2007 Június 27-én egy konferencia alakalmából lehetőségünk adódott megkérdeznünk Google webmestereket (Greg Grothaus, Shashi Thakur). Itt találhatunk néhány rövid kivonatot a kérdéseinkre kapott válaszokból, melyek úgy gondoljuk nekünk mérnököknek fontos információk lehetnek.

Kérdés:
Számít a szerverünk helyszíne? Például egy .com domaint használok, de tartalmilag Angol (UK) látogatókat szeretnék elérni.
Válasz:
A mi szempontjaink szerint a webtartalmakat a Google mind IP cím mind pedig top-level domain-ek (pl. .com, .co.uk) alapján vizsgálja. Mivel mi megpróbáljuk a földrajzilag releváns információkat szolgáltatni, ezért értékeljük azokat a domain neveket, melyek jelzik nemzetiségüket. Például a .co.uk elnevezésű domain-ek valószínűleg nagyon fontosak lehetnek helyileg Angliából kereső ügyfeleknek. Ha hiányzik ez a nemzetiségi kód, akkor a Web szerver IP címe alapján azonosítjuk be, és ezt jelenítjük meg az oldalra való utaláskor.
Kérdés:
Több, különböző oldalt üzemeltetek. Elhelyezhetek rajtuk egymásra utaló linkeket?
Válasz:
Mielőtt kereszthivatkozásokat helyeznél el az oldalaidon, vedd figyelembe a felhasználók igényeit. Ha az oldalak üzleti szempontból egymással kapcsolatosak – pl. egy autós kézikönyveket tartalmazó oldal és egy autó alkatrészekkel foglalkozó oldal -, akkor ez hasznos lehet, a linkek összefüggnek. De csak úgy elhelyezett egymásra utaló linkeknek nincs értékük, és én nem is javaslom.
Kérdés:
Van valamilyen útmutatásotok a DHTML/AJAX/Flash tartalmakkal kapcsolatban.
Válsz:
A legfontosabb, hogy minden tartalom elérhető, lekérdezhető legyen úgy, mintha csak HTML-t használnánk. Ameddig a kereső robotok el tudják érni a tartalmakat, nyugodtan lehet használni a Flash vagy Javascript élményfokozó technlógiákat. De jelenleg még folynak a munkák az AJAX post-al küldött tartalmak feltérképezéséről.