notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Milyen tárhelyet válasszunk, ha a keresõoptimalizálás is cél?

Milyen tárhelyet válasszunk, ha a keresõoptimalizálás is cél?

hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Sok múlik azon, hogy magát a honlap kódját hogyan írjuk meg, kihasználunk-e minden lehetõséget, META tag-eket, ALT és TITLE paramétereket megadjuk-e mindenhol, és hogy ott, megfelelõ-e az információ. Ezen kívül még ami fontos szerepet kap abban, hogy a honlapunk milyen találati eredménnyel szerepeljen a keresõkben, az a tárhely.
Tárhelybõl, másnéven Hosting-ból is van bõven választék, csak meg kell találnunk azt, ami az igényeinknek maximálisan megfelel.
Vegyük szépen sorba, milyen lehetõségek vannak, im mivel jár.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

Elsõ szempont a vizsgálódásban, hogy statikus vagy dinamikus-e a tárhelyünk.

Statikus tárhely

Az elsõ amit itt meg kell jegyezni az az, hogy a statikus tárhelyre feltöltött honlapot a szerver mindeféle módosítás nélkül adja vissza a látógatónak. Amit mi megszerkesztünk html fájlban csak azt kapja vissza. Hiányoznak olyan gyakori funkciók mint pl: keresõ, ûrlapok, fórum stb. Ezen oldalak szerkesztése hosszadalmasabb, mivel nem rendelkezik adminisztrációs felülettel, így nekünk kell a tartalmat beilleszteni a html fájlba, újra és újra mikor változtatni szeretnénk a tartalmát az oldalnak.
Ezek miatt nem alkalmasak a statikus webtárhelyek komolyabb, interaktivabb honlap tárolására, csak információt közöl, nem tudunk hozzászólni, ajánlatot kérni az oldalról. Elõnyük az anyagi vonzatuk miatt van még jelenleg, mert olcsóbbak dinamikus társaiknál, de manapság már a kisebb oldalaknál is a minimum elvárások között van az, hogy legalább egy árajánlatkérési ûrlap, vagy a cikkeket híreket lehessen kommentálni, így ez az elõnyük az idõ haladtával egyre elenyészõbb lesz.

Dinamikus tárhelyek

Mint ahogy fentebb említettem, ma már egy kisebb oldalnak is szüksége van az interaktivitásra, hogy valamilyen formában kommunikáljon a látogatóval. Ha ilyenre adjuk a fejünket, akkor mindenféleképpen dinamikus tárhelyet válasszunk. Azonban itt már nagyobb a választék éppen azért mert többféle igény merül fel, amit ki kell szolgálnia a szervereknek. Függ a használt szkiptnyelvtõl, plussz még attól hogy azon belül milyen modulokat, kapcsolókat használunk. Nem mindegy hogy egy Php-MySQL-Apache alapú tárhelyet választunk, vagy egy ASP.NET-MSSQL-IIS szervert. Nyilván az utóbbi drágább lesz, éppen ezért, mielõtt választunk, a használt technológia alapján is döntést kell hozni.

hirdetes
A dinamikus tárhelyeken elhelyezett oldalak, könnyebben kezelhetõek, akár egy tartalomkezelõ rendszert használunk, akár csak egy egyszerûbb adminisztrációs felületet, már akkor is elõrébb vagyunk vele, hisz a statikussal ellentétben, itt nem kell a forrás fájlokban túrkálni, fel lemásolgatni fájlokat, tehát könnyebben gyorsabban módosíthatjuk, frissíthetjük honlapunk tartalmát. További elõnye, hogy megkönnyíthetjük és meggyorsíthatjuk a keresõoptimalizálást, hiszen nem a forrásfájlokban kell kitölteni a META tag-eket, a linkhez tartozó TITLE-ket és a képekhez tartozó ALT-hoz tartozó leírásokat. A tartalom kezelés mellett, leegyszerûsíthetjük a modulok ( pl: keresés, fórum, árajánlatkérés, hozzászólások ) kezelését, ki- be kapcsolását.

