Így vlogolj Youtubeon

5 dolog, amit jó, ha tudsz, mielőtt YouTube csatornát indítasz

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Szóval úgy döntöttél, hogy te is megpróbálkozol a YouTube-ozással. Készülj fel rá, hogy egy teljesen új világba csöppensz majd, ahol könnyedén oszthatod meg másokkal ötleteidet, alkotásaidat, ráadásul új ismerősökre is szert tehetsz a tiédhez hasonló érdeklődéssel. Ha igazán jól csinálod, akkor pedig egy kis plusz pénz is bejöhet belőle.
 

Youtube csatorna

Nagyszerű! De akkor miért nem csinálják ezt többen? Azért, mert a YouTube-os élet nem való mindenkinek, és sokan egyszerűen nincsenek felkészülve az összes velejárójára.

 

 

Honnan tudod tehát, hogy neked való-e a vlogolás, hogy érdemes-e elkezdeni? Gondolkodj el az alábbi kérdéseken!

 

 

Szeretsz új dolgokat tanulni?


Jó eséllyel van valami, amihez értesz – amit tanultál, ami érdekel és utána is néztél, vagy ami igazán megmozgatja a fantáziádat. A legtöbben általában valami olyasmiről indítanak tematikus vlogokat, amikhez értenek és hozzá tudnak szólni.

 

 

Ha azonban igazi szakértővé szeretnél válni területeden, és olyan követőkre szert tenni, akik nagyra tartják a véleményedet, akkor nagyon mélyen bele kell ásnod magad a választott témádba.

 

 

A technológiai hírekkel foglalkozó csatornák mindig naprakészek a legújabb iparágban zajló eseményekkel kapcsolatban, a beauty vloggerek pedig mindig tudják, hogy éppen melyek a legfelkapottabb sminktermékek, stb. A lényeg, hogy jelenlegi tudásod talán megfelelő alap ahhoz, hogy egy ilyen csatornát indíts, de muszáj rendszeresen és egyre többet foglalkoznod az adott témával, ha releváns és érdekes szeretnél maradni a nézőid számára.

 

 


Szeretsz videózni és videót vágni?


A vlog egy videós formátum. Mielőtt egyáltalán elkezdenél gondolkodni a YouTube csatornád nevén, ismerned kell az alapvető videós fogalmakat és technikákat. A kamerád (vagy kameráid) és mikrofonod alapos ismerete nélkülözhetetlen lesz a megfelelő minőség produkálásához.

 

 

Készülj fel arra is, hogy az esetek nagy részében nem fogod tudni felvenni elsőre tökéletesen, amit szeretnél. Akárcsak egy mozifilmnél, te is több próbálkozásból fogod összevágni a videó különböző részeit (persze ez a videó tartalmától és más tényezőktől is függ).

 

 

Aktív vagy a közösségi médián (vagy szeretnél az lenni)?


Ha eddig nem tudtad volna, most elárulnánk, hogy a YouTube is egy közösségi platform, csak éppen videók köré épül. Digitális jellege miatt pedig első sorban (legtöbb esetben 100%-ban) digitális környezetben kell majd népszerűsítened magad. Szerencsére a Facebook, a Twitter és más közösségi platformok kiváló eszközök arra, hogy tartalmaid több emberhez jussanak el. A kérdés persze az, hogy hajlandó vagy-e ezzel napi szinten foglalkozni?

 

 

Hogy állsz a tervezéssel?


Egy YouTube csatorna csak akkor lesz sikeres, ha a tulajdonosa igazán szereti azt, amit csinál, és komolyan is áll hozzá (még ha a tartalom humoros, könnyed stílusban is készül). A nézők könnyedén kiszűrik, ha valaki nem élvezi a videózást.

 

 

Sokan nem is tudják elképzelni, hogy milyen sok elkötelezettségre, kitartásra és fegyelemre van szükség egy sikeres csatorna fenntartásához. Ez vonatkozik azokra, akik a videózás mellett főállásban dolgoznak, és azokra is, akik számára a YouTube jelenti az első számú jövedelemforrást.

 

 

Szigorú feltöltési napirendre van szükség ahhoz, hogy a nézők rendszeresen új tartalmakat kapjanak, és újra és újra visszatérjenek csatornádra. Mielőtt csatornát indítanál győződj meg róla, hogy tudsz-e alkalmazkodni az általad megszabott határidőkhöz.

 

 

Szereted felvenni a kapcsolatot ismeretlenekkel?


Végül a vlogolás elmaradhatatlan eleme: a nézőkkel való kapcsolattartás és interakciók. A sikered azon múlik, hogy mennyien nézik a videóidat, ami pedig nagyban függ attól, hogy hogyan bánsz követőiddel a közösségi oldalakon.

 

 

Hogy hol az összefüggés? Az emberek nem egy karaktert akarnak látni, aki csak a videókban létezik. A videózás csupán a vloggerek életének egy részét teszi ki. A nézőkkel, követőkkel való kapcsolattartás a másik lényeges feladat, amire egy vloggernek fel kel készülnie.

 

 

Olvasd el a hozzászólásokat, az emaileket, a privát üzeneteket és próbálj válaszolni minél többre. Ez természetesen csak egy ideig lesz reális, hiszen amint valaki több százezer követőre tesz szert, elég nehéz lesz minden reakcióra visszareagálni. A lényeg az, hogy éreztesd nézőiddel, hogy egy valódi személy vagy, nem pedig egy csatorna, ahová néha felkerül egy videó.
 

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
Marketing

Szótár

termék

egy folyamat eredménye 1. MEGJEGYZÉS: Négy általános... Tovább

nemzetközi marketing

A külföldi piacokon végzett marketingtevékenység, ahol a vállalat differenciált vagy... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.