Nehéz olyan céget találni a nagyvilágban, amely ne érezte volna meg a koronavírus negatív gazdasági hatásait. Legyen szó egyszemélyes vállalkozásokról vagy nemzetközi cégóriásokról, a világjárvány súlyos csapásai elől senki sem rejtőzhet el. Habár vannak olyan szerencsések is, akiknek épp kapóra jött ez a helyzet, a legtöbbek a spektrum másik végén próbálják menteni, ami még menthető. A következőkben öt olyan tippet szeretnénk megosztani, amik kifejezetten a kisvállalkozásoknak segíthetnek átvészelni ezt a nehéz, bizonytalan időszakot!

1. Tartsd naprakészen online adataidat
Habár mindig ajánlott friss adatokat publikálnod az internetre cégedről, a koronavírus okozta fejetlenségben még ez fontosabbá vált (még a Google is figyelmeztette róla a cégtulajdonosokat). Ilyenkor minden korábbinál fontosabb, hogy céged online jelenléte minden változást (nyitva tartás, ügyfélfogadás, stb.) azonnal tükrözzön.
Ehhez egyrészt rögtön frissítened kell webhelyedet, valahányszor olyasmi változik, ami az ügyfeleket is érintheti, de nem szabad megfeledkezned Google Cégem adatlapodról sem. A legtöbben egy Google keresésen keresztül találnak majd rá cégedre, és itt ellenőrzik majd többek között nyitva tartási idődet is.
Ha már itt tartunk – Google Cégem adatlapodra rövid bejegyzéseket is publikálhatsz, amelyekkel gyors, aktuális híreket és bejelentéseket közölhetsz azokkal, akik rákeresnek cégedre. Ezeket nem csak a koronavírus idején érdemes használni, de most különösen hasznosak lehetnek fontos hírek közlésére.
A helyzetnek köszönhetően vállalatod talán több üzenetet kap a közösségi médián, mint korábban bármikor. Ha valamikor, akkor most van itt az ideje beállítani Facebook oldalad automatikus válaszadóját. Érdemes egy gyakran ismételt kérdésekből (és válaszokból) álló automatikus üzenetet megfogalmazni, hogy ezzel is segíts meglévő és lehetséges ügyfeleidnek.
2. Maradj képben az aktuális trendekkel kapcsolatban
A Google napi szinten több milliárd keresésnek igyekszik eleget tenni, és a világ legnagyobb keresőmotorja e keresések 20%-ával soha nem is találkozott még. Ha szeretnéd tudni, hogy mikre keresnek rá meglévő és lehetséges ügyfeleid, akkor ezt olyan hasznos eszközökkel ellenőrizheted, mint például a Google Trends, vagy a Google Kulcsszótervező (ami ingyenesen használható a Google Ads rendszerében).
Ez csupán két példa, de a lényeg az, hogy ezen információk birtokában sokkal könnyebben készíthetsz majd olyan értékes tartalmakat célközönséged számára, ami érdekelheti őket. Használd ezeket (vagy másokat) arra, hogy ihletet meríts tartalmaidhoz, amikkel aztán pontosan megcélozhatod ideális ügyfeleidet!
Ezt olvastad már? Giorgio Armani: minden válság lehetőséget ad, hogy átgondold, hogy kívánsz újra indulni!