notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Saját vállalkozás 5 lépésben: ezeket a lépéseket végezd el, mielőtt saját vállalkozást indítasz

hirdetes

Ezt az 5 lépést végezd el, mielőtt saját vállalkozást indítasz!

VN
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Ki ne álmodozna saját vállalkozásról, hogy egyszer majd a saját ura lesz, és végre végrehajthatja az elképzeléseit? Esetleg te már odajutottál, hogy van is egy konkrét terved ahhoz, hogy elindítsd saját vállalkozásodat? Mutatunk 5 lépést, amit mindenképpen végezz el előtte!

Saját vállalkozás kezdeti lépései

A piac is lelkesedik az ötletedért?

Ha megszületett benned egy ötlet, nem is akármilyen, hanem egy életképesnek tűnő ötlet, legelső lépésként győződj meg róla, hogy a piac is így gondolja-e, vagy csak te vagy túl elfogult, azaz végezz piackutatást! Először is pattanj fel az internetre, és alaposan nézz utána az adott termék, esetleg szolgáltatás piacának, nézz utána a piaci szereplőknek, nézd meg mi az egyedi termékjellemzőjük, ne csak a közvetlen potenciális versenytársaidnak, hanem a helyettesítő termékeknek is nézz utána! 
Fogalmazd meg, hogy a te terméked vagy szolgáltatásod mivel fog kiemelkedni, mivel lesz jobb a többnél, mivel adsz többet, és erre a pluszra szükség van-e egyáltalán! Ehhez már bevonhatod a célcsoportodat is, kikérheted az ő véleményüket. Ha kritikát kapsz, se szomorkodj, hanem inkább építkezz belőle, minden válasz hasznos lehet!

Számold át még egyszer!

Bármennyire jó az ötleted, ha nem tudsz nyereséget termelni, akkor semmi értelme. Mindenképpen készíts pénzügyi terved, jövedelmezőségi kimutatást, majd számold át még egyszer, nézd meg, hogy minden tételt figyelembe vettél-e. Ne csapd be magad valótlan adatokkal, vegyél számításba minden felmerülő költséget, és reálisan szemléld a bevételeket is! Biztosan eltudsz annyit adni, olyan áron, mint amit kitaláltál? Ezen a ponton a vállalkozási formát is ki kel választanod, hiszen ezen is fognak múlni a kiadásaid!

hirdetes

Kiknek szeretnéd eladni a termékedet, szolgáltatásodat?

Fontos az is, hogy a piacon belül elhelyezd magad, azaz termék pozicionálást végezz. Ez azt jelenti, hogy meg kell határoznod magad a versenytársak termékeivel szemben. Erről már volt szó fentebb is, de ezen a ponton már tényleg nagyon precízen ki kell választanod a pontos célcsoportodat, nemcsak nagy vonalakban, hanem egészen konkrétan. Ha meg van, akkor már csak minél több információt kell begyűjteni róluk a következő lépéshez. Hogy milyen információkat? Minden hasznos lehet: miket csinálnak szabadidejükben, mikor, és hol elérhetőek, hogyan, és hol vásárolnak, milyen szempontok alapján, és sorolhatnánk.

hirdetes

A legizgalmasabb: mikor az apró részekből egész lesz

Bár igazából most kezd összeállni az egész, hidd el nem sok kell az induláshoz. Már minden szükséges információt összegyűjtöttél, már csak ezeket kell felhasználnod és meghatároznod egy irányt, ami mentén felépíted a cégedet, és kommunikálsz. Ez a cég logójában, szlogenjében, a márkádban, és a kommunikációd minden elemében fogja kifejteni a hatását. Úgyhogy most gyakorlatilag ezeket kell megalkotnod. Határozd meg a fő üzeneteidet, az eddigi kutatásaid és az eredeti ötleted alapján!

A végső simítások

Ha minden lépésen végig mentél, akkor már csak az utolsó simitások következnek, illetve az indulás. Ne akarj mindent te csinálni, a részfeladatok kiszervezésével sokkal gördülékenyebben, és hatékonyabban megy majd a dolog. Még akkor is adj át feladatokat, például egy honlap készítőnek vagy könyvelőnek, ha ez egy egyszemélyes vállalkozás, és egyelőre még nincsenek beosztottjaid!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

objektív bizonyíték

valaminek a meglétét, vagy igaz voltát alátámasztó adatok ... Tovább

metrológiai feladatkör

a mérés szabályozási rendszerének meghatározásával és bevezetésével kapcsolatos... Tovább

Tovább a lexikonra
Érdekességek Gazdaság Hírek