Kártérítési per a Ryanair ellen

A Ryanair ellen kártérítést követelnek

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

A Polgári Légiközlekedési Hatóság azt állítja, hogy a Ryanair ellen jogi lépéseket tesz, amiért megtagadta az Egyesült Királyságban székhellyel rendelkező ügyfelek ezreinek kompenzálását.

Ryanair

A nyár folyamán több Ryanair járat is késett vagy törlésre került a Ryanair pilótái és légiutas-kísérő csapatai miatt. 

A CAA  azt mondja, hogy az uniós jogok alapján az utasok ezért kártértítésre jogosultak. 

A Ryanair azonban azzal érvel, hogy a sztrájk “rendkívüli körülménynek” minősül, ezért nem kell fizetnie kártérítést az utasoknak. 

Idén a Ryanair ellen indult a legtöbb eljárás az utasok kártértítés követelései miatt. 

Az alternatív vitarendezési szolgáltatás (ADR) adatai szerint, az összes fellebbezés közül a Ryanair légitársaság teszi ki a legnagyobb arányt, méghozzá 30%-ot. 

2018 első kilenc hónapjában összesen 22 159 panaszbejelentés volt a Ryanair felé, amelyből csak 1 347-et dolgoztak fel a 6 653 ügyből. 

 

 


A CAA szerint az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak az EU- 261-es követelést igénybe venni, ha a járatokat legalább három órával később indítják el vagy törlik. 

A Ryanair, hasonlóan a többi légitársasághoz, beiratkozott az ADR-határozatok betartására.

Azonban a Ryanair most közölte a CAA-val, hogy megszüntette az ADR-vel való egyetértését.

"A Ryanair fellépése eredményeképpen a meglévő követelésekkel rendelkező utasoknak most már várniuk kell a Polgári Légiközlekedési Hatóság végrehajtási intézkedéseire" - mondta a CAA.

 


A CAA bejelentésére válaszul a Ryanair szóvivője azt mondta: "Németországban, Spanyolországban és Olaszországban a bíróságok úgy döntöttek, hogy a sztrájkok" rendkívüli körülménynek "minősülnek, és az EU261-es kártérítés nem érvényesül. "

Helyénvaló, hogy a CAA jelenleg támadja a Ryanairt, mivel az ilyen sztrájkok nem minősülnek " rendkívüli körülmények ", és nem mentesülhetnek annak biztosítására, hogy ügyfeleiket nem szolgálják ki megfelelően, ezért a légitársaságnak kártérítést fizetnie kell a károsított utasoknak.

Forrás: BBC

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
Hírek Külföld

Szótár

minõségirányítási kézikönyv

dokumentum, amely meghatározza egy szervezet minõségirányítási rendszerét ... Tovább

beszállító

szervezet , vagy személy, amely vagy aki rendelkezésre bocsát egy terméket PÉLDÁK: Gyártó,... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.