notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A magyar keresőbe lájkolást építettek

hirdetes

Lájkolást építettek a magyar keresőbe

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Egyre nagyobb a verseny a magyar fejlesztésű keresők között, szinte nem telik el hét, hogy valamelyik kereső valamilyen új szolgáltatással ne jönne elő. Most a Johu újított, illetve újít, a kereséseknél megjelenik a Facebook Like gombja, amivel azonnal jelezni tudjuk a közösségi oldalon, hogy tetszik az adott link.

 magyar keresőbe

 

Facebook Like gomb

Kipróbáltuk a funkciót még élesedés előtt, így ha egy szóra kerestünk, a találati listánál a link alatt megjelenik a like gomb, amivel egyből Facebookra küldhetjük a tartalmat, vagyis jelezhetjük barátainknak, hogy ez a link tetszik nekünk. Ha valakinek már tetszett előttünk az adott link, akkor ezt látjuk is, például a CNN oldalát cikkünk megírásáig már 4354-en lájkolták eddig a világon (nem csak a Johu keresőn).
A kicsit távolabbi cél nyilván az, hogy majd a rankelésbe is beleszámítson az, hogy a barátaim fontosnak tartanak-e egy oldalt vagy sem – magyarázta Jóföldi Endre, a Johu egyik vezetője. Szerinte ehhez azonban még nincs kellő mennyiségű adat. Egyelőre inkább figyelemfelkeltés, illetve magához az adatgyűjtéshez való hozzájárulás. Vagyis a Johu is segít abban, hogy kellő mennyiségű like gyűljön össze a magyar netezők részéről.

hirdetes

 

Facebook bejelentése


A világ legnagyobb közösségi szájtja, a Facebook a múlt héten jelentette be , hogy bármelyik oldalra fel lehet tenni a Like gombot, vagyis ezentúl bármelyik oldalnál a gombra kattintva, azonnal a facebookos falunkra kerül, hogy tetszett az adott link. Persze magán az oldalon is megjelenik, hogy azt valaki lájkolta már.
Az így eltárolt adatokat a Facebook tárolja, és a Like gombot használó partnerei is hozzáférhetnek. Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint az adatok alapján a portálok személyre szabott élményt nyújthatnak a felhasználóknak. Jóföldi Endre szerint ezzel a Facebook az internet infrastruktúrájának részévé tudná tenni magát.
A Facebook bejelentése után pillanatokon belül megjelentek a különböző mashupok, ahol a felhasználók kategóriákra bontva tudják követni, barátaik éppen miket lájkoltak. Az angol nyelvű oldal,  Likebutton.me után néhány nappal már a magyar verzió is elkészült, ez  a Lajkoljuk.com . Igaz, ez utóbbi egyelőre csak a nagyobb hírszájtokat fogja össze.

hirdetes

Magyar keresők


A magyar keresők közötti verseny kezd felpörögni, a fejlesztők újabb és újabb szolgáltatásokkal próbálják magukhoz csábítani a felhasználókat. A Johu majdnem egy éve indult el , a Yahoo indexére épül, azt egészítik ki és optimalizálják a magyar nyelvi környezetnek megfelelően.
Idén januárban lett publikus a szintén magyar fejlesztésű Szörcs . Ők kedden jelentkeztek  új szolgáltatásokkal, ezentúl nemcsak szöveges, hanem kép és videótalálatokat is kapunk már az első találati oldalon az úgynevezett sidebarban. A harmadik magyar fejlesztésű kereső, a Bluu  márciusban lépett ki a tesztelői fázisból és vált publikussá.

 

Forrás: http://index.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

folyamatos fejlesztés

ismétlõdõ tevékenység a követelmények teljesítési képességének növelésére ... Tovább

ISO 9001

MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány AZ ISO 9001 egy nemzetközi szabvány. A szabvány alapján... Tovább

Tovább a lexikonra