A Polgári Légiközlekedési Hatóság azt állítja, hogy a Ryanair ellen jogi lépéseket tesz, amiért megtagadta az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező ügyfelek ezreinek kompenzálását.

A nyár folyamán több Ryanair járat is késett vagy törlésre került a Ryanair pilótái és légiutas-kísérő csapatai miatt.
A CAA azt mondja, hogy az uniós jogok alapján az utasok ezért kártértítésre jogosultak.
A Ryanair azonban azzal érvel, hogy a sztrájk “rendkívüli körülménynek” minősül, ezért nem kell fizetnie kártérítést az utasoknak.
Idén a Ryanair ellen indult a legtöbb eljárás az utasok kártértítés követelései miatt.
Az alternatív vitarendezési szolgáltatás (ADR) adatai szerint, az összes fellebbezés közül a Ryanair légitársaság teszi ki a legnagyobb arányt, méghozzá 30%-ot.
2018 első kilenc hónapjában összesen 22 159 panaszbejelentés volt a Ryanair felé, amelyből csak 1 347-et dolgoztak fel a 6 653 ügyből.
A Ryanair, hasonlóan a többi légitársasághoz, beiratkozott az ADR-határozatok betartására.
Azonban a Ryanair most közölte a CAA-val, hogy megszüntette az ADR-vel való egyetértését.
"A Ryanair fellépése eredményeképpen a meglévő követelésekkel rendelkező utasoknak most már várniuk kell a Polgári Légiközlekedési Hatóság végrehajtási intézkedéseire" - mondta a CAA.
A CAA bejelentésére válaszul a Ryanair szóvivője azt mondta: "Németországban, Spanyolországban és Olaszországban a bíróságok úgy döntöttek, hogy a sztrájkok" rendkívüli körülménynek "minősülnek, és az EU261-es kártérítés nem érvényesül. "
Helyénvaló, hogy a CAA jelenleg támadja a Ryanairt, mivel az ilyen sztrájkok nem minősülnek " rendkívüli körülmények ", és nem mentesülhetnek annak biztosítására, hogy ügyfeleiket nem szolgálják ki megfelelően, ezért a légitársaságnak kártérítést fizetnie kell a károsított utasoknak.
Forrás: BBC