notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szövegszerkesztõ programok

hirdetes

Szövegszerkesztõ programok

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Napjainkban egyre több ember használ szövegszerkesztõ programokat, melyek segítségével az átadandó információt lehet szép formába önteni. Ettõl függetlenül a legtöbben nem is tudják, hogy "mitõl döglik a légy", avagy mit is jelent a szépen megformázott szöveg fogalma.

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Szövegszerkesztõ programok

"A tipográfia nyomtatott betûkkel foglalkozó tudomány, melynek célja olyan írásképet kialakítani a betûtípusok és betûcsaládok alkalmazásával, mely egyszerre esztétikus és célszerû." - Wikipedia [http://hu.wikipedia.org/wiki/Tipogr%C3%A1fia]

1. Tipográfiai tervezés

Tehát a szépen megformázott szövegek létrehozásával külön tudomány foglalkozik. Az elsõ és legfontosabb egy szöveg megírásánál a tipográfiai tervezés. E segítségével megadott formátumban írhatjuk meg kiadványunk, és általa gyorsabban is tudjuk elvégezni feladatunkat, ugyanis nem szövegírásban közben kell kitalálnunk, hogy milyen betûtípust, színt, stb. használjunk, hanem a megadott forma alapján dolgozhatunk. A tipográfiai tervezésnek több lépése is van:

1. a. Célok kitüzése

Elõször is meg kell határoznunk a célközösnéget. Gyerekeknek avagy felnõtteknek készül honlapunk? Melyik stílus áll legközelebb a megadott korosztályhoz? Általános célközönségünk, vagy szakmai közönségünk lesz? Számos kérdést kell feltennünk magunknak, és megválaszolni azt, hogy honlapunk célját megfelelõen megfogalmazzuk.

1. b. Megfelelõ formátum kiválasztása

Ahogyan más formátumot alkalmazunk egy reklámhonlap és egy banki értesítõ kialakításakor, ugyanúgy célszerû elkülöníteni egy kutatási eredmény kinézetét egy figyelemfelkeltõ, tanulást segítõ segédanyagétól. A honlap formátuma nagymértékben függ a célközönségtõl és a honlap témájától.

hirdetes

1. c. Betûtípus, betûméret

A gyanútlan olvasó nem is gondolná, hogy pusztán a betû méretével, színével és formájával máris a honlap hangulatának befolyása alá került. A késõbbi fejezetek iránymutatást adnak a betûk helyes kiválasztásához.

1. d. Hatásos képek

Az elektronikus honlapok lehetõvé teszik, hogy az elõállítási költségek jelentõs növekedése nélkül színes képekkel hangsúlyozzuk kiadványainkat.
Éljünk ezzel a lehetõséggel! Nem is kell feltétlenül a honlapot illusztráló fényképre gondolni. Sokszor egy hangulatos jelenet, érdekes arcok, mozdulatok, tárgyak felélénkíthetik az olvasót irományunk böngészése közben.

1. e. Lendület

A színek, képek, grafikák, vonalak, hasábok, feliratok, címek, szövegek összessége alkotja honlapunkat. A további fejezetek jó néhány ötletet és trükköt tartalmaznak arról, hogyan csempészhetünk dinamizmust, feszültséget és lendületet dokumentumunkba, hogy a felhasználó ne aludjon el az olvasás közben. Ha csak nem éppen ez a célunk.

1. f. Javítás, finomítás, csiszolgatás

Végezetül pedig, tekintsük újra át honlapunkat, gyomláljuk ki az esetleges hibákat. Vessük össze eredeti célkitûzéseinkkel és a tanulságok levonása után finomítsunk, vagy kezdjük újra az egészet. A szép, hatásos honlap elkészítése nem könnyû feladat.

2. Folthatás

Amikor az olvasó képernyõjére tölt egy oldalt, vagy lapoz egyet a könyvben, magazinban a szeme még nem fókuszál az oldal egyes elemeire. Az oldalt egészében sötét és fehér foltokként érzékeli.

Aztán e foltok elhelyezkedése, elkülönülése határozottsága dönti el, hogy melyik foltra fog elõször fókuszálni a szem, és az olvasó hol kezdi el az olvasást. Hasonlóan, a foltok elhelyezkedése jelzi az összetartozó szövegrészeket és képeket is. Ha dokumentumunkban hangsúlyos részt szeretnénk kiemelni, figyelemfelkeltõvé tenni, mindig gondoljunk a folthatásra.

hirdetes

3. Betûcsaládok csoportosítása

A különbözõ stílusú és alakú betûk sokaságában bizony sokszor rendkívül nehéz kiigazodni. A betûkkel foglalkozó szakkönyvek, több eltérõ csoportosítást is közölnek. Ám bizonyos betûkrõl ezek ismeretében is nehéz eldönteni, hogy hova is soroljuk õket. A következõkben a szigorú szakmaiságot félretéve, a kinézetük, rajzolatok alapján fogjuk csoportosítani betûtípusainkat, betûcsaládjainkat. A csoportosítás alapján négy formát különböztethetünk meg úgymint:

Talpas betûk
Talpnélküli betûk
Kalligrafikus betûk
Dekoratív betûk

4. Olvashatóság

Amikor képernyõre vetünk egy szöveget, rendszerint annak reményében tesszük ezt, hogy irományunkat valaki el is olvassa. A képernyõ elõtt ülõ webet böngészõ olvasó rendkívül értékes és kényes jószág (a jószág szó kizárólag közgazdaságtani jelentésére gondolva). Amint megnehezíti valami az olvasását, elfárad, vagy nem sikerül fenntartani az érdeklõdését azonnal továbbszörföl. Olvasóink megtartása érdekében célszerû betartani az alábbi szabályokat.

4. a. Ne nagybetûvel

A kisbetûk egyedi alakja megkönnyíti az olvasást, a törzsszöveget szedjük mindig kisbetûvel. Arról nem is beszélve, hogy a nagybetûvel szedett szöveg úgy hat, mintha torkunk szakadtából ÜVÖLTÖZNÉNK!

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

nemzetközi marketing

A külföldi piacokon végzett marketingtevékenység, ahol a vállalat differenciált vagy... Tovább

helyesbítés

tevékenység egy észlelt nemmegfelelõség megszüntetésére 1.... Tovább

Tovább a lexikonra