notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Weboldal redesign. Honlapok renoválása, új koncepció és fejlesztés, színek. Arculatváltás és korrekciós eljárás.

hirdetes

Redesign

Kecskeméti Dóra designer
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Sokszor az új weboldalra, új designra összpontosítunk, pedig rengeteg weboldal van az interneten melyek megújulásra várnak. Ezekkel a meglévő honlapokkal is törődni kell és időnkét 2-3 évente egy nagyobb átalakítás is szükséges, hogy versenyben maradhasson az újakkal szemben. A havi karbantartás, friss cikkek, bejegyzések mellett tehát, szükség van pár évente egy nagyobb renoválásra, redesignra, de nevezhetjük „ráncfelvarrásnak” is ha úgy tetszik. A lényeg hogy szükség van rá, hogy honlapunk fiatalosan új lendülettel élhessen tovább az interneten.

Redesign, arculatváltás

Redesign

A redesignon a fiatalos, de még mutatós weboldalak szoktak átesni, némi átrendezés, igazítás, átszínezés, pont mint egy igazi ráncfelvarrás. Amolyan korrekciós eljárás - többnyire az eredeti tervezéskor kimaradt kisebb-nagyobb funkciókat ilyenkor próbálják több-kevesebb sikerrel beilleszteni az oldalba. Továbbá ilyenkor általában színeiben is megújul az oldal és ha már úgyis, hozzányúlunk az egész oldalhoz, akkor miért ne alakítanánk a logón is egy kicsit.

A vista.hu jó példa egy jól átgondolt ráncfelvarrásra:

régi vista

  Régi vista.hu oldal


 

régi vista

 Új vista.hu oldal

 

Nem elég a design csere, fejleszteni is kell


Redesignról akkor beszélünk, ha az előző design elemektől végleg megszabadul a site, de ez gyakran nem csak design cserével, hanem egy masszív fejlesztési szakasszal is együtt jár. Előkerülnek az első tervezéskor kimaradt ötletek és jönnek az új ötletek, esetleg egy egészen új koncepció, fejlesztési irány körvonalazódik ki. Fontos eldönteni mely funkciók maradnak, melyektől kell megszabadulni. Fontos szemelőt tartanunk az éppen aktuális trendeket és lépést tartanunk velük.

hirdetes

Egyes weboldaltípusok - portálok, közösségi szájtok, magazinok stb. - 2-3 éves korukra már beérnek. Ilyenkor válnak piacképessé mind tartalom, mind látogatószám tekintetében, hogy komoly hirdetőknek adjanak el komoly áron felületeket. Ezekkel az újratervezés során számolni kell, a banner helyeket jó előre kialakítani, méghozzá sztenderd méretekkel.

Arculatváltás

Az, hogy a weboldal arculata mennyire megy vagy marad, a megrendelő dönti el. A megrendelőnek mérlegelnie kell hogy a régi elemeket használja-e, ha igen akkor milyen mértékben, frissít, vagy az új designhoz, új elemek is jöhetnek (teljes átalakulás). Sok esetben a színeket megtartják, hogy teljesen mégse zavarják meg a felhasználókat.

hirdetes
Egy jól megtervezett, átgondolt arculatváltás újabb fellendülést hozhat az oldalanak, viszont azzal is számolni kell, hogy néhány felhasználót elveszítünk és hiányolják majd a jól bejáratott régi felületet. Véleményem szerint a változás jó és szükséges is.

Ezeket az átalakításokat sem lehet, sokkal rövidebb idő alatt és olcsóbban megúszni, mint egy új weboldal készítését, de egy biztos itt már valós adatokra, statisztikákra támaszkodhatunk. Többnyire ilyenkor nem kell nagyon kapkodnunk, sietnünk, hiszen a régi oldalunk addig is működik a régi designnal, kivéve, ha születésnapra, vagy közelgő szezonra, határidőre készül az oldal.

Figyeljünk oda oldalunk frissességére, tudjunk megújulni pénzt, időt nem sajnálva, mert megéri. Versenyben kell maradni az új weboldalakkal.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

MMSZ

Magyar Marketing Szövetség. -Szervezi és összefogja a marketing területén... Tovább

társadalomközpontú marketing

A szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és... Tovább

Tovább a lexikonra