notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Pályázati projekttervezési technikák 1 – SWOT elemzés

hirdetes

Pályázati projekttervezési technikák 1 – SWOT elemzés

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Projekt létrehozása
Egy sikeres pályázati projekt megtervezése és írása több tényezõtõl függ, amelyek közül a SWOT elemzés az egyik legfontosabb.

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Pályázati projekttervezési technikák 1 – SWOT elemzés

A sikeres projekt legfõbb ismérvei, hogy világosan átlátható, meggyõzõ, és mérhetõ. Ezeknek a kritériumoknak megfelelõ pályázat elkészítését segítik elõ a megfelelõ projekttervezési technikák, amelyek kettõs célt szolgálnak:

  1. Átláthatóbbá, logikusabbá, könnyebben ellenõrizhetõvé teszik a tervezést, a munkaszervezést, segítenek elkerülni a logikai következetlenségeket.
  2. A bíráló és a projekt nyomon követõ számára egy pillanat alatt átláthatóvá teszi a projekt pénzügyi támogatásáért pályázó fejlesztési lehetõségeit, illetve a projekt tartalmát.

SWOT elemzés

A SWOT elemzés táblázatos formában megjelenített gyorsfénykép, amely egy pillanat alatt átláthatóan jeleníti meg a vizsgált szervezet aktuális állapotát. Ha szervezetet, szervezeti egységet vizsgálunk, akkor szükség van arra, hogy meghatározzuk, leírjuk, bemutassuk annak környezetét.

A SWOT kifejezés az eszköz nevében a négy szempont angol nevének kezdõbetûjébõl alkotott mozaikszó. A SWOT elemzés eredményét egy négy részre osztott táblázatban foglaljuk össze, melynek felsõ sorában az erõsségek (Strengths) és a gyengeségek (Weaknesses), alsó sorában a lehetõségek (Opportunities) és a veszélyek (Treths) található. A felsõ sorban szereplõ szempontok, az erõsségek és gyengeségek a vizsgált szervezetre vonatkozó belsõ ismérveket tartalmazzák, míg az alsó sorokban jelennek meg a lehetõségek és veszélyek, mint külsõ tényezõk.

hirdetes

Belsõ tényezõk

  1. Erõsségek 
  2. Gyengeségek
  3. Lehetõségek 
  4. Veszélyek

Külsõ tényezõk

A SWOT elemzés elkészítésének lépései

  1. A SWOT elemzés elkészítése csapatmunka, a program, illetve a csapat sikerében érdekeltek csoportját érdemes összehívni egy nyílt beszélgetésre.
  2. Meghatározott idõkereten belül, szabad ötletelés keretében minden szemponthoz minimum 20-25 javaslatot gyûjtsünk össze. Ebben a fázisban nem szabad egyetlen ötletet sem elvetni vagy megvitatni.
  3. Az ötletelés eredményének átszerkesztése következik. Igyekezzünk a lehetõ legtömörebben, de találóan megfogalmazni a pontokat. Gondoljuk át még egyszer, hogy a pontok a megfelelõ rubrikába kerültek-e. Szûkítsük a kört minden szempont esetében a legfontosabb 6-10 pontra. Tekintsük át még egyszer a táblázatot, és ha úgy találjuk, hogy az valóban elsõ látásra érthetõen, áttekinthetõen írja le az elemzés tárgyát, készen is vagyunk.
  4. hirdetes
A SWOT elemzés elkészítése csapatmunka, a program, illetve a csapat sikerében érdekeltek csoportját érdemes összehívni egy nyílt beszélgetésre.

A ész SWOT táblázat többnyire minden pályázathoz használható melléklet, de segíti a szervezet gyors és áttekinthetõ bemutatását az egyéb partnerek számára is. A táblázatot rövid magyarázatokkal, illetve következtetésekkel célszerû kiegészíteni.

A projekttervezési technikák, mint a SWOT elemzés csak eszközök, de hasznos eszközök a minél hatékonyabb és eredményesebb feladattervezés és végrehajtás szolgálatában. Nem csak saját munkánkat tehetik átláthatóbbá, hanem támogatóink, partnereink számára is meggyõzõbben, világosabban jelenítik meg céljainkat, tevékenységeinket.

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

haszonkulcsos árképzés

A vállalat az összes költségeit figyelembe véve meghatározza, hogy hány százalékos hasznot... Tovább

telemarketing

Reklámüzenetek eljuttatása közvetlenül az emberekhez, telefonon keresztül. In-bound: ha az... Tovább

Tovább a lexikonra