Ami még hátravan, hogy mindezt ingyenes vagy fizetõs tárhelyen oldjuk-e meg.

Ingyenes tárhelyszolgáltatók

Statikus és dinamikus tárhelyet is regisztrálhatunk ingyenes szolgáltatóknál. Itt is több csomag közül választhatunk, mint a fizetõs társaiknál, tárhely méret, e-mail postafiókok száma, tárhelye. Elõnye mindenféleképpen az ára, mivel ingyenes, de nézzük meg ezen szolgáltatók árnyoldalát.
Általában nem választhatunk szabadon szkript nyelvet, és adatbázist, ezek adottak, és korlátozottak, a szkriptnyelveknél olyan korlátozásokat szoktak alkalmazni, hogy nem kapcsolható be minden olyan modul, amit mi szeretnénk használni, igy már korlátozva vagyunk, adatbázis szempontjából pedig csak egyet hozhatunk létre ami megintcsak buktató, mert nem biztos hogy csak egyetlen honlapot szeretnénk tárolni egy tárhelyen.
A látogatottsági statisztika ami alapján le tudjuk mérni azt, hogy mennyire sikeres a marketing stratégiánk. Ingyenes szolgáltatóknál nagyon karcsú statisztikát kapunk, amibõl nem tudunk meg minden olyan információt, ami alapján a stragégiánkat folyamatosan megtervezzük.

hirdetes
Persze adott a lehetõség, minden oldalunknak külön külön tárhyelet regisztrálunk de akkor minden beállítást újra és újra végre kell hajtani, több adatot kell megjegyezni, hiszen minden oldalhoz külön autentikáció szükséges.

Fizetõs tárhelyszolgáltatók

Rengeteg árkategória létezik itt Magyarországon is, az olcsó 5000 Ft-ostól kezdve a 20 000 Ft-osig. Több szempont szerint kell kiválasztatni a szervert, mert az ár is lényeg, de a leghangsúlyosabb az Ár / Érték arány.
Figyelembe kell venni, hogy mekkora sávszélességgel rendelkezik a cég, mennyire korlátozza le a szkriptnyelveket, mekkora tárhelyet kapunk, e-mail címek, mit tudunk adminisztrációs felületrõl végrehajtani, és mi az amihez kapcsolatba kell lépni a szolgáltatóval, milyen a rendelkezésre állás ideje, melyek azok a külsõ szolgáltatások amiket alkalmazhatunk stb. Fontos az aldomain használata, a statisztika, az hogy www nélkül is elérhetõ-e az oldal.
Mindenféleképpen nézzük át jól a felhozatalt, melyik szolgáltatóról milyenek a visszhangot, mennyire megbízhatóak, ha az oldalunk hibaüzenettel tér vissza mert a szerver nem elérhetõ akkor azt milyen gyorsan javítják  ki, biztonsági mentések visszaállításával hogyan állnak.


Összegezve a fent leírtakat, mindenféleképpen a dinamikus fizetõs tárhelyekre érdemes építeni. Manapság a statikus oldalak száma elhanyagolható, és kényelmetlen a használatuk, ha komoly találatokat szeretnénk elérni akkor mindenféleképpen nézzünk szét a piacon és keressünk egy olyan szolgáltatót ahol a legjobban megfelel számunkra az Ár / Teljesítmény aránya.

Honlapkészítés és online PR internet marketing tanácsadó segítéségvel?  A hatékony  honlapkészítés titka az online marketing tanácsadás alapján készülõ honlap! Kérd ajánlatunkat itt!

 

Forrás:

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 192

Átlagos értékelés: 4.8

Szótár

irányítás

összehangolt tevékenységek egy szervezet vezetésére és szabályozására ... Tovább

termékkoncepció

Eszerint a fogyasztók azokat a termékeket kedvelik, amelyek kiváló minőséget, teljesítményt... Tovább

Tovább a lexikonra