notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

ROI és a Zappos Totális Internet Jelenléte

hirdetes

ROI és a Zappos Totális Internet Jelenléte

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

 

Utazó ügynök vagyok, de sose rendeltem cipőt se online. Számomra kritikus pont a vásárlásban, hogy fel tudjam próbálni a cipőket és össze tudjam őket hasonlítani. Én már csak ilyen vagyok. Talán csak ódivatú.

Zappos

Manapság mindenki az Amazon sokat emlegetett húzásáról beszél, megvették az online cipő kiskereskedést, a Zappos.com-ot. Ez egy monumentális felvásárlása volt egy cégnek, amelyet Tony vezetett, aki egy szuper erős szociális márkával rendelkezik. Seth Godin-nak mindig remek gondolatai vannak ez ehhez hasonló nagy eseményekről. Imádom, ahogy Seth lát bizonyos dolgokat és erős véleményt tud nyilvánítani kevesebb, mint 200 szóban.

Tony Hsieh, a Zappos vezetője tudja, hogyan kell a közösségi média eszközeit használni, hogy eladjon valamit. Úgy tűnik ahhoz is jó ötletei vannak, hogyan kell egy vibráló szervezettségű kultúrát létrehozni, amely támogatja és segíti a nyílt kommunikációt a vevőkkel. Szuper. A Zappos egy nyílt cég. A nyíltság egyik oka az, hogy Tony most már egy igen tehetős vállalkozó.

De gondoljuk csak át. Mi tette híressé valójában a Zappos-t? Természetesen a Tony és cége által is használt Twitter és egyéb közösségi technológiák lenyűgözőek. A cég vezető pozíciója ezekben az új médiákban még sokáig téma lesz, könyvekben és blogokban fognak róluk írni, sőt még talán a tantermekben is fel fognak bukkanni. Az üzleti modelljük hatásos is, de a nap végére kit érdekelnek az üzleti modellek?

hirdetes

Sokan a sztorik által ismerték meg a Zappos-t. Történetek százai szólnak arról, hogy Tony és kis hadserege hogyan szárnyalták túl az elvárásokat azzal, hogy mély személyes kapcsolatot alakítottak ki a vásárlókkal. Ezek a sztorik nagy erővel bírnak, hiszen az év minden napján, bármely órában megtalálhatóak a keresők által.

Újra meg kell említsem, imádom Seth kommentjeit a témáról, de szerintem kifelejtett egy kritikusan fontos dolgot. Az Amazon nem egyszerűen megvett egy üzleti modellt vagy kultúrát. Mindezekkel együtt övék lett egy digitális könyvtár, amely hihetetlen erős felhasználói sztorikat tartalmaz a cégről.

hirdetes

Vásárlók, akik rajongókká váltak az eszméletlen kiszolgálás miatt, olyan eszközöket használtak, amelyek marketing csatornákká váltak és a cég hírét a saját kis közösségi körükben terjesztették. Ezek a kereshető sztorik most már örökké élnek az online világban és kulcs elemei lettek a Zappos egyedi Totális Internet Jelenlétében.

(Mellékesen megjegyzem, az a lenyűgöző, hogy sosem vásároltam a Zappos-tól, de ezzel a bejegyzéssel én is hozzátettem a Totális Internet Jelenlétükhöz.)

Mennyire fontos a TIJ? Nos, az Amazom úgy gondolta, megér 800 millió dollárt. Ez elég meggyőző nem?

Forrás: http://www.nateriggs.com/2009/07/roi-zapposs-total-internet-presence/comment-page-1/

Forrás: http://www.nateriggs.com/2009/07/roi-zapposs-total-internet-presence/comment-page-1/

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

skontó

Engedmény a készpénzzel, vagy a fizetési határidő előtt fizető vevőnek. Tovább

minõségterv

dokumentum , amely elõírja, hogy kinek, mikor, milyen eljárásokat és ezekhez milyen... Tovább

Tovább a lexikonra