
Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Az audit fajtái
- A 3. fél (a független tanúsító szervezet) által végzett felülvizsgálat célja a tanúsítvány megszerzéséhez és a megtartásához szükséges feltételek meglétének ellenõrzése. A megítélés alapját ebben az esetben a minõségirányítási rendszerszabvány, a kitûzött vállalati célok és a vállalat MIR dokumentációs rendszere képezi. Az auditor az a felülvizsgáló személy, akinek megvan a képzettsége a felülvizsgálat elvégzéséhez.
- A 2.fél a vállalati vevõje, akivel szerzõdéses kapcsolatban áll vagy erre a kapcsolatra törekszik. A vevõ által végzett felülvizsgálat célja a szerzõdésben elvártak teljesítési képességének ellenõrzése. A vevõ (2.fél) által lefolytatott audit legtöbbször az általános helyzetértékelésen túl a vevõ szempontjai szerint történik. A felülvizsgálatot a szállító saját üzleti érdekeinek függvényében engedélyezi, ezért általános jellemzõit nehéz meghatározni. Gyakran a vevõ a beszállítást végzõ vállalat minõségirányítási rendszerét vizsgálja felül, amelynek célja a beszállító minõségképességének megítélése, esetleges javítása. A beszállítói auditot végezhetik a megrendelõ saját szakemberei, vagy a megrendelõ által megbízott külsõ szakemberek.
- Az 1.fél által végzett audit során a minõségirányítási rendszer belsõ felülvizsgálatát a szervezet belsõ, az auditálandó területtõl független munkatársai vagy megbízott külsõ szakemberek végezhetik. A minõségirányítási rendszer belsõ felülvizsgálatáért, az operatív tevékenységek tervezéséért, és lebonyolításáért a minõségirányítási vezetõ felel. A belsõ auditok eredményeit, a meghozott helyesbítõ intézkedéseket, azok felülvizsgálatát dokumentálni kell. A belsõ auditot a szabványban és a minõségirányítási rendszerben elõírt rendszerességgel kell végezni. Jelentõs vevõi reklamáció vagy más súlyos hiányosság felmerülése esetén a vállalatvezetés rendkívüli auditot rendelhet el.
Mint látjuk, az auditok a felülvizsgálatot végzõ és a felülvizsgált szervezet viszonya szempontjából külsõ (2. és 3. fél általi), illetve belsõ (1. fél általi) auditok lehetnek.
Termékaudit
Termékaudit során a terméket vizsgálják, és megítélik minõségét. Célja annak megállapítása, hogy az adott termék mennyiben mutatja a vevõ határozott és elvárt igényeit, a termék jellemzõ tulajdonságai mennyiben elégítik ki a vonatkozó mûszaki elvárásokat, valamint mennyiben egyeznek meg a vizsgálati és mérési dokumentumokkal. A termékaudit kiterjed a vonatkozó rendszerelemekre is, arra, hogy a termék tervezése, elõállítása, kezelése során valamennyi vonatkozó intézkedést betartottak-e, és ezen intézkedések alkalmasak-e a termék minõségének biztosítására.
Eljárásaudit
Az eljárásaudit célja valamely eljárás, vagy folyamat minõségének, alkalmasságának megítélése. A vizsgálat során ellenõrzik, hogy az eljárás végrehajtása során valamennyi vonatkozó elõírást, utasítást, szabályzatot, paraméter betartottak-e, valamint az elõírások alkalmasak-e a folyamatok szabályozására, hatékony megvalósítására, a folyamatok lefolyását az elõírások szerint dokumentálják-e, sa vonatkozó dokumentumok, feljegyzések alkalmasak-e a folyamat minõségének bizonylatolására. A használt dokumentumokat abból a szempontból értékelik, hogy célszerûek-e , nem tartalmaznak-e ellentmondásokat, redundanciákat.
Rendszeraudit
A rendszeraudit célja, a vállalat minõségképességének felülvizsgálata a fenntartás, és a javítás érdekében. A rendszeraudit a teljes minõségirányítási rendszer vizsgálatát jelenti. A termék elõállítás valamennyi fázisára vonatkozóan megtörténik a minõségirányítási dokumentumokban leírt és a valós mûködésének egybevetése, értékelése, a célok teljesülésének és a mûködésmód hatékonyságának vizsgálata. A rendszeraudit lehet külsõ és belsõ. Az elsõ, második és harmadik fél által végzett auditok a rendszerauditok közé tartoznak.
Honlapkészítés online marketing tanácsadó segítéségvel? A hatékony honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap!
Forrás: