Az igény a jó webdesignra egyre jobban nő egy friss Webcopyplus online szavazás szerint. A szavazók 25%-a nyilatkozta, hogy a "gyenge vizuális megjelenés" miatt távoztak egy adott oldalról. Egy hasonló szavazás szerint 2007-ben a web felhasználóknak még csak 6,6%-a hagyta el az adott oldalt a "gyenge vizuális megjelenés" miatt. Ez 267%-os növekedéssel egyenlő az elmúlt két évet tekintve.

Minőségi webdesign
A webtartalom specialisták véleménye szerint ez a tendencia azt mutatja, hogy az internet felhasználók igénye és ízlése az elmúlt években sokkal kifinomultabb lett és vágynak a minőségre. Levonva a konzekvenciát, egyre több Internet felhasználó érti meg, hogy egy jól designolt weboldallal többet lehet elérni és jobban használható.
Vizuális megjelenés webdesign
318 web felhasználót kérdeztek meg arról, hogy miért hagynak el weboldalakat:
- 50.9% : lassú betöltési idő
- 24.8% : gyenge web copy
- 24.2% : gyenge vizuális megjelenés
A 2007-es szavazás szerint (258 résztvevő) a megkérdezettek 51.2%-a hivatkozott a lassú oldal betöltésre és 42.2% a gyenge web copy-ra.
Az igazi szépség belülről fakad
A naprakész designerek és üzlet tulajdonosok tudják, hogy a jó design elengedhetetlen a sikeres weboldalhoz. A designak követnie kell a márka védjegyeit, emellett hatásosnak, informatívnak, kommunikatívnak kell lennie és pozitív benyomást is kell keltenie. Egy sikeres weblap hasznos, releváns tartalmat közvetít, továbbá az emberek gyorsan és könnyedén megtalálják az oldalon, amit keresnek. Napjaink hektikus társadalmában ezek a legfontosabb tényezők, amelyek maradandó benyomást keltenek a weben.
Jó webdesign
A jó design egyszerűségre törekszik az elemei sokrétűsége mentén - egy egyszerű fókuszpontból kiindulva összpontosítunk az intuitív információközlésre, amelyek egyszerű, érthető menüpontokat vonnak maga után. Ahogy egyre több ember használja az Internetet, legyen az rendezvényszervezés vagy zöld otthonok bemutatása, egyre több és több üzlet(ág) alkalmaz szívesebben web specialistákat, akik képesek hatékony designt alkotni. A web specialisták, akik szolgáltatásra, technológiára és iparra szakosodtak szépen meg fognak gazdagodni a jól fizető megrendelőkön. Ezzel ellentétben a tótumfaktum, mindenlébenkanál webesek nem fognak tudni lépést tartani minden új taktikával és teknikával és ők csupán az alsóbb, olcsóbb rétegeket tudják majd kiszolgálni. Ezek a megrendelők nem fognak adni a szakértelemre és a minőségre és nem is akarják megfizetni azt. Hozzá kell tenni, a web profik abból is fognak profitálni, hogy az üzletek a marketing pénzüket inkább online költik majd el és sokan fognak áttérni a tradicionális médiáról, mint pl. TV, rádió és újságok.
Internetmarketing
A marketinget áthelyezni a webre sose volt még ennyire egyértelmű. A tipikus fogyasztók megközelítőleg a média idejük 25%-át a weben töltik és egy cég mindössze 5%-t kell, hogy beinvesztáljon a marketing büdzséből a honlapokra és egyéb online promóciókra. A globális fogyasztók 75%-a használja a webet rendszeresen. Egy 10.000 dolláros website befektetés pedig hamarabb és hatékonyabban megtérül bármely üzlet számára, mint akármilyen újsághirdetés, magazin vagy nyomtatott telefonkönyv. Egy websiteot sokkal könnyebben el lehet érni és nagyobb durranás lehet, továbbá a nap 24 órájában dolgozik éveken át.
A Web Copy átütő erejű lehet
A web szavazás résztvevőinek 24.8%-a a gyenge web copy miatt hagyja el az oldalakat, tehát az üzleteknek komolyan kell vennie a web írást(tartalom közlést).
Egyre többen figyelnek oda a web írásra általánosságban és sok üzlet elköveti azt a hibát, hogy erre nem fektet elég hangsúlyt. Ezt a hibát a profi web írók ki tudják küszöbölni.
Web írok, website tartalom írok, SEO copy írok - nevezzük bárhogy- ezek a web copy specialisták gyakran nincsenek képben az egyenlet minden részével egy honlap felépítésénél. Egy jól képzett web író mindenben tud segíteni egy üzletnek beleértve a forgalmat és a kereső motorokat is, hogy különb legyen az versenytársainál és kulcsfontosságú hasznokat produkáljon a nagyobb konverzációs ráta elérése érdekében.
Szerencsére sok webbel foglalkozó szervezet és iskola van, ahol bevezették a copywriting kurzusokat, amelyek garantálják a minőségi web írokat, elsősorban az USA-ban és Kanadában. A webre specializált írok segítik csökkenteni a webes hatékonytalanságot.
Need for speed
Több, mint a résztvevők fele nyilatkozta, hogy az információikat elsősorban a webről szerzik. Nem kell sokat várni és biztosan el fognak jutni a konkurencia oldalára.
A jó webdesignerek és fejlesztők odafigyelnek, hogy a képek, a streamline html cuccok optimalizálva legyenek és az időzített propaganda trükköket, mint pl. a flash introk, el kell kerülni. Sajnos a web designerek és a tulajdonosok néha szabadjára engedik az egojukat. Ez rögtön megbukik, amikor egy látogató valamilyen információt keres az oldalunkon és egy flash intro mindig az arcába ugrik. Ez potenciálisan frusztrálja a látogatókat. A flash introkat csak a kilencvenes évek elején tolerálták, amikor az internetezés még teljesen új volt. Az emberek teljesen be voltak zsongva ettől az új dologtól, amit World Wide Web-nek hívnak és órákat töltöttek el szörföléssel. Manapság az emberek inkább információ szerzésre és konkrét feladatok,munkák,anyagok elérésére használják, lehetőleg olyan rövid időn belül és olyan minimális kattintással, ahogy csak lehet, hogy a rohanó életükből ne vegyen el túl sok időt.
Adjuk meg a felhasználóknak, amit akarnak
Az internetes profik jobban ki tudják szolgálni a felhasználókat együttműködő, egyszerű, gyors, hasznos és kényelmes weboldalakkal.
Adjuk meg a felhasználóknak, amit akarnak és mindenki nyer: a web felhasználók díjazzák a könnyű kezelhetőséget és hatékonyságot; az üzlet élvezi a növekvő eladást és forgalmat; a web profik növelik bevételüket és feltöltik portfóliójukat menő, győztes honlapokkal.
Forrás: webdesignerwall.com