notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tévhitek a dinamikus és statikus URL-ekkel kapcsolatban

hirdetes

Tévhitek a dinamikus és statikus URL-ekkel kapcsolatban

Kövi Bálint programozó
Pinterest logo

KÖVESS MINKET

PINTERESTEN

Az alábbiakban megpróbálunk eloszlatni néhány tévhitet a dinamikus és a statikus URL-ekkel, valamint a rewrite technológiák használatával kapcsolatosan


El kell kerülnöm a dinamikus URL-ek átírását?

A javaslatunk az, hogy ne használjunk ilyen célra rewrite technológiákat, hacsak a nem feltétlenül szükséges paraméterek elrejtésére korlátozódik a szabályrendszerünk.

Azonban dinamikus URL átírása esetén nem biztos, hogy a Google keresőrobotja helyesen fog értelmezni az oldalon levő információkat. Ha a honlapot statikusnak szeretnénk mutatni, gondoljuk meg azt, hogy nem célszerűbb-e a honlap teljes tartalmát statikus változatban legyártani, például úgy, hogy valamennyi lehetséges elérési úthoz html fájlt generálunk, és ezeket tesszük elérhetővé.

Ha arra használjuk a rewrite szabályainkat, hogy statikusnak tűnő URL-eket hozzunk létre, lehet, hogy több kárt okozunk, mint hasznot. Inkább hagyjuk meg a dinamikus URL-eket, és a keresőrobot majd eldönti, hogy azok közül melyek nem hasznosak számukra.

Példák rewrite szabályokra

Ha a dinamikus URL-ünk a szabványos foo?key1=value&key2=value2 formátumban van, akkor

azt javasoljuk, hogy hagyjuk is így, és a Google majd megállapítja, hogy melyeket lehet elhagyni. Ezt azonban a felhasználók kényelme érdekében mi is megtehetjük.

hirdetes

Vigyázzunk arra azonban, hogy csak a felesleges paramétereket távolítsuk el!
A továbbiakban nézzük meg az alábbi példa URL-t, amely jónéhány paramétert tartalmaz:

http://www.example.com/article/bin/answer.foo?language=en&answer=3&sid=98971298178906&query=URL

  • language - a tartalom nyelvét határozza meg
  • answer - az adott tartalmat azonosítja
  • sid - a munkamenethez tartozó munkamenet változó
  • query - az előző oldalt azonosító URL

 

Nem mindegyik paraméter tartalmaz hasznos információt, tehát valószínűleg az átírás a http://www.example.com/arti/bi/answer.foo?language=enanswer=3
URL-re semmilyen problémát nem okoz.

Az alábbi példák olyan URL-eket mutatnak, amelyek statikusnak álcázzak a tartalmakat, és ezzel a keresőrobotok munkáját megnehezítik:

  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo/en/3/98971298178906/URL
  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo/language=en/answer=3/sid=98971298178906/query=URL
  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo/language/en/answer/3/sid/98971298178906/query/URL
  • hirdetes
  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo/en,3,98971298178906,URL


Amennyiben a fenti rewrite szabályok valamelyikét használjuk, akkor ugyanazt a tartalmat több URL alatt is elérhetővé tesszük, mivel a sid (munkamenet azonosító) és a query (előző oldal URL-je) rengeteg értéket vehet fel.

Ezek az URL-ek megnehezítik a keresőrobot számára annak felismerését, hogy az előbb említett két paraméter nem befolyásolja a lekért tartalmat. Az alábbi példa egy olyan URL-t mutat, amelyből eltávolították a felesleges paramétereket:

  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo/en/3

Habár az ilyen URL-ek feldolgozásával a Google keresőrobotjának nem lesz gondja, mégsem ajánljuk használatát, mivel nehezen karbantartható - módosítani kell, amennyiben egy új paraméter kerül képbe.

Ezért a legjobb megoldás, ha nem alkalmazunk rewrite szabályokat, és úgy hagyjuk az URL-t, ahogyan eredetileg is szerepelne:

  • http://www.example.com/article/bin/answer.foo?language=en&answer=3

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

továbbengedés

hozzájárulás egy folyamat következõ szakaszába való továbblépéshez ... Tovább

klaszterelemzés

Valamely felmérésben szereplő személyek csoportosításának statisztikai technikája, nem egyes... Tovább

Tovább a lexikonra