A kezdő vállalkozók gyakran ütköznek olyan akadályokba, amik tökéletesen elkerülhetőek lennének, de tapasztalat – és olykor kitartás – hiányában sokak sajnos belebuknak. Összegyűjtöttünk most 5 olyan üzleti tanácsot, amit minden vállalkozónak hallania kellene pályafutása elején, hogy ne bukjon bele az első nehézségekbe!

Soha ne vedd le a szemed a tartalékokról
A legtöbb céget vagy vállalkozást a pénzhiány tesz tönkre, mert nem fektetnek elég figyelmet a tartalékokba, vagy meggondolatlanul osztják be azokat. A tartalékok megmenthetnek attól, hogy tartozásokba verd magad, és a váratlan kiadásokban is hozzányúlhatsz. A legjobb az, ha a tartalékok kiépítését is számba veszed az üzleti terv készítése során, így nem csak adhoc jelleggel növekednek – vagy éppen stagnálnak – a tartalékaid.
Vigyázz a legjobb embereidre, de ne tartogasd túl sokáig a rossz alkalmazottakat
Ha tudod, hogy egy alkalmazott a probléma forrása, akkor muszáj lesz lépned. Mindenki érdemes még egy esélyt, de neked a legjobb alkalmazottaidat kell megőrizned. A legjobb munkatársak elvesztése komoly visszaesést generálhat bármelyik cégben vagy vállalkozásban, ennek ellenére kevesen figyelnek rá, hogy motiválják .és kompenzációt biztosítsanak a kulcsembereiknek.
Soha ne keverd a munkát a magánélettel
Ne bánj úgy a munkatársaiddal, mintha a pszichológusaid, a gyerekeid vagy a testvéreid lehetnének. Nagyon fontos, hogy jó kapcsolatokat ápolj velük, de kezdőként nagyon könnyedén belebukhatsz abba, ha túl közeli kapcsolatot ápolsz az alkalmazottakkal.
Ne pazarolj! Tanulj meg újratervezni
Sok vállalkozó érzi úgy, pláne az üzlet elején, hogy mindent be kell fektetnie… Ráadásul sokan találkoznak már az első pár évben olyan változásokkal, amiket nehéz lekövetni nagyobb kiadások nélkül.
Pedig érdemes egy-egy problémán tovább agyalni, és nem rögtön a kézenfekvő – de drága – megoldást választani. Például, ha úgy látod kezditek kinőni a mostani irodát, ne költözzetek azonnal nagyobba! Egy eltolható üvegfal kiváló megoldást kínál a terek újrafelosztására.
Bízz a megérzéseidben
Muszáj arra bíztatnunk, hogy hallgass az ösztöneidre. Ha megkérdőjelezed a megérzéseidet és az ösztöneidet, az nagyon rossz irány. Nagyon fontos, hogy bízz magadban, légy tisztában az erősségeiddel és a gyengeségeiddel, így tudsz példaértékű maradni munkatársaid szemében is.
Halld meg, amit az ügyfél mond
Bármilyen nehéz is, az ügyfelednek kell tudnod megfelelned. Nyilván ennek is vannak ésszerű keretei, de az ügyfelek olyan információkat adhatnak neked, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy fejlődj. Hallgasd meg, és értsd meg amit mondanak.