Hogyan válassz jó nevet Youtube csatornádnak?

Így válassz tökéletes nevet YouTube csatornádnak

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Hogy miért írtunk egy egész cikket a YouTube csatornanév kiválasztásáról? Mert ez a név hihetetlenül fontos szerepet játszik a csatorna és márkád sikerében! Az alábbiakban ne keress példákat – itt lényeges és hasznos információkat és tanácsokat olvashatsz arról, hogy mitől lesz jó egy YouTube csatornanév, és hogy hogyan választhatod ki azt!

Youtube csatorna név

Válassz olyan nevet, ami rád utal


Amikor YouTube csatornádnak próbálsz nevet választani, gondolj arra, hogy a névnek személyes márkádat kell képviselnie (amennyiben egy cég számára készül a csatorna, ez egyértelműnek számít). A legtöbb vlogger egész egyszerűen a saját nevét használja csatornanévként.

 

 

A névnek szorosan kapcsolódnia kell mindahhoz, amit a csatorna képvisel, ami a célod a csatornával, és a csatorna általános stílusával is párhuzamban kell lennie.

 

 

Fontos továbbá, hogy a név könnyedén megjegyezhető és egyéni legyen. A cél az, hogy minél többen jegyezzék meg a csatorna nevét, miután megnéznek tőled egy videót.

 

 

Gondolkodj könnyedén kiejthető neveken


Ez szorosan kapcsolódik az előző pontban említettekhez – az emberek még ha nagyjából meg is jegyzik a csatorna nevét, hamar elterelődik majd róla a szó, ha nem képesek rendesen kiejteni. Egy egyszerűen kiejthető nevet könnyebb megjegyezni, felidézni és szóban átadni másnak. Minél egyszerűbb és rövidebb, annál jobb.

 

 

Egyedi csatorna, egyedi név


A legtöbb sikeres márka valamilyen egyedi, gyakran kitalált névvel hódította meg a világot. Ugyan ez a stratégia a YouTube-on is működik. Persze ne feledkezz meg az első pontról sem – a név személyes vagy céges márkádat kell, hogy képviselje. Bizonyos hangok és betűkombinációk továbbá más és más érzelmeket és gondolatokat váltanak ki az emberekből – fontold meg tehát alaposan, hogy mit választasz.

 

 


Ne válassz olyan nevet, amit más már használ valahol


Ebből eleinte még nem származhatnak gondok, de ha egy nap híres vlogger szeretnél lenni, akkor olyan nevet kell válassz, amit más még nem foglalt le domain névként.

 

 

Egy saját domain név vásárlása több szempontból is jó döntésnek számít. Egyrészt megakadályozod vele, hogy mások lefoglalják azt előled, másrészt pedig az emberek sokkal egyszerűbben megtalálhatnak majd téged az interneten a keresőmotorok (pl. Google) használatával.

 

 

Persze előfordulhat, hogy nem szeretnél saját webhelyet magadnak, de egy blogra valószínűleg szükséged lesz az olyan frissítések megosztásához, amelyek túl hosszúak a közösségi oldalakra (pl. Twitter), de nem elég tartalmasak ahhoz, hogy videóba foglald őket.

 

 

Ellenőrizd, hogy a név a közösségi média világában se legyen foglalt


A közösségi média egyre fontosabbá válik napról napra, és kiváló marketingeszköznek is számít, amivel könnyedén népszerűsítheted YouTube csatornádat. Azonban ahogy a domain neveknél, úgy a közösségi oldalakon is érdemes szétnézni, hogy nem-e foglalt már a név (vagy valami, ami nagyon hasonlít rá), amin gondolkodsz.

 

 

Habár érdemes minél előbb elkezdeni foglalkozni a közösségi platformokkal, erre eleinte nem lesz égető szükséged – kezdetben ügyelj arra, hogy minőségi tartalmaid legyenek, amiket aztán bátran népszerűsíthetsz. Ennek ellenére azonban javasolt már a YouTube csatorna létrehozásakor lefoglalni a csatorna nevét a legnépszerűbb közösségi platformokon, hogy később biztosan használhasd őket.

 

 

Találj ki egy látványos YouTube nevet


Mit értünk „látványos” alatt? A szakértők szerint sokkal könnyebb megjegyezni valaki nevét, ha valamilyen könnyedén felidézhető, vizuális dologhoz tudod kötni azt. Ez természetesen a YouTube neveknél is így működik. Minél „látványosabb” nevet találsz ki, annál könnyebben emlékeznek majd rád, hiszen lesz valami, amiről eszükbe juthat majd. Ez sokkal jobb megoldás, mint néhány összefüggéstelen, értelmetlen szót választani csatornanévnek.


 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
Marketing

Szótár

felkészültség

bizonyított képesség ismeretek és készségek alkalmazására Tovább

folyamatos fejlesztés

ismétlõdõ tevékenység a követelmények teljesítési képességének növelésére ... Tovább

Tovább a lexikonra
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb magyarországi hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.