notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A vállalati minõségirányítás alappillérei (2. rész A teljeskörûség)

hirdetes

A vállalati minõségirányítás alappillérei (2. rész A teljeskörûség)

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Teljeskörûség. Mit is jelent ez a szó? És egyáltalán miért olyan fontos, hogy alappillér legyen? Közelítsük meg a kérdést a vállalkozás oldaláról. A vállalat legfõbb célja a profitszerzés, minél több annál jobb elven. Ehhez természetesen még az az igénye is társul, hogy ez a siker hosszú távon egyenletesen mûködjön. Ezt a célt csak abban az esetben tudja elérni, ha a fogyasztó teljes mértékben elégedett. Teljes mértékben… Már egész jól haladunk a teljeskörûség fogalma felé.

 

 

 

Teljeskörûség. Mit is jelent ez a szó?

 

 És egyáltalán miért olyan fontos, hogy alappillér legyen? Közelítsük meg a kérdést a vállalkozás oldaláról. A vállalat legfõbb célja a profitszerzés, minél több annál jobb elven. Ehhez természetesen még az az igénye is társul, hogy ez a siker hosszú távon egyenletesen mûködjön. Ezt a célt csak abban az esetben tudja elérni, ha a fogyasztó teljes mértékben elégedett. Teljes mértékben… Már egész jól haladunk a teljeskörûség fogalma felé.

 

A vállalkozásnak egy olyan filozófiát kell kialakítania, ami kiterjed a termék vagy szolgáltatás minõségét érintõ valamennyi tevékenységre:
- Marketingre
- Tervezésre

hirdetes
- Anyagbeszerzésre
- Folyamattervezésre
- Csomagolásra, tárolásra, szállításra
- Mûszaki szolgáltatásra
- Használat utáni selejtezésre, hulladék felhasználásra

Ez tehát azt jelenti, hogy nem elég kapun belül tökéletesen megszervezni tevékenységünket. Hiába a kiváló alkalmazotti gárda, ha beszállítóink pontatlanok, vagy ami még rosszabb megbízhatatlanok. A vevõi elégedettségbe, a végsõ megítélésbe a beszállítók vagy a szervizelést végzõk éppúgy beletartoznak, mint a kész áru.
Ha ezzel a lépcsõfokkal megvagyunk, és úgy érezzük, hogy teljesítettük, akkor még mindig nincs vége…

A teljeskörûség tényleges érvényesülésének alapfeltétele, hogy

hirdetes

1. Az érintett fázisok, személyek folyamatosan kapcsolatban legyenek egymással, és az egész szervezetileg szabályozott rendszer keretében belül kerüljön megvalósításra
2. Az alkalmazottak munkája egymástól kölcsönösen függ, ezt a dolgozókban is tudatosítni kell.

Ha ez a két alapfeltétel nem teljesül, akkor rövid idõn belül bezárhatjuk kapuinkat, és már csak álmodhatunk arról a bizonyos üzleti sikerrõl… Az álmodozás roppant jó dolog, de ha meg tudjuk valósítani, az még jobb. És miért ne tudnánk!
Valljuk be, nem is tûnik olyan borzasztónak ez a teljeskörûség!  
 

Írta: Csiki Andrea (ICH Kft.)

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

minõségbiztosítás

a minõségirányításnak az a része, amely a bizalomkeltés megteremtésére... Tovább

piac verseny

Az azonos fogyasztókért folytatott verseny, amely kiterjedhet a potenciális fogyasztókra és a... Tovább

Tovább a lexikonra