Máté Balázs online marketing asztali

Prágai gasztró- és sörtúra III.

ich.hu
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra!

A harmadik nap már kicsit egy fáradtabban indul, azért a két napi séta-légzés már az én koromban sok - vagy csak az a baj, hogy mindig kocsival megyek mindenhova? Szóval lustulunk, reggel hozok a szemben lévő vietnámi tesóktól helyi virslit és sajtos kifliket, reggelizünk - majd irány a 22-es vilinger.

Prágai gasztró- és sörtúra III.

A mai program a prágai vár, a Hradzsin. Az idő már nagyon tré, esik az eső, nyálkás, igazi őszi novemberi hangulat van. De nem nekünk - mi élvezzük, hogy együtt vagyunk, hogy szép helyekre mehetünk. Beérkezve a vár lenyűgöző, a srácok nagyon élvezik - csak annyi ember van, hogy lépni alig lehet. A belvárosi forgatag ehhez képest semmi, itt gyakorlatilag több száz csoport és idegenvezető keresztezi folyamatosan egymást - mi alig tudjuk együtt tartani a családot.

Első helyszín a Szent Vitus Székesegyház, sodródunk a tömeggel - de egyre jobban érezzük, hogy ez nem nekünk való - na nem a hely, hanem a tömeg elviselhetetlen. Gyönyörű az épület kívül és belül, Eszter megtartja a szokásos felolvasó estjét, majd megyünk tovább. Nem ragozom, sétálunk, nézünk és látunk, majd vonulunk le a tömeggel a városba. Közben már hergelik az ízlelő bimbóinkat mindenféle sült kolbászokkal, spirálisan sütött krumplikkal, főtt kukoricával - de mi most a sörözés templomába igyekszünk: irány az U' Fleku.

hirdetes

Nagyon kellemes emlék volt Eszternek és nekem, amikor először Prágában jártunk - és betértünk oda. Akkor a kerthelyiségben, a gesztenyefák lombjai alatt ittuk a helyi főzésű sört, ittuk a Beherovkát ( köszönet Neked Jan Beher ) - és élveztük a tangóharmonikást.  Ezekkel az előzményekkel vezetjük fel a srácoknak a helyet, na meg azzal, hogy egy több 500 éves sörfőzdét fogunk élvezni. Hát nem így lett... Az épület gyönyörű, bent egy régi vágású pincér fazon fogad, kérdi: eszünk is vagy csak sörözünk. Mi úgy döntünk, hogy nem itt fogunk ebédelni - úgyhogy emberünk jelzi az irányt - beterelnek a majdnem üres nagy terembe, mondjuk rögtön jönnek is a sörök, meg hoznák a Beherovkát is - de kezdjük érezni, hogy mi most a lúzer, lehúzásra érett turisták vagyunk. Hát azt ne már! Szintén jön egy közepes méretű magyar csapat, leülnek, tanakodnak, felállnak, elmennek - majd csak visszajönnek - de ők sem feldobódottak. Mondhatom reálisan - ez egy lehúzós, szar hely. Megisszuk a sört - ami nagyon finom - és húzunk is innen. Még kinézünk a kerthelyiségbe ( még így üresen is hangulatos ), de azt hiszem megfogadjuk - egy jó darabig nem jövünk ide többet…

Hegyvári Zoltán

alias Húsimádó

Forrás: husimado-eger.blog.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 152

Átlagos értékelés: 4.8

Érdekességek Ételek Európa Gasztronómia Kirándulás Kultúra Külföld Utazás

Szótár

hozzárendelhető költség

Az a költség, amelynek felmerülése elkerülhető lehetne, ha a termék, funkció, vagy folyamat... Tovább

metrológiai feladatkör

a mérés szabályozási rendszerének meghatározásával és bevezetésével kapcsolatos... Tovább