notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fontos változások várhatók a magyar internetes piacon

hirdetes

Fontos változások várhatók a magyar internetes piacon

Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Lehetséges kormányzati támogatás a mobilnet kapcsán, illetve nyilvános meghallgatást tart az NHH a széles sávú piacok szabályozási kérdéseiről.

internet piac

Népszabadság forrásai

 


A Népszabadság piaci forrásokra hivatkozva arról ír , hogy Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter nem zárkózik el a frekvenciadíjak rendszerének újratárgyalásától. A cikkben megszólaló Beck György, a Vodafone Magyarország vezetője régóta azért lobbizik, hogy olyan struktúrát alakítsanak ki, ahol a mobilcégekre kisebb teher járulna a széles sávú hálózatok kiépítése és működtetése miatt.

A hír jelzi, hogy változások várhatóak  a magyar informatika e területén: új szabályozással jelentősen felgyorsulhatna a vezeték nélküli internetezés fejlesztése, és a jelenlegi 50-60 százalékos lefedettség egy-két éven belül a száz százalékhoz közelíthetne.

Nemzeti Hírközlési Hatóság(NHH) piacelemzése

 


A másik fontos hír az új európai uniós távközlési irányelvekhez kapcsolódó jogharmonizációs előkészítő munkát végző Nemzeti Hírközlési Hatóságtól (NHH) érkezett, eszerint június 30-án nyilvános meghallgatást tartanak a magyarországi széles sávú piacok piacelemzési határozatainak előkészítése érdekében. A szabályozás megújításának a célja a további fejlődésének elősegítése, a verseny intenzitásának növelése, a beruházások ösztönzése és a fogyasztói érdekek minél erőteljesebb érvényesítése – áll a közleményben .

hirdetes

Az NHH havi gyorsjelentései szerint Magyarországon több mint 1,8 millió vezetékes széles sávú internet-előfizetés van, ezen belül több mint egymillió kábeles, és a vezetékes előfizetések mellett egyre többen veszik igénybe a mobilinternetes szolgáltatásokat is. A hatóság piackutatási adatai szerint a magyar háztartások közel fele rendelkezik valamilyen széles sávú internetes – DSL, kábel, asztali, illetve hordozható számítógépen használt mobilinternetes – előfizetéssel.

 

Előzzük az olaszokat


Az Európai Bizottság által a nemrégiben publikált, az Európa digitális versenyképességéről szóló jelentés szerint a háztartások széles sávú hozzáféréseinek aránya alapján Magyarország a 27 tagállam között a 16. helyen áll, megelőzve többek között Olaszországot, Spanyolországot, Portugáliát, Görögországot, Csehországot vagy Szlovákiát.

A nyilvános konzultáció a jelenlegi és a jövőbeli széles sávú szolgáltatások fejlődését, valamint a magyarországi széles sávú piac alakulását is alapvetően meghatározó nagykereskedelmi piacelemzési határozatok előkészítését szolgálja.

hirdetes

A piacelemzési eljárások keretében az NHH vizsgálja a hagyományos távközlési hálózatokon túl az optikai és kábeles, illetve a vezeték nélküli hálózatokat is. Az eljárás eredményeképp az NHH ki fogja jelölni a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatókat, felülvizsgálja a jelenleg érvényben lévő kötelezettségeket és meghatározza a beazonosított piaci problémákkal arányos és indokolt új kötelezéseket, egyben áttekinti a technológia fejlődéséből eredő migráció, valamint az átmeneti időszak szabályozási igényeinek kérdéseit is.

A nyilvános meghallgatás célja, hogy az NHH megismerje a piaci szereplők álláspontját, hogy azokat a határozatok meghozatala során kellő súllyal tudja figyelembe venni. Az NHH a nyilvános meghallgatással kapcsolatos előkészítő információkat június 16-ig fogja közzétenni. Az érdekeltek álláspontjukat, javaslataikat, észrevételeiket legkésőbb a meghallgatáson, szóban vagy írásban terjeszthetik elő. Az NHH az elektronikus úton érkezett észrevételeket legkésőbb 2010. június 23-ig a honlapján hozza nyilvánosságra.

Forrás: http://index.hu

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Szótár

marketing menedzsment

A tervezésnek és a végrehajtásnak az a folyamata, melynek során elképzelések, áruk és... Tovább

geocentrikus marketingstratégia

A vállalat minden piacon azonos marketingtevékenységet valósít meg. Tovább

Tovább a lexikonra