A keresőoptimalizálás sokakat megrémít, hiszen egy kétségtelenül nagy témakör, rengeteg apró részlettel, amelyekre mind oda kell figyelni. Ha mindez nem lenne elég, a Google rendszeresen állítgatja algoritmusát, amitől gyakran a legprofibb SEO szakemberek is csak a fejüket fogják.

Mégsem lehetetlen „kezdőként” hozzáfogni a keresőoptimalizáláshoz – ha nincs kereted arra, hogy profikat fogadj fel erre a nem elhanyagolandó feladatra, akkor ideje megismerkedned a keresőoptimalizálás velejével. Cikkünk ebben igyekszik segíteni!
1. Ismerkedj meg a kulcsszókutatással
A keresőoptimalizálás mindig kulcsszókutatással kezdődik. Ez a lépés elengedhetetlen ahhoz, hogy kiderítsd, milyen kifejezésekkel keresnek rá termékeidre és szolgáltatásaidra meglévő és lehetséges ügyfeleid, továbbá egy általános képet ad arról, hogy milyen releváns dolgokra kíváncsiak a keresők.
Ezzel aztán azonosíthatod azokat a problémákat, amelyekre a felhasználók kereséseikkel megoldást szeretnének találni.
A kulcsszókutatás persze ennél egy sokkal nagyobb témakör, de szerencsére részletes útmutatónkban (https://www.matebalazs.hu/kulcsszokutatas-online-marketing.html) mindent megtudhatsz róla, amire csak szükséged lehet.
2. Mérd fel a versenyhelyzetet
Keress rá azokra a termékekre és szolgáltatásokra, amelyeket kínálsz, és nézd meg, hogy kik jelennek meg az első találatok között. Itt most csak azokra a találatokra kell koncentrálni, akik hasonló üzleti modellel működnek, mint saját vállalatod, tehát, akik versenytársaknak számítanak.
Ezeket a találatokat, és a hozzájuk tartozó webhelyeket több szempontból is alaposan át kell vizsgálnod, mert valamit minden bizonnyal jól csinálnak, ha ilyen előkelő helyre kerültek.
Mit csinálnák másképpen, mint saját céged? Milyen jellegű tartalmakat töltenek fel? Milyen felépítésű a webhelyük? Könnyű navigálni? Gyors? Vannak rajta olyan funkciók, amik sok látogatót érdekelhetnek?
Ilyen kérdéseket kell feltenned, miközben összehasonlítod magad a konkurenciával. Kutatásod terjedjen ki e cégek közösségi jelenlétére is – hogyan állnak a közösségi média marketinghez? Mely bejegyzéseik kapják a legtöbb visszajelzést, hozzászólást, és megosztást? Milyen véleményeket írnak róluk?
Tisztában kell lenned versenytársaid helyzetével, hiszen csak így zárkózhatsz fel a mezőnyhöz, és azonosíthatod azokat a réseket, amelyek betöltésével kiemelkedhetsz abból.
3. Mérd fel webhelyed helyzetét
Ha eddigi kutatásaidból már felállítottál magadnak egy képet arról, hogy mire keresnek rá gyakran az emberek, akkor kiválaszthatsz néhány weboldalt webhelyeden, amelyek némi átalakítással optimalizálhatóak lennének ezekre a keresésekre.
A kulcsszókutatásod során talált legfontosabb kulcsszavaknak mind találni kell egy oldalt. Ha egy oldal sem alkalmas arra, hogy optimalizálhasd egy kulcsszóra, akkor újat kell készítened erre a célra.
4. Optimalizáld webhelyed
A következő lépés maga az optimalizálás. Ez szintén egy óriási téma, így minden részletre nem térünk majd ki. Az optimalizálás célja az, hogy tartalmaid előnyösebb pozícióban jelenjenek meg a keresőmotorok találatai között.
A keresőoptimalizálás kapcsán sokat hallhattál a kulcsszavakról, és hogy mennyire fontosak is a SEO során. Nos, a kulcsszavak valaha tényleg a legfontosabb szempontok közé tartoztak, azonban a keresőmotorok (főleg a Google) algoritmusai rengeteget fejlődtek az elmúlt évek során, és manapság már messze nem elég, ha egy oldalon többször is elismétled ugyan azt a kulcsszót (sőt, ez akár még ronthat is a SEO-don).
A „modern” SEO a felhasználói élményről szól. Ha olyan tartalmakat kínálsz a keresők felhasználóknak, amelyek hasznosak számukra, érdekesek, vagy bármilyen értéket képviselnek, ráadásul mindezt egy technikailag naprakész (gyors, egyszerűen navigálható, letisztult) webhelyen teszed, akkor jó úton haladsz a kiváló optimalizáltság irányába.
Mindez annak köszönhető, hogy a Google a legjobb felhasználói élményt szeretné nyújtani keresőinek, és ezért kell, hogy a webmesterek is ezt helyezzék előtérbe, ha az optimalizálásról van szó.
A mobilbarát/reszponzív kialakítás továbbá fontosabb, mint valaha – ha webhelyed nem működik tökéletesen mobileszközökön, akkor nagyon nehéz lesz jó rangsorolást elérned vele (még asztali keresésekben is).
Természetesen az olyan tényezők, mint például a visszahivatkozások továbbra is rendkívül fontosak, hiszen ezek alapján állapítja meg a Google egy-egy webhelyről, hogy mennyire hiteles, és megbízható. Minél több igényes tartalmat írsz, annál valószínűbb, hogy más webhelyek is hivatkoznak majd ezekre.
5. Biztosíts rendszeres tartalom-utánpótlást
A tartalom számtalan formában megjelenhet, de a hagyományos keresőoptimalizálásra a szöveges formátum a legalkalmasabb. Blogot indítani jó ötlet, de nem minden vállalkozó vagy kisebb cég rendelkezik kapacitással egy ilyen vezetéséhez.
Persze blog nélkül is megoldható a rendszeres tartalom-utánpótlás, amelyek történhetnek egy-két hetente, vagy akár havonta is, a cég jellegétől függően. Blog híján ezek webhelyed egy külön részébe kell, hogy kerüljenek, például a Hírek rovatba. A lényeg, hogy rendszeresítsd tartalmaid feltöltését.
A szöveges tartalom jól optimalizálható, de a változatossággal sokkal több látogatót leszel képes megtartani és visszatérésre ösztönözni. Használj képeket, esetleg videókat tartalmaid illusztrálására és kiegészítésére. Ne feledd, tartalmaid célja első sorban az legyen, hogy valamilyen értéket kínáljanak látogatóidnak.