Szóval úgy döntöttél, hogy te is megpróbálkozol a YouTube-ozással. Készülj fel rá, hogy egy teljesen új világba csöppensz majd, ahol könnyedén oszthatod meg másokkal ötleteidet, alkotásaidat, ráadásul új ismerősökre is szert tehetsz a tiédhez hasonló érdeklődéssel. Ha igazán jól csinálod, akkor pedig egy kis plusz pénz is bejöhet belőle.

Nagyszerű! De akkor miért nem csinálják ezt többen? Azért, mert a YouTube-os élet nem való mindenkinek, és sokan egyszerűen nincsenek felkészülve az összes velejárójára.
Honnan tudod tehát, hogy neked való-e a vlogolás, hogy érdemes-e elkezdeni? Gondolkodj el az alábbi kérdéseken!
Szeretsz új dolgokat tanulni?
Jó eséllyel van valami, amihez értesz – amit tanultál, ami érdekel és utána is néztél, vagy ami igazán megmozgatja a fantáziádat. A legtöbben általában valami olyasmiről indítanak tematikus vlogokat, amikhez értenek és hozzá tudnak szólni.
Ha azonban igazi szakértővé szeretnél válni területeden, és olyan követőkre szert tenni, akik nagyra tartják a véleményedet, akkor nagyon mélyen bele kell ásnod magad a választott témádba.
A technológiai hírekkel foglalkozó csatornák mindig naprakészek a legújabb iparágban zajló eseményekkel kapcsolatban, a beauty vloggerek pedig mindig tudják, hogy éppen melyek a legfelkapottabb sminktermékek, stb. A lényeg, hogy jelenlegi tudásod talán megfelelő alap ahhoz, hogy egy ilyen csatornát indíts, de muszáj rendszeresen és egyre többet foglalkoznod az adott témával, ha releváns és érdekes szeretnél maradni a nézőid számára.
Szeretsz videózni és videót vágni?
A vlog egy videós formátum. Mielőtt egyáltalán elkezdenél gondolkodni a YouTube csatornád nevén, ismerned kell az alapvető videós fogalmakat és technikákat. A kamerád (vagy kameráid) és mikrofonod alapos ismerete nélkülözhetetlen lesz a megfelelő minőség produkálásához.
Készülj fel arra is, hogy az esetek nagy részében nem fogod tudni felvenni elsőre tökéletesen, amit szeretnél. Akárcsak egy mozifilmnél, te is több próbálkozásból fogod összevágni a videó különböző részeit (persze ez a videó tartalmától és más tényezőktől is függ).
Aktív vagy a közösségi médián (vagy szeretnél az lenni)?
Ha eddig nem tudtad volna, most elárulnánk, hogy a YouTube is egy közösségi platform, csak éppen videók köré épül. Digitális jellege miatt pedig első sorban (legtöbb esetben 100%-ban) digitális környezetben kell majd népszerűsítened magad. Szerencsére a Facebook, a Twitter és más közösségi platformok kiváló eszközök arra, hogy tartalmaid több emberhez jussanak el. A kérdés persze az, hogy hajlandó vagy-e ezzel napi szinten foglalkozni?
Hogy állsz a tervezéssel?
Egy YouTube csatorna csak akkor lesz sikeres, ha a tulajdonosa igazán szereti azt, amit csinál, és komolyan is áll hozzá (még ha a tartalom humoros, könnyed stílusban is készül). A nézők könnyedén kiszűrik, ha valaki nem élvezi a videózást.
Sokan nem is tudják elképzelni, hogy milyen sok elkötelezettségre, kitartásra és fegyelemre van szükség egy sikeres csatorna fenntartásához. Ez vonatkozik azokra, akik a videózás mellett főállásban dolgoznak, és azokra is, akik számára a YouTube jelenti az első számú jövedelemforrást.
Szigorú feltöltési napirendre van szükség ahhoz, hogy a nézők rendszeresen új tartalmakat kapjanak, és újra és újra visszatérjenek csatornádra. Mielőtt csatornát indítanál győződj meg róla, hogy tudsz-e alkalmazkodni az általad megszabott határidőkhöz.
Szereted felvenni a kapcsolatot ismeretlenekkel?
Végül a vlogolás elmaradhatatlan eleme: a nézőkkel való kapcsolattartás és interakciók. A sikered azon múlik, hogy mennyien nézik a videóidat, ami pedig nagyban függ attól, hogy hogyan bánsz követőiddel a közösségi oldalakon.
Hogy hol az összefüggés? Az emberek nem egy karaktert akarnak látni, aki csak a videókban létezik. A videózás csupán a vloggerek életének egy részét teszi ki. A nézőkkel, követőkkel való kapcsolattartás a másik lényeges feladat, amire egy vloggernek fel kel készülnie.
Olvasd el a hozzászólásokat, az emaileket, a privát üzeneteket és próbálj válaszolni minél többre. Ez természetesen csak egy ideig lesz reális, hiszen amint valaki több százezer követőre tesz szert, elég nehéz lesz minden reakcióra visszareagálni. A lényeg az, hogy éreztesd nézőiddel, hogy egy valódi személy vagy, nem pedig egy csatorna, ahová néha felkerül egy videó.