Engedélyezték a Teslának az autógyártást Kínában. Az Elon Musk tulajdonát képező elektromos autókat gyártó cég egy kétmilliárd dolláros gyárat épít Sanghaj keleti városrészében.

Miért terjeszkedik Kínába a Tesla?
A Tesla tervei szerint hetente legalább 1000 darab Model 3S-t készít majd a gyárban, ahol néhány héten belül beindulhat a termelés. Az új gyár egyben hozzáférést is biztosít majd az autógyártó cégnek Kínához, és ezzel a világ legnagyobb autópiacához, ráadásul ezzel megkerülhetnék az Egyesült Államokban gyártott autókra kiszabott vámokat is.
Peking hajlandó megnyitni az autópiacát más országok előtt
Az új gyár, ami a Gigafactory 3 (Gigagyár 3) nevet viseli az első teljes mértékben külföldi tulajdonú autógyár Kínában. Az engedély megadását sokan úgy értelmezik, hogy Peking hajlandó megnyitni autópiacát.
Megfizethetőbb Tesla modelleket gyártanak
Elon Musk még idén januárban, az építkezés kezdetekor jelentette be, hogy a gyár „megfizethetőbb verziókat” készít majd a Tesla Model 3-ból (a márka tömeggyártott autójából), illetve a Model Y-ból, amelyet kifejezetten a kínai piacra szánt. Ez persze felveti a kérdést, hogy a Tesla tervez-e más piacokon is „megfizethetőbb” modelleket gyártani.
„Igyekszünk a kezdeti építkezést idén nyáron befejezni, megkezdeni Model 3 gyártását az év végén és a következő évre elérni a nagymennyiségű termelést” tweetelte Musk még az év elején. Augusztusban a tulajdonos ellátogatott új kínai gyárába.
Vámproblémák
A Kínába való „betörés” épp a Peking és Washington közötti kereskedelmi feszültség idején történt. Az amerikai autógyártók hevesen ellenezték a Donald Trump által megszabott vámokat, amik többek között az autóipart is érintették. Tavaly augusztusban a Tesla arra hívta fel a figyelmet, hogy a kínai vámok kihívásokat jelentenek.