notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezekkel a trükkökkel érhetsz el jó helyezést a Google találatai között

hirdetes

A SEO 2018-ban, avagy hogyan érj el jó rangsorolást a Google találatai között

SzSz
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

SEO trendek

3. Feltörekvőben a hangos keresés


A rohamos technológiai fejlődésnek köszönhetően akár már pötyögés nélkül is kérdéseket tehetsz fel okostelefonodnak, ami a beépített hangfelismerő szoftver segítségével gépelt szöveggé alakítja azt, és máris rákeres a Google-on. Ha még nem próbáltad ki, akkor minél előbb adj neki egy esélyt. A fiatalok több mint fele, és a felnőttek nagyjából 40%-a használja napi rendszerességgel ezt a funkciót, és ezen felhasználók száma egyre csak növekszik majd.

Az okostelefonok egyszerűbbé tették a szöveges keresést, a hangalapú keresés pedig a következő fontos lépés a kényelmesebb telefonhasználathoz vezető úton. A lehetőségek száma végtelen, különösen azon elfoglalt felhasználók számára, akiknek nem mindig van idejük telefonjaikat nyomkodni.

Szerencsére a hangalapú keresésekre a Google hasonló elv alapján jeleníti meg a válaszokat, mint ahogyan a kiemelt részleteket válogatja ki a találatok közül. Tehát ugyan olyan jól strukturált, szöveges tartalmakkal optimalizálhatsz rá, mint a kiemelt részletekre. Ha a tartalom megválaszol egy kérdést, akkor a hangalapú keresésre is jobb eséllyel jelenik majd meg kiemelt részletként. Persze az organikus rangsorolás is sokat dobhat az esélyeiden.

4. Mit akar a felhasználó?


Az emberek naponta millió és millió kérdéssel fordulnak a keresőóriáshoz, ami Google néven fut. Minden egyes kérdés és keresés mögött valamilyen felhasználói szándék áll, a megfelelő optimalizáláshoz pedig ismerned kell a számodra releváns felhasználók szándékait.

hirdetes

De miért? Mert maga a Google egyre jobb ebben, és egyre inkább olyan jellegű találatokat jelenít meg a felhasználóknak, amik kapcsolódnak azok szándékaihoz. A felhasználók viselkedését a Google Rank Brain algoritmusa figyeli, és igyekszik az emberek döntései alapján eldönteni, hogy mely tartalomtípusok népszerűbbek a felhasználók között. Ha például többen kattintanak egy találatra egy másik helyett, akkor a Google ezt úgy értelmezi majd, hogy az a találat értékesebb, mint a másik.

A te célod az, hogy megismerkedj a számodra releváns kulcsszavakra megjelenő találatokkal, mielőtt megpróbálnál optimalizálni rájuk. Ehhez keress rájuk többféleképpen is a Google-on, és figyeld meg, hogy milyen jellegű találatok jelennek meg rá. Ez alapján könnyebb lesz eldönteni, hogy milyen tartalmakat érdemes optimalizálni az adott kulcsszóra, hogy előkelő pozícióba kerülhess velük.

5. Igen, a mobilok még mindig a legfontosabbak


Sőt, egyre fontosabbakká válnak a felhasználók és a marketingesek számára is. A számok nem hazudnak, de elég csak szétnézni a metrón vagy egy kávézóban. Gyakorlatilag mindenki a telefonját bújja. Az emberek pedig nem csak a legújabb macskás videókra kíváncsiak a Facebookon – sokan közülük éppen a Google-on keresnek rá valamire, ami éppen az eszükbe jutott.

hirdetes

Nem csoda tehát, hogy a Google elkezdte bevezetni a mobile-first indexet, amelyben egy webhely mobilos verziója kerül majd rangsorolásra, az asztali verzió pedig csak másodlagos fontossággal bír majd. Nem kell megijedni, ez a váltás nem egyik napról a másikra történik, de idővel minden webhelyet elér majd.

Egy másik fontos szempont a Google szemében az is, hogy egy adott oldal rendelkezik-e AMP technológiával. Az AMP gyorsabb betöltést biztosít egy oldal számára, és általában blogbejegyzéseket és cikkeket megjelenítő webhelyeken szokás alkalmazni. Mivel a sebesség pozitív hatással van a felhasználói élményre, így közvetlenül a SEO-hoz is fontos.

Röviden tehát: minél előbb kezdd el webhelyed mobilos, vagy reszponzív verziójának kialakítását, hogy ha amikor végül te is felkerülsz majd a mobile-first indexbe, akkor ne kelljen aggódnod a helyezésed miatt!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Szótár

haszonkulcsos árképzés

A vállalat az összes költségeit figyelembe véve meghatározza, hogy hány százalékos hasznot... Tovább

átsorolás

nem megfelelõ termék fokozatának módosítása, hogy az az eredetitõl eltérõ... Tovább

Tovább a lexikonra
Marketing