
3. Készíts minőségi tartalmakat
Habár ez egy kevésbé gyors tipp, kétségtelen, hogy bármilyen méretű és jellegű cég hasznát veheti, függetlenül attól, hogy van-e világjárvány éppen, vagy nincs. De miről is van szó? Arról, hogy (az aktuális pangást kihasználva) igyekezz olyan tartalmakat készíteni, ami nem csak a céged iránti szenvedélyedet, hanem szakmai tudásodat is bizonyítja. Ennek két nagyon fontos közepes/hosszútávú eredménye lesz: egyrészt egy megbízható, hiteles szakmai forrásként tüntetheted fel magadat iparágadon belül, másrészt pedig láthatóbbá teheted cégedet lehetséges ügyfeleid számára az interneten.
Amikor a Google egy weboldal tartalmát minősíti, akkor nem feltétlenül csak a tartalomra összpontosít, hanem arra is, hogy az mennyire hatékonyan éri el kitűzött célját, és mennyire áll párhuzamban a kereső felhasználók szándékaival. A Google hosszú évekkel ezelőtt megalkotta az EAT rendszert, amelyben a szakértelem (expertise), hitelesség (authority) és megbízhatóság (trust) alapján minősíti a weboldalakat.
Ha azt szeretnéd, hogy a Google jó EAT értékelést adjon weboldalaidnak, akkor hasznos, értékes tartalmakat kell publikálnod azokon (útmutatókat, hasznos tippeket, stb.), amelyek tanúbizonyságot adnak szakmai tudásodról. Ha most jobban ráérsz, akkor szánj a megszokottnál több időt egy-egy ilyen tartalomra! Ha segítség kell, akkor kattints: online marketing tanácsadás!
4. Maradj kapcsolatban közösségeddel
Egy olyan krízishelyzetben, ami mindenki érint (lásd: koronavírus), érdemes elgondolkodnod azon, hogy céged milyen szerepet is játszik a helyi közösség életében. Ha szeretnél kapcsolatba lépni a közelben élő emberekkel és szervezetekkel, akkor a különböző közösségi platformok (Facebook, Twitter, stb.) csoportjai kiválóan alkalmasak erre.
Ha képben vagy az aktuális helyzetet illetően, és tudod, hogy a közösséget hogyan érinti a járvány, akkor tudni fogod, hogy céged hogyan segíthetsz az embereken, és tüntetheti fel magát hasznos, pozitív fényben.
Például társulhatsz más helyi vállalkozásokkal, hogy egyrészt közös erővel segítsétek a közösséget, másrészt bemutatkozhassatok egymás célközönségének, és ezzel új ügyfeleket szerezhessetek. A közösségi hálók remek lehetőségeket nyújtanak erre, ráadásul mindenki jól jár majd! És van is néhány jó tanácsunk hozzá: 5 tipp, hogy hogyan tartsd a kapcsolatot az ügyfeleiddel a közösségi médián covid-19 alatt!
5. Szerezz támogatókat céged számára
Még ha céged átmenetileg szüneteltetni is kényszerült üzleti tevékenységeit, továbbra is biztosíthatsz lehetőségeket leghűségesebb ügyfeleidnek, hogy támogathassanak téged. Az emberek ezekben a nehéz időkben szívesen segítenek másokon, különösen az olyan cégeken, amik sokat jelentenek számukra.
Ez a támogatás érkezhet például egy pozitív értékelés/vélemény formájában is, ami jobb fényben tünteti majd fel cégedet az interneten. Ezen kívül a Facebook ajándékkártyáit is kipróbálhatod, amikben kifejezetten a kisvállalkozások találnak majd rengeteg hasznot.
Ez is érdekelhet még: Így javíts céged online marketingjén néhány egyszerű, szinte ingyenes lépéssel!