Az egyes régiók gazdasági ereje függ az ott tevékenykedõ vállalkozások versenyképességétõl, innovativitásától, a minõségügy iránti elkötelezettségétõl.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével valamint pályázatírásra kérje ajánlatunkat itt!
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara a GKM támogatásával elõször 2002-ben hírdette meg a regionális minõségi díjakat, melynek célja:
- a magyar Nemzeti Minõségi díjra pályázók számára az elõrehozott felkészülés,
- a minõség stratégia szerepének erõsödése,
- a gazdálkodó szervezetek üzleti eredményeinek javulása,
- a folyamatos fejlesztés gyakorlatának megértése,
- hazai és külföldi sikeres példákból való tanulás, tapasztalatgyûjtés.
Lényeges elemei tehát a regionális minõségi díjnak:
Követi az európai- és magyar díjrendszert:
- az EFQM önértékelési modellt használja,
- bírálati rendszere pontozáson és helyszíni szemlén alapul, továbbá
- írásos visszajelzéseket ad a pályázónak.
Nagy hangsúlyt fektettek a szervezõk arra, hogy az értékelési folyamat transzparens legyen és felkészült, képzett szakemberek végezzék a pontozásos bírálatot. Ennek érdekében a Magyar Ipari és Kereskedelmi Minõségfejlesztési Központ szakmai közremûködését vették igénybe a kiírók. Pályáztatás útján kerültek kiválasztásra a régiók minõségügyben tevékenyskedõ szakemberei, akik a díjkategóriák szerint teameket alakítva hozták meg javaslatukat a nyertesekrõl.
A díjak jellemzõen a következõ kategóriákban kerültek kiírásra:
- ágazattól független nagyvállalati,
- közepes méretû ipari,
- kis- és mikroméretû ipari,
- középméretû szolgáltatói,
- kis- és mikroméretû szolgáltatói kategóriák.
A régiós minõségi díjak rendszere nyitott, minden gazdálkodó egység számára elérhetõ.
A pályáztatók évrõl-évre figyelembe vették a pályázó vállalkozások visszajelzését, s az elõzõ év tapasztalatait. A kamarák megyei díjat is odaítélhetnek.
A kialakított díjrendszer alkalmas arra, hogy további üzleti sikerekhez segítség hozzá a korszerû szemléletû menedzsment által vezetett vállalkozásokat.
A 2005-ös év eseményeirõl:
A pályázók április 11. és július 29. között készíthették el az EFQM modell szerinti önértékelésüket, mely a pályázat gerincét képezi. A kiírók az eljárási díj befizetését kamarai tagok esetén átvállalták. A minél színvonalasabb pályázatok érdekében május 11-12-én felkészítõ tréninget tartottak a Minõségfejlesztési Központ munkatársainak bevonásával.
A döntést a 7 tagú Dél-Dunántúli Minõségi Díjbizottság hozza meg minden esztendõben.
A díjrendszert szakmailag felügyelõ Díjbizottság idén továbblépést tervez.
A négy év alatt tehát 32 db pályázat érkezett be, melybõl a 13 db pályázó érdemelte ki a díjat kategóriájában.
ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével valamint pályázatírásra kérje ajánlatunkat itt!
Forrás: