notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bevezetés az üzleti tervezésbe III.

hirdetes

Bevezetés az üzleti tervezésbe III.

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Terv frissítési ellenõrzõ lista

Itt következik hét ok, amelyeket nem árt megfontolni, mielõtt frissítjük üzleti tervünket. Ha csak egy is vonatkozik ránk, itt az ideje a frissítésnek.

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Bevezetés az üzleti tervezésbe III.

  1. Egy új pénzügyi periódus kezdõdik. Frissíthetjük tervünket évenként, negyedévenként, vagy akár havonta is, amennyiben az iparágunk gyorsan változik.
  2. Pénzügyi támogatásra van szükségünk. Hitelezõk és egyéb pénzemberek igénylik a friss terveket, hogy segítsék õket pénzügyi döntéseikben.
  3. Jelentõs piaci változás történt. Változik az ügyfelek ízlése, átalakuló vásárlói trendek, és megváltozott szabályozási környezet egyaránt szükségessé teheti a tervek frissítését.
  4. Cégünk kifejlesztett vagy épp kifejleszt egy új terméket, szolgáltatást vagy gyakorlatot. Ha a vállalkozás sokat változott az elsõ tervünk megírása óta, ideje frissíteni.
  5. Ha változás történt a vezetésben. Az új vezetõségi tagoknak friss információkra van szükségük a vállalkozásról és a céljairól.
  6. Ha a vállalkozás átlép egy küszöböt, mint például új irodába költözött, átlépte az X millió forintos eladási határt, vagy a századik dolgozót alkalmazza.
  7. A régi tervünk már nem fedi a valóságot. Lehet, hogy legutóbb rossz munkát végeztünk, de az is lehet, a dolgok gyorsabban változtak a vártnál. De ha nem vagyunk képben, írjuk újra.

A megfelelõ terv

Az üzleti terveknek sok közös elemük van, mint például a cash-flow elõrejelzése és az értékesítési tervek. Sokuknak van közös céljuk, mint a pénzszerzés, vagy egy partner meggyõzése, hogy csatlakozzon a vállalkozáshoz. De az üzleti tervek nem hasonlítanak jobban egymáshoz, mint maguk a vállalkozások.

Vállalkozásunktól, és attól függõen, hogy mire szeretnénk használni, szükség lehet más vállalkozók egészen más típusú üzleti terveire is. A tervek nagy mértékben eltérhetnek hosszukban, kinézetükben, részletességükben, és az üzlet különbözõ nézõpontjait helyezik elõtérbe.

Az ok, amely a terv kiválasztását fontossá teszi az, hogy nagy befolyása van a terv egészének hatására. Azt szeretnénk, hogy a terv a lehetõ legjobban és legpontosabban mutasson be minket és vállalkozásunkat. Ez akkor is igaz, ha a tervet arra szánjuk, hogy egy kockázati tõke prezentáción mutassuk be, vagy sosem hagyja el irodánkat és belsõ stratégiai üléseinken kívül senki sem fogja látni.

Ha ruhát választunk egy fontos alkalomra, jó eséllyel olyat keresünk, amely az elõnyeinket hangsúlyozza ki. Gondoljunk hasonlóképpen a tervekre is. Szeretnénk megmutatni vállalkozásunk pozitívumait, és biztossá tenni, megkapják az õket megilletõ figyelmet.

hirdetes

Tervtípusok

Az üzleti terveket nagyjából négy csoportba különíthetjük el. Vannak nagyon rövid tervek, legyenek ezek a mini tervek. Vannak munkatervek, bemutató tervek és elektronikus tervek is. Mind különbözõ mennyiségû munkát igényelnek, de nem mindig arányosan a kapott eredménnyel. Ez annyit tesz, hogy egy munkaigényesebb terv nem garantáltan jobb egy rövidebbnél, attól függõen, milyen használatra szánjuk.

  • A mini terv. Egytõl tíz oldalig tartó terjedelemben, legalább felületesen foglalkozva olyan kulcskérdésekkel, mint az üzleti elvek, anyagi szükségletek, értékesítési terv és pénzügyi megállapítások, beleértve a pénzforgalmat, bevételi elõrejelzéseket és pénzügyi mérlegeket is. Remek módja annak, hogy gyorsan megvizsgáljuk az üzleti elveket vagy lemérjük egy lehetséges partner vagy kisebb befektetõ érdeklõdését. Értékes alapja lehet egy teljesen kidolgozott tervnek a késõbbiekben. Óvatosan bánjunk azonban a mini tervekkel! Nem helyettesíthetik a teljesen kidolgozott terveket. Ha egy mini tervet küldünk egy olyan befektetõnek, aki átfogó tervet vár, nevetségesnek tûnhetünk.
    A munkaterv. A munkaterv egy olyan eszköz, amelyet a vállalkozásunk üzemeltetésére használhatunk. Hosszúnak kell lennie a részleteket illetõen, de rövidnek a bemutatáskor. Miként a mini tervnél, megengedhetünk magunknak némileg magasabb szintû nyíltságot és fesztelenséget, amikor munkatervet készítünk.

Egy olyan terv, amelyet szigorúan belsõ használatúnak szánunk, így nélkülözhet néhány, külsõ személy számára egyébként fontos elemet. Valószínûleg nem szükséges hozzáfûzni a vezetõk életrajzát függelékként. Ugyancsak nem származik elõny a munkatervbe illesztett, a terméket ábrázoló fényképekbõl.

A külcsín meglehetõsen más egy munkaterv esetében. Nem fontos, hogy jó minõségû papírra legyen nyomtatva és díszes borítója legyen. Egy régi iratgyûjtõ a “terv” szóval a borítóján tökéletesen megfelelõ.

A tények és számok belsõ konzisztenciája ugyanolyan döntõ tényezõ a munkatervnél, mint a külvilág számára szólóknál. Nem kell annyira pontosnak lennie ugyanakkor olyan dolgokban, mint a gépelési hibák, az üzleti stílusnak való tökéletes megfelelés, a dátumformátumok egységessége stb. Ez a dokumentum olyan, mint egy szövetnadrág, amelyet szombatonként viselünk, vagy egy öreg teherautó, amely sosem romlik el. Arra van hogy használjuk, nem pedig, hogy csodáljuk.

  • A bemutató terv. Ha veszünk egy munkatervet, a maga halvány külsejével és hatásával, és többet törõdünk a kinézettel, egy bemutató tervet kapunk. Ez a terv már alkalmas arra, hogy bankároknak, befektetõknek és más cégen kívülieknek bemutassuk.
  • hirdetes

Majdnem minden információ ugyanaz lesz a bemutató tervben, mint a munkatervben, de a stílus némileg más. Például a szokásos üzleti nyelvet célszerû használni, elhagyva az informális zsargont, szlenget és rövidítéseket, amelyek hasznosak a munkahelyen, és megfelelõek a munkatervben. Tartsuk észben, az olvasóknak nem lesznek ismerõsek vállalkozásunk eljárásai. A munkatervvel ellentétben nem emlékeztetõként, hanem bemutatóként használjuk.

További elemek

További elemeket is hozzá kell majd adnunk. A befektetõk követelményei közé tartoznak a versenytársak fenyegetése és a kockázatok is. Ha csak érintõlegesen tekintjük is ezeket fontosnak, el kell oszlatni a velük kapcsolatos aggodalmakat, gondoskodva ezen információkról.

A nagy különbség a bemutató és a munkaterv között a külsõ megjelenés részleteiben rejlik. A munkatervet kinyomtathatjuk az irodai nyomtatóval, majd összetûzhetjük az egyik sarkukon. A bemutató tervet jó minõségû, lehetõleg színes nyomtatóval nyomtassuk. Szakszerûen köttessük be egy brosúrába, amely tartós és könnyen olvasható. Grafikákat is tartalmaznia kell, mint például diagramokat, grafikonokat, táblázatokat és illusztrációkat.

Elengedhetetlen, hogy a bemutató terv pontos és belsõleg konzisztens legyen. Egy hibát egy ellenszenves kívülálló megtévesztésként értelmezhet. A legjobb esetben is gondatlannak fogunk tûnni. Ha a terv összefoglalója leírja, hogy 40 MFt pénzügyi támogatásra van szükségünk, de ha pénzforgalmi elõrejelzés 50 MFt támogatást mutat az elsõ évben, azt gondolhatjuk, mindössze elfelejtettük frissíteni az összefoglalót, hogy az új számokat mutassa, de a befektetõk, akiktõl a pénzt várjuk, valószínûtlen, hogy ilyen jószívûek lesznek.

  • Az elektronikus terv. Az üzleti tervek többségét valamilyen számítógépen állítják össze, kinyomtatják és a papír változatot mutatják be. De egyre több és több üzleti információ, amelyet régen kizárólag papíron adtak át a résztvevõ felek, ma már elektronikusan küldik. Tehát helyénvaló lehet egy elektronikus változatot kéznél tartani. Egy elektronikus terv jól jöhet, ha a bemutatót egy csoportnak prezentáljuk egy kivetítõn, vagy hogy kielégítsük egy megkülönböztetett befektetõ igényét, aki szeretne elmerülni a komplex táblázatok adatainak mélyére.

Ön miért jutott erre a honlapra? Mert ez az oldal egy hatékony, keresõbarát oldal! Szeretne Ön is több látogatót, egy hatékony és üzletet hozó honlapot? Online marketing tanácsadás, honlapkészítés állami támogatás segítségével! Kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás fogalmának meghatározása, a SEO fogalma A keresőoptimalizálás azon... Tovább

Kékszalag

A Kékszalag vitorlásverseny több évtizedes múltra tekint vissza, hiszen a 20. század eleje... Tovább

Tovább a lexikonra