Instagram tippek a legnagyobbaktól

Világmárkák trükkjei az Instagramon, amiket megéri ellesni

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Sok márka és vállalkozó ugrik fel az Instagram vonatra mostanában, hiszen mindenhol azt olvashatjuk, hogy ez a platform kiváló marketing lehetőségeket nyújt a feltörekvő kezdeményezők számára. Mi is ezt valljuk, azonban azt is tudjuk, hogy nem elég csak jelen lenni a platformon, és néha megosztani rajta egy képet a legnépszerűbb hashtagekkel.
 

Instagram

Ha te is próbálkoztál már ezzel a taktikával, és sok más marketingeshez/cégvezetőhöz hasonlóan nem tapasztaltál jó eredményeket, akkor nem vagy egyedül. Ha egy kis ihletre van szükséged, hogy megerősítsd jelenlétedet az Instagramon, akkor nézd meg, hogy hogyan hódították meg a platformot ezek a nagymárkák kreatív kampányaikkal!

 

 

A Mercedes-Benz, és a csinosan elrendezett kampány


Amikor a népszerű autómárka bemutatta új kompakt SUV járgányát, az Instagramon is népszerűsíteni kezdték azt. A Mercedes-Benz arra használta a platform vizuális jellegét, hogy szemléltesse a GLA helytakarékosságát.

 

A márka a #ThingsOrganizedNeatly („csinosan elrendezett dolgok”) hashtag népszerűségén lovagolta meg – fogtak egy GLA csomagtartószőnyeget, és olyan dolgokat rendeztek el rajta (csinosan), amelyeket legtöbb ügyfelük magával vinne egy kisebb utazásra.

 

A bejegyzést ez után kiemeltették a platformon, és a Facebook felhasználókat is megcélozták vele (hiszen az Instagram a Facebook alá tartozik). A kampány 14 pontos emelkedést eredményezett a hirdetések visszaidézésében, és 54%-os emelkedést a Mercedes-Benz webhelylátogatásaiban. Az Instagram és Facebook hirdetések összesen 580%-kal több látogatót tereltek a márka webhelyére.

 

 

A Qantas nyári pillanatai


A szezonális hangulatú kampányok egyáltalán nem számítanak újdonságnak, de a Qantas telibe talált idei célzásával, amivel a nyáron utazó és hazatérni vágyó fiatalokat próbálták elérni az Instagramon.

 

Az ausztrál légitársaság fényképekkel és videókkal igyekezett hatni célközönségére. Kampányokban olyan „alapvetően nyári pillanatokat” mutattak be, mint a szezonra jellemző sportok, vagy a vakációzásból hazatérő fiatalokat üdvözlő, ölelkező családok.

hirdetes

 

Az eredmény? 30 pontos emelkedés a hirdetések felidézésében, és 4 pontos emelkedés az üzenet-asszociáció terén.

 

 

A CCTV News újrahasznosító kampánya


A kínai televíziós vállalat is kreatívan használta ki az Instagram nyújtotta lehetőségeket, amikor meglévő tartalmaikat hasznosították újra, hogy az Egyesült Államok közönségét is elérjék a platformon.

 

A különböző dokumentumfilmekből és egyéb filmekből állítottak elő 15 másodperces montázsokat az Instagramra, hogy megmutassák, milyen színes hírválasztékot is kínálnak nézőiknek, egy teljesen egyedi szemszögből.

 

A videók jó eredményeket értek el az USA fiatal nézői köreiben – 3,7 millió embert sikerült elérniük, és a 25-34 éves korosztálynál 6 pontot emelkedett a hirdetés-visszaidézés, és 4 pontot a márkatudatosság.

 

 

A Birchbox kicsomagolt kampánya


Ha van egy trend az interneten, ami már évek óta szinte minden szektorban hatalmas őrületnek számít, akkor az az „unboxing”, vagyis kicsomagolás. Ezek a videók lényegében arról szólnak, hogy valaki kicsomagol egy küldeményt, és megmutatja, hogy mi van benne.

 

hirdetes

Habár a koncepció nem hangzik túl izgalmasnak, ezek a videók valójában elképesztően népszerűek, amire a Birchbox is felfigyelt. A szépségápolással foglalkozó márka is ilyen rövid kicsomagoló videókat készített az Instagramra, hogy dobozaikat népszerűsítse. A videókban a cég dolgozói csomagolták ki saját kis küldeményeiket, és mutatták be azok tartalmait a nézőknek.

 

Az unboxing videók népszerűségét bizonyítja, hogy a kampány hatására 26 ponttal nőtt a Birchbox hirdetés-visszaidézése, és 12 pontot az általuk kiváltott márkatudatosság.
 

 

Instagram

Mit tanulhatsz a felsorolt példákból?


A fenti példák remekül szemléltetik, hogy milyen is egy jó hirdetéskampány az Instagramon. Nézzük, hogy milyen jellemzőkre bonthatók le, és hogy milyen szempontokat kell neked is figyelembe venned következő kampányod megtervezésekor!

 

 

Passzoljon a márkához


Azok, akik a legjobban teljesítenek az Instagramon nagyon jól tudják, hogy mi teszi egyedivé márkájukat, és igyekeznek minden tartalmukban megjeleníteni, éreztetni ezt, legyen az a logo, egy jellegzetes márkatulajdonság, vagy a márka által használt hangnem.

 

 

Legyen egységes


Egy márka Instagram oldalának egy egységes hangulatot kell árasztania magából, ami azt jelenti, hogy a feltöltött tartalmak egymás mellett nézve (a profilon) is egy üzenetet kell, hogy közöljenek anélkül hogy részletesebben is meg kelljen nézni őket. Fontos továbbá az egységesség fenntartása a fizetett és organikus tartalmak között.

 

 

Épüljön egy koncepcióra


Az Instagramon sikeres márkák mind valamilyen koncepcióra építik fel kampányaikat és jelenlétüket. Ez lehet akár egy jellegzetes vizuális elem, egy téma, vagy bármi más, ami átjárja a márka összes feltöltését és egyéb megnyilvánulását is.

 

 

Legyen minőségi


A látványos, merész, de rendezett képvilág remekül teljesít az Instagramon. Érdemes odafigyelni mind a kompozícióra, mind a vizuális stílus egyéb elemeire (színek, stb.), persze ezekhez egy részletes tartalomtervezetre lesz szükség. Szerencsére ez komolyabb költségvetés nélkül is megoldható.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-01-19

"Kiürülhet" a Google az új EU-s jogszabály miatt

A Google egy újabb eszközt húzott elő a tarsolyából, hogy megmutassa, milyen hatása lehet az Európai Unió új szerzői jogi irányelvének, ha jelenlegi formájában törvény lesz belőle.

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2019-01-14

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már egy jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik. De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt.

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

2019-01-02

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2018-12-13

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Az interneten temérdek tippet és forrást találhatsz a kezdő blogolók számára, a probléma csupán az, hogy mindegyik más és más oldalról közelíti meg a témát. A rengeteg információ egy kezdő elé azt a téves képet festheti, hogy a blogolás egy nehéz, komplikált feladat. Nem muszáj azonban mindig mindent túlbonyolítani.

További cikkek ebben a témában
hirdetes
Érdekességek Marketing

Szótár

érvényesítés/jóváhagyás (validálás)

annak megerõsítése objektív bizonyíték szolgáltatásával, hogy az adott szándék... Tovább

esomar

Vélemény- és Marketing Kutatók Világszövetsége (World Association of Opinion and Marketing... Tovább

Tovább a lexikonra