Mint azt minden digitális szakember álmából felriasztva is tudja, a SEO (avagy keresőoptimalizálás) a mai napig az egyik legfontosabb része minden online marketing stratégiának. Az online marketing trendek képlékeny természete miatt azonban nem elég azonban egyszerűen csak „érteni” a SEO-hoz – a siker érdekében folyamatosan lépést is kell tartani a legújabb irányzatokkal, különben az ember könnyedén a rettegett második találati oldalra csúszhat.

Teljesen jogossá válnak tehát az olyan kérdések, mint „mire kell odafigyelniük a SEO-val foglalkozó szakembereknek, hogy 2018-ban is az élen maradhassanak?” vagy „mik azok a trendek, amikkel pozitív fényben tüntethetem fel webhelyemet a Google rangsoroló algoritmusának szemében?” és így tovább.
Szerencsére mi már tudjuk, hogy mely irányzatok uralják majd a SEO világát 2018-ban, és most meg is osztjuk őket!
1. Egyre fontosabbá válnak az SSL tanúsítványok
Egyre több olyan webhely jelenik meg az első találatok között, amelyek URL-je „HTTPS” előtaggal kezdődik. A HTTPS lényegében egy olyan protokoll, ami biztosítja, hogy a felhasználó és a webhely közötti kommunikáció (például jelszavak küldése) biztonságos kapcsolaton keresztül történik. Ahhoz, hogy egy webhely címe HTTP helyett HTTPS-sel kezdődjön, egy úgynevezett SSL tanúsítványt kell szerezni rá.
A Google szerint a HTTPS döntő szempont lehet egy webhely rangsorolásakor, amit az első találati oldalakon megjelenő találatok is egyértelműen tükröznek. Bizonyos böngészők még figyelmeztetik is a felhasználókat, ha éppen nem olyan oldalon járnak, ami rendelkezik SSL tanúsítvánnyal, ami komoly kételyeket ébreszthet bennük, eltántorítva őket az oldal további használatától.
2. Több alkotóelem jelenik majd meg a találati oldalakon
A találati oldalakat alkotó elemek közé tartozik lényegében minden, ami ezeken az oldalakon megjelenhet. A webhelyek kékkel szedett, kattintható címén, zöld URL-jén és egyszerű szöveges részletén kívül minden más is ide sorolható.
Az úgynevezett kiemelt részletek jó példák ezekre, de ott vannak még a Google-nak feltett kérdéseket közvetlenül megválaszoló egyéb elemek is (például kapcsolódó kérdések, térkép, stb.). A kiemelt részleteknek sokkal nagyobb az átkattintási arányuk, mint az „egyszerű találatoknak”, hiszen a többitől elkülönítve, szándékosan a lehető legjobban látható pozícióban kerülnek megjelenítésre. Nem csoda tehát, hogy mindenki szeretne ilyen kiemelt részletként megjelenni.
De hogy érheted el, hogy ilyen kiemelt pozícióban jelenjen meg tartalom a webhelyedről? A jó hír az, hogy a „válaszdobozban” általában az első találati oldalon megjelenő webhelyek közül választ ki egyet, aminek a tartalmát megjeleníti. Tehát ha ezek között (általában az első 5) szerepelsz, akkor már jó eséllyel bekerülhetsz a válaszdobozba. Fontos még, hogy a tartalom megválaszolja a feltett kérdést, hiszen a Google csak akkor tartja majd „méltónak” az ilyesfajta kiemelésre.