Fogászati praxist vezetni nem kis munka. Nap mint nap hibátlan fogászati ellátást kell biztosítanod pácienseidnek, ami kevés időt hagy egy másik fontos tényező biztosítására, amely nélkül fogászati praxisod mindig csak fél sikerre számíthat majd – ez a tényező a páciensélmény.
Az emberek manapság nem csak azt keresik egy fogorvosban, hogy mennyire jól végzi munkáját. Természetesen ez a legfontosabb szempont, de emellett számít az is, hogy összességében milyen hatást gyakorolnak az emberekre a praxisoddal történő interakciók.
Szóval hogyan javíthatod fogászati praxisod páciensélményét? Íme 8 tipp hozzá!

1. Tudd (és mutasd meg), hogy mitől egyedi praxisod
Ahhoz, hogy egy terület első számú fogászati egészségügyi szolgáltatója lehess, tisztában kell lenned praxisod sajátos tulajdonságaival, amelyek versenyelőnyt biztosíthatnak számodra. Ez lehet a kedvező árlista, vagy a korszerű kezelési módszerek – a lényeg, hogy találj valamit, amit csak te kínálsz a környéken.
Persze ezt a sajátosságot (vagy többet, ha lehetséges) folyamatosan terjesztened kell célközönséged irányába különféle fogászati marketingkampányok segítségével, és persze valahányszor személyesen találkozol pácienseiddel.
Itt nem feltétlenül a marketing hagyományos formáiban kell gondolkodnod, mindinkább olyan marketingmódszerekre koncentrálj, amelyek segítenek kiemelni praxisod egyedi tulajdonságait. Ezek lehetnek például személyre szabott fogászati hírlevelek (mind emailben, mind hagyományos postán), célzott közösségi hirdetések vagy akár blogbejegyzések is. A cél, hogy praxisodat a legjobb választásként tüntesd fel lehetséges pácienseid előtt.
2. Fedezd fel praxisod irodai kultúráját
Ha sikerül megállapítanod, hogy mi teszi egyedivé fogászati praxisodat, akkor a következő lépés felfedezned annak irodai kultúráját is. Igen, praxisodnak is van egy sajátos irodai kultúrája, habár ez nem biztos, hogy elsőre egyértelmű számodra.
Ez a kultúra személyiségedet, vezetői stílusodat, praxisod értékeit, rendszereit, magatartását és a személyzet egymással illetve páciensekkel való kommunikációját foglalja magába – többek között. Valójában még a rendelő berendezése is szerepet játszik a kultúra formálásába.
Lényegében minden beletartozik, ami praxisoddal kapcsolatos – ahogy kinéz, ahogy működik, ahogy vezeted és amit a páciensek megtapasztalnak róla.
Kellő odafigyeléssel sajátos módszereid javíthatja praxisod produktivitását, szakképzett munkaerőt vonzhat be és megszilárdíthatja a páciensek hűségét is.
Ahhoz, hogy megerősítsd irodai kultúrádat, hívd össze összes munkatársadat egy nagy megbeszélésre, amely során átveszitek a rendelő napi működését és teendőit, illetve a praxis hosszútávú céljait is. Kérj meg mindenkit, hogy írják le, mit tartanak a praxis legjellegzetesebb sajátosságainak és sorban beszéld át ezeket az egész csapattal. Ha mindenki egy azonos célért dolgozik, praxisod sokkal sikeresebb, hatékonyabb, eredményesebbé válik majd, a pozitív páciensélményről nem is beszélve!
3. Terjeszkedj
Ha több pácienst szeretnél bevonzani, akkor gondolkodj el rajta, hogy miként bővíthetnéd szolgáltatás-kínálatodat, hogy minél több értéket kínálj az embereknek és megerősítsd versenypozíciódat a helyi mezőnyben.
Meglehet, hogy helyszűkében nincs sok lehetőséged bővíteni, ezért egy nagyobb rendelőbe tervezel átköltözni, ahol nagyobb csapatot is foglalkoztathatsz. Előfordulhat, hogy szeretnéd elérhetőbbé tenni rendelődet a mozgáskorlátozottak számára, vagy új felszereléseket szerezni, amik lehetővé teszik, hogy új szolgáltatásokat kínálj pácienseidnek.
Azonban bármilyen terjeszkedési célt is tűzöl ki magad elé, győződj meg róla, hogy nem vállalsz-e túl sokat. Találd meg az egyensúlyt az újítások és az ésszerű beruházások között, és idővel hírneved és tekintélyed fokozatosan nőni fog, amiről elégedett pácienseid is gondoskodnak majd.
4. Kínálj többféle fizetési lehetőséget
A páciensélmény fontos része biztosítani azt a kényelmet, amelyet a modern technológia kínál. Az emberek sokkal szívesebben mennek olyan orvosokhoz (és térnek vissza rendszeresen), ahol különféle fizetési módok közül válogathatnak, úgymint készpénz, csekk, bankkártya, stb.