Karácsony közeledtével a túlzsúfolt hipermarketeket és bevásárlóközpontokat kerülendõ, egyre többen szavaznak bizalmat az internetes vásárlásnak – a szezon kezdete óta az online áruházaknál megduplázódott a szokásos forgalom. A becslések szerint a webáruházak decemberben csaknem hatmilliárd forintos forgalomra számíthatnak.

ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!
A webáruházak hatmilliárdot kapnak a karácsonyi tortából
Átlagosan a teljes évi forgalom 25-30 százalékát bonyolítják le a november–decemberi karácsonyi idõszak alatt az online áruházak. Bár ez az arány évek óta változatlan, az online kereskedelem évi 40 százalékos növekedésével összevetve ez hatalmas fejlõdést jelent évrõl évre – mondta el az Üzlet & Sikernek a GKI Gazdaságkutató Rt. kutatásvezetõje. Lemák Gábor hozzátette: az év végi forgalomnövekedés azonban nemcsak a karácsonynak, hanem a télnek is köszönhetõ, mivel egyre népszerûbbek az olyan online turisztikai szolgáltatások, mint például a síutak lefoglalása és utasbiztosítás kötése. Ütemesen fejlõdõ piac
Bár a hazai internetezõknek csupán hat százaléka vásárol a világhálón, az e-kereskedelem egyre nagyobb lehetõséget jelent a termékeit interneten is árulni kívánó kis- és középvállalkozásoknak. Az egyelõre alacsony vásárlási adatok ugyanis egy rohamosan fejlõdõ piacot takarnak.
A GKI adatai szerint a Magyarországon mûködõ csaknem 1000 webáruház – évi 40 százalékos növekedés mellett – 2005-ben várhatóan 18 milliárdos forgalmat bonyolít majd le.
A GKI adatait alátámasztják az online áruházak is: a TeszVesz online piactér napi 5 millió forintos forgalma megduplázódott, a Depo.hu webáruház pedig 30–40 százalékos megrendelésnövekedésrõl számolt be az Üzlet & Sikernek.
A virtuális vásárlás mellett nemcsak a kényelmi szempontok szólnak, hanem sokszor a kedvezõbb árak is. A GKI adatai szerint az online áruházak 35 százaléka a termékek többségét, további 35 százaléka pedig egy részét olcsóbban kínálja, mint a hagyományos kiskereskedelmi egységek.
A növekvõ online megrendelések ellenére azonban még nagyon ritka, hogy a felhasználók a teljes karácsonyi vásárlásukat a fotelbõl bonyolítsák – az átlagos e-vásárló a karácsonyi szezon alatt mindössze egy-két ajándékot rendel az interneten keresztül.
A kiszámítható termék a sláger
A szezon webes slágertermékei egyértelmûen a „kézzelfogható" termékek, így a könyvek, DVD-k, CD-k és számítógépes játékok – fogalmazott Lemák Gábor. A szintén népszerû mûszaki cikkek közül a legkelendõbbek továbbra is a digitális fényképezõgépek és az mp3-lejátszók.
Ezzel szemben Magyarországon elenyészõ az élményorientált termékek (például parfüm, ruházat) online vásárlása. Ez Lemák Gábor álláspontja szerint részben magyarázható a bizalmatlan, online vásárlásban még járatlan magyar internetkultúrával, illetve a webes áruházak meglehetõsen konzervatív portfóliójával. Innovatív, új termékek eladását nem kockáztatják meg a kereskedõk, és az új piaci szereplõk is csak azt merik kínálni, amit konkurenseik már sikerrel el tudtak adni – vélekedett a GKI kutatásvezetõje.
Forrás: www.fn.hu
ISO 9001, ISO 14001 ISO 17799 rendszerkiépítéshez, honlapkészítésre állami támogatás segítségével kérje ajánlatunkat itt!
Forrás: