített hirdetési felületek a leglátogatottabb portálokon vannak, hiszen ezeken a portálokon a napi látogatottság eléri azt a szintet, hogy a hirdetõnek érdemes legyen befektetnie. Nyilván érdemes figyelembe venni a portálok tárgyát, illetve a szakmai hovatartozását, ha el akarunk jutni a célközönséghez.
Ezért jobb, ha szörfözünk egyet a média ajánlatok között, mielõtt elhamarkodottan döntünk. Hasznos, ha az árakon és hirdetési felületeken kívül megnézzük a látogatottsági statisztikát, hisz ez a mutatója és biztosítéka a hirdetés hatékonyságának.

Nos, nézzük a portálokat!

Elsõsorban a gazdasági portálokat néztük meg, hiszen számunkra és ügyfeleink számára leginkább ez a mérvadó. Felsorolás szinten ezek a következõ portálok:
hvg.hu, privatbankar.hu, origo-üzleti negyed, vilaggazdasag.hu, portfolio.hu, figyelõnet/gazdasági oldal

  • Szóval ha összehasonlításképp nézzük ezeket a portálokat akkor meg kell adnunk az alap paramétereket, mely alapján a vizsgálatot nézzük. Tehát figyelembe vettük a hirdetési felület nagyságát, a hirdetés típusát és a megjelenési idõszakot.
    A hirdetés alaptípusa a banner és általánosságban a legnagyobb felületet néztük, azaz a 728X60-as méretet, illetve a megjelenési idõ 2 hét.
    Ha ezeket a paramétereket nézzük akkor megfelelõ helyezési sorrend a következõ ha a legdrágábbtól haladunk az olcsóbbig lefelé:
  1. Az elsõ helyen az origó-üzleti negyed portálja áll. Bár õk garantáltan 40.000 megjelenést ígérnek egy nap és naponta 20.000 egyéni látogatót meglehetõsen bele kell nyúlnunk a pénztárcánkba. Több millió forintot kell áldoznunk 2 hetes hirdetésünk megjelenésére.
  2. hirdetes
  3. A második a Figyelõnet gazdasági oldala, itt milliónkat csak megduplázni kell a hirdetés megjelentetéséhez.
    Aztán nagyjából holtversenyben a sorban áll a hvg.hu és a portfolio.hu, bár nem sokkal lemaradva a Figyelõnet mögött, már ami a hirdetési árakat illeti és még azt is megtudhattuk a kutakodás során, hogy a portfolio.hu havonta 2.000.000 oldalletöltést ígér átlagban.
  4. Aztán a végén lemaradva áll egymás mellett a privatbankar.hu és a vilaggazdasag.hu. Náluk már kicsit lecsípve az egymillióból hirdethetünk a kezdõoldalon a legnagyobb bannerben és ráadásként heti 50-60 ezer letöltést, illetve 200-300 ezer/hó havi látogatót ígérnek.


Összességében nézve nem olcsó mulatság manapság az online hirdetési felület, ha valóban hatékony és hatásos hirdetést szeretnénk. Viszont megéri az Internet világában erre áldozni. Olyan idõket élünk amikor a potenciális ügyfelek és üzletemberek a számítógép elõtt és a világhálón töltik a legtöbb idejüket, tehát a legkönnyebben és legbiztosabban így juthatunk el hozzájuk. De még egyszer mondom: elõtte ne sajnáljuk az idõt a megfelelõ kutatásokra és utánajárásokra, már ami a paramétereket illeti!

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 141

Átlagos értékelés: 4.7

Szótár

MMSZ

Magyar Marketing Szövetség. -Szervezi és összefogja a marketing területén... Tovább

előirányzott eladás

Az értékesítés várt volumenének konzervatív becslése. Rendszerint a jelenlegi... Tovább

Tovább a lexikonra