Máté Balázs online marketing asztali

A gyümölcslé fogyasztás valóban egészséges?

Tényleg olyan egészséges a gyümölcslé?

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Gyümölcslé fogyasztás

Többletkalóriák


Amellett, hogy elősegítheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását, több tanulmány is egyetért abban, hogy a gyümölcslevek ártalmasak lehetnek a velük bevitt többletkalóriák miatt.

 

 

John Sievenpiper, a Torontói Egyetem táplálkozással foglalkozó tanszékének egyik docense 155 tanulmányt elemzett ki, hogy kiderítse, jelen van-e a cukros üdítőitalok egészségre gyakorolt hatása (a cukorbetegség, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések fokozott veszélye) az egészségesnek tartott étrendekben is.

 

 

Sievenpiper olyan tanulmányokat hasonlított össze egymással, amelyekben a fruktóz-tartalmú cukrok hatását, vagy az ilyen cukrokat mellőző, vagy ezekben szegény étrendeket vizsgálták. A professzor célja az volt, hogy elkülönítse egymástól a túlzott kalóriafogyasztás, és a különböző cukrokat tartalmazó ételek fogyasztásának hatását.

 

 

Megállapította, hogy azok az ételek, amelyekkel többletkalóriák jutnak a szervezetbe – ideértve a gyümölcsleveket is – negatív hatást eredményeznek az éhgyomri vércukor- és inzulinszintre. Azonban amikor a kalóriák nem többletként jutnak a szervezetbe, vannak bizonyos előnyei a gyümölcsök egészben és gyümölcsléként való fogyasztásának. Sievenpiper szerint a napi ajánlott 150 ml ésszerű mennyiségnek számít.

hirdetes

 

 

hirdetes

Tanulmánya összefoglalta, hogy azok az ételek, amelyek fruktózt tartalmaznak némileg segíthetnek a vércukor szabályozásában, de csak ha nem többletként kerülnek a szervezetbe. Azonban amikor túl sok kalóriát veszünk fel velük, akkor fennáll a vércukor- és az inzulinszint növekedésének veszélye. A tanulmány szerint ez azért lehet, mert a fruktóz viszonylag alacsony GI-vel (glikémiás index) rendelkezik, míg a magas glikémiás indexű étrendek általában az inzulinrezisztenciával kapcsolatosak.

 

 

Sievenpiper továbbá azt állítja, hogy egész gyümölcsöket fogyasztani jobb, mint gyümölcslevet inni, de ha a gyümölcslevet a gyümölcsök és zöldségek kiegészítésre használja az ember, az rendben van. A lényeg, hogy ne nagy mennyiségben, hidratálás céljából fogyasszunk gyümölcslevet.

 

 

Tehát tudjuk, hogy a gyümölcslé nagy mennyiségben cukorbetegséget okozhat ha egy olyan étrend részét képezi, ami az ajánlottnál több kalóriát tartalmaz, de az kevésbé tiszta, hogy milyen hosszútávú egészségügyi hatása lehet azok számára, akik nem túlsúlyosak.

 

 

Az azonban biztos – legalább is a kutatások szerint – hogy azokon a napokon, amikor gyümölcslevet fogyasztunk, nagyobb esélyünk van több kalóriát fogyasztani az ajánlott mennyiségnél, mint az olyan napokon, amikor nem iszunk ezekből. A gyümölcsléből könnyű egyszerre sokat fogyasztani, ami növeli a többletkalóriák bevitelének veszélyét, hozzájárulva ezzel a súlygyarapodáshoz.
 

 

Forrás: BBC

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 200

Átlagos értékelés: 4.9

Érdekességek Gasztronómia Tudomány

Szótár

keresztpromóció

Egy márkával egy másik, nem konkurens márkát reklámoznak. Tovább

információ

értelemmel bíró adat Tovább

Tovább a lexikonra