notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bevezetés az üzleti tervezésbe I.

hirdetes

Bevezetés az üzleti tervezésbe I.

Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Miért létfontosságúak az üzleti tervek a vállalkozásunk  mûködéséhez?

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 EUREPGAP rendszerkiépítéshez, állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Bevezetés az üzleti tervezésbe I.

Az üzleti terv tulajdonképpen annak a leírása, hogy hogyan képzeljük el vállalkozásunkat a jövõben. Mindössze ennyirõl van szó – egy dokumentum, amelyben leírjuk, mit kell tennünk és hogan tervezzük ezeket megtenni. Ha egy boríték hátuljára lefirkantunk pár sort, amely üzleti stratégiánkról szól, üzleti tervet írtunk, vagy legalábbis egy üzleti terv csíráját.

Miben segítenek?

Az üzleti tervek segíthetnek számos feladatban azoknak, akik írják és olvassák õket. Használják befektetõket keresõk arra, hogy elképzeléseiket bemutassák lehetséges és potenciális befektetõknek. Ugyancsak használhatják olyan vállalkozások, amelyek szeretnének meggyõzni kulcsfontosságú embereket, akiket alkalmazni kívánnak; olyanok, akik beszállítóikkal próbálnak elboldogulni, vagy akik azt szeretnék tudni, hogyan irányíthatnák jobban cégüket.

hirdetes

Mit is kell tartalmaznia egy üzleti tervnek?

 Röviden összefoglalva: az üzleti terv vállalkozásunk céljait, a hozzájuk vezetõ stratégiákat, a lehetséges problémákat és azok megoldásait, a vállalkozás szervezeti struktúráját – beleértve a rangokat és felelõsségeket, – és végül a tõke mennyiségét tartalmazza, amely ahhoz szükséges, hogy pénzelhessük vállalkozásunkat addig, amíg meg nem keresi a fennmaradásához szükséges pénzügyi forrásokat.
 Egy jó üzleti terv általánosan elfogadott irányelveket követ mind formájában, mind tartalmában.

Egy üzleti tervnek három alapvetõ része van:

  • A legelsõ a vállalkozás koncepciója, ahol is leírjuk a vállalkozás szerkezetét, az iparágat, az adott terméket vagy szolgáltatást, és azt, hogy hogyan akarjuk sikeressé tenni a vállalkozásunkat.
  • A második a piacról szóló rész, amelyben feljegyezzük és elemezzük a lehetséges vásárlókat: kik õk és hol vannak, miért fognak vásárolni stb. Ugyanitt jegyezzük fel a konkurenciát, és azt, hogyan fogjuk õket legyõzni.
  • hirdetes
  • Végül a pénzügyi rész, amely a pénzforgalmi megállapításokat, pénzügyi mérlegeket és egyéb pénzügyi mutatókat, mint például nyereségküszöb-elemzéseket tartalmazhatja. Ehhez a részhez szükségünk lehet a könyvelõnk segítségére és egy jó táblázatkezelõ szofterre.

A három fõ részt tovább bontva, az üzleti terv hét kulcspontot tartalmaz:

  1. vezetõi összefoglaló
  2. a vállalkozás leírása
  3. piaci stratégiák
  4. versenyképesség-elemzés
  5. fejlesztési terv
  6. mûködési és irányítási terv
  7. pénzügyi tényezõk.

Ezen részek mellett az üzleti tervnek kell, hogy legyen borítója, címlapja és tartalomjegyzéke is.

Hamarosan folytatjuk!

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 EUREPGAP rendszerkiépítéshez, állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!

Forrás:

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

auditálás alatti szervezet

az a szervezet (3.3.1.), amelyet auditálnak Tovább

Szeretem a bankom

A Budapest Bank szeretem a bankom kampányának online marketing csődje, avagy amikor nem... Tovább

Tovább a lexikonra