Sok márka és vállalkozó ugrik fel az Instagram vonatra mostanában, hiszen mindenhol azt olvashatjuk, hogy ez a platform kiváló marketing lehetőségeket nyújt a feltörekvő kezdeményezők számára. Mi is ezt valljuk, azonban azt is tudjuk, hogy nem elég csak jelen lenni a platformon, és néha megosztani rajta egy képet a legnépszerűbb hashtagekkel.

Ha te is próbálkoztál már ezzel a taktikával, és sok más marketingeshez/cégvezetőhöz hasonlóan nem tapasztaltál jó eredményeket, akkor nem vagy egyedül. Ha egy kis ihletre van szükséged, hogy megerősítsd jelenlétedet az Instagramon, akkor nézd meg, hogy hogyan hódították meg a platformot ezek a nagymárkák kreatív kampányaikkal!
A Mercedes-Benz, és a csinosan elrendezett kampány
Amikor a népszerű autómárka bemutatta új kompakt SUV járgányát, az Instagramon is népszerűsíteni kezdték azt. A Mercedes-Benz arra használta a platform vizuális jellegét, hogy szemléltesse a GLA helytakarékosságát.
A márka a #ThingsOrganizedNeatly („csinosan elrendezett dolgok”) hashtag népszerűségén lovagolta meg – fogtak egy GLA csomagtartószőnyeget, és olyan dolgokat rendeztek el rajta (csinosan), amelyeket legtöbb ügyfelük magával vinne egy kisebb utazásra.
A bejegyzést ez után kiemeltették a platformon, és a Facebook felhasználókat is megcélozták vele (hiszen az Instagram a Facebook alá tartozik). A kampány 14 pontos emelkedést eredményezett a hirdetések visszaidézésében, és 54%-os emelkedést a Mercedes-Benz webhelylátogatásaiban. Az Instagram és Facebook hirdetések összesen 580%-kal több látogatót tereltek a márka webhelyére.
A Qantas nyári pillanatai
A szezonális hangulatú kampányok egyáltalán nem számítanak újdonságnak, de a Qantas telibe talált idei célzásával, amivel a nyáron utazó és hazatérni vágyó fiatalokat próbálták elérni az Instagramon.
Az ausztrál légitársaság fényképekkel és videókkal igyekezett hatni célközönségére. Kampányokban olyan „alapvetően nyári pillanatokat” mutattak be, mint a szezonra jellemző sportok, vagy a vakációzásból hazatérő fiatalokat üdvözlő, ölelkező családok.
Az eredmény? 30 pontos emelkedés a hirdetések felidézésében, és 4 pontos emelkedés az üzenet-asszociáció terén.
A CCTV News újrahasznosító kampánya
A kínai televíziós vállalat is kreatívan használta ki az Instagram nyújtotta lehetőségeket, amikor meglévő tartalmaikat hasznosították újra, hogy az Egyesült Államok közönségét is elérjék a platformon.
A különböző dokumentumfilmekből és egyéb filmekből állítottak elő 15 másodperces montázsokat az Instagramra, hogy megmutassák, milyen színes hírválasztékot is kínálnak nézőiknek, egy teljesen egyedi szemszögből.
A videók jó eredményeket értek el az USA fiatal nézői köreiben – 3,7 millió embert sikerült elérniük, és a 25-34 éves korosztálynál 6 pontot emelkedett a hirdetés-visszaidézés, és 4 pontot a márkatudatosság.
A Birchbox kicsomagolt kampánya
Ha van egy trend az interneten, ami már évek óta szinte minden szektorban hatalmas őrületnek számít, akkor az az „unboxing”, vagyis kicsomagolás. Ezek a videók lényegében arról szólnak, hogy valaki kicsomagol egy küldeményt, és megmutatja, hogy mi van benne.
Habár a koncepció nem hangzik túl izgalmasnak, ezek a videók valójában elképesztően népszerűek, amire a Birchbox is felfigyelt. A szépségápolással foglalkozó márka is ilyen rövid kicsomagoló videókat készített az Instagramra, hogy dobozaikat népszerűsítse. A videókban a cég dolgozói csomagolták ki saját kis küldeményeiket, és mutatták be azok tartalmait a nézőknek.
Az unboxing videók népszerűségét bizonyítja, hogy a kampány hatására 26 ponttal nőtt a Birchbox hirdetés-visszaidézése, és 12 pontot az általuk kiváltott márkatudatosság.

Mit tanulhatsz a felsorolt példákból?
A fenti példák remekül szemléltetik, hogy milyen is egy jó hirdetéskampány az Instagramon. Nézzük, hogy milyen jellemzőkre bonthatók le, és hogy milyen szempontokat kell neked is figyelembe venned következő kampányod megtervezésekor!
Passzoljon a márkához
Azok, akik a legjobban teljesítenek az Instagramon nagyon jól tudják, hogy mi teszi egyedivé márkájukat, és igyekeznek minden tartalmukban megjeleníteni, éreztetni ezt, legyen az a logo, egy jellegzetes márkatulajdonság, vagy a márka által használt hangnem.
Legyen egységes
Egy márka Instagram oldalának egy egységes hangulatot kell árasztania magából, ami azt jelenti, hogy a feltöltött tartalmak egymás mellett nézve (a profilon) is egy üzenetet kell, hogy közöljenek anélkül hogy részletesebben is meg kelljen nézni őket. Fontos továbbá az egységesség fenntartása a fizetett és organikus tartalmak között.
Épüljön egy koncepcióra
Az Instagramon sikeres márkák mind valamilyen koncepcióra építik fel kampányaikat és jelenlétüket. Ez lehet akár egy jellegzetes vizuális elem, egy téma, vagy bármi más, ami átjárja a márka összes feltöltését és egyéb megnyilvánulását is.
Legyen minőségi
A látványos, merész, de rendezett képvilág remekül teljesít az Instagramon. Érdemes odafigyelni mind a kompozícióra, mind a vizuális stílus egyéb elemeire (színek, stb.), persze ezekhez egy részletes tartalomtervezetre lesz szükség. Szerencsére ez komolyabb költségvetés nélkül is megoldható.