Még az információáramlás és az internet brutálisan őszinte korában is vannak olyan márkák, amelyek nem veszik észre (vagy csak nem foglalkoznak vele), hogy a hihetőség az egyik legfontosabb tulajdonság, amely elengedhetetlen a fogyasztók bevonzásához.

A hitelesség a fogyasztók vásárlási döntéseinek egyik kritikus mozgatóeleme, és rengeteg márka itt bukik el – a fényűző marketing és az elképesztő ígéretek nem érnek sokat, ha a lehetséges ügyfél első benyomása nem pozitív egy vállalatról.
A következőkben felsorolunk néhány olyan gyakori hibát, amelyek csorbíthatják egy márka hitelességét. Te magad is csak saját márkád alatt vágod a fát, ha…
1. Sablonos túlzásokat használsz
Nem újdonság, hogy minden márkának az a célja, hogy az ügyfelek csak azt válasszák. Ennek érdekében rengeteg vállalat áradozik arról, hogy az ő termékeik a „legjobbak” a piacon vagy „csúcsminőségűek”, esetleg „forradalmi innovációt kínálnak” – ezeket egyetlen szóval össze lehet foglalni: duma.
Statisztikák bizonyítják, hogy az ilyen elnagyolt túlzások valójában többet ártanak egy márka hihetőségének, mert az emberekben azt az érzést keltik, hogy a legjobb pontok kiemelésével rejtett hiányosságokat próbálnak elrejteni.
Sokkal jobb ötlet ezek helyett inkább díjakat, kitüntetéseket felsorolni, illetve hogy milyen elismert márkák vagy személyek használják termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat.
2. Még mindig nincs Google Cégem adatlapod
A Tudáspanel az a jobb oldalon (telefonos kereséseknél a találatok felett) megjelenő rész, ami információkat tartalmaz a keresett márkáról, fogalomról, személyről, filmről, vagy bármilyen entitásról, ami szerepel a Google indexében. Ezek forrása gyakran a Wikipédia, cégek esetén azonban általában a Google Cégem adatbázisából merít a keresőmotor.
Ha tehát azt szeretnéd, hogy céged ne csak a sima (és esetleg hirdetett) találatok között bukkanjon fel, hanem ezen a kiemelt részen is, akkor készítened kell egy Google Cégem adatlapot (https://www.matebalazs.hu/google-cegem-optimalizalas.html). Egy ilyen adatlap rengeteg más előnyt is kínál, például céged megjelenik a Google Térképen, és a helyi térképtalálatok között is. A Google Cégem adatlap regisztrációja és a szolgáltatás funkciói is ingyenesek.
3. Nem tünteted fel elégedett ügyfeleid véleményeit webhelyeden
Az ügyfelek által írt vélemények és értékelések a fellegekbe röpíthetik márkádat (vagy ugyan ilyen könnyedén romba is dönthetik azt, de gondolkodjunk most pozitívan). Érdemes kiemelni néhányat a legjobbakból webhelyed kezdőlapján, landing oldalain, és nem árt egy külön Vélemények aloldalt is létrehozni számukra, ahol felsorolhatod őket.