notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!
Máté Balázs online marketing asztali

Hogyan válassz jó nevet Youtube csatornádnak?

Így válassz tökéletes nevet YouTube csatornádnak

SzSz
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Hogy miért írtunk egy egész cikket a YouTube csatornanév kiválasztásáról? Mert ez a név hihetetlenül fontos szerepet játszik a csatorna és márkád sikerében! Az alábbiakban ne keress példákat – itt lényeges és hasznos információkat és tanácsokat olvashatsz arról, hogy mitől lesz jó egy YouTube csatornanév, és hogy hogyan választhatod ki azt!

Youtube csatorna név

Válassz olyan nevet, ami rád utal


Amikor YouTube csatornádnak próbálsz nevet választani, gondolj arra, hogy a névnek személyes márkádat kell képviselnie (amennyiben egy cég számára készül a csatorna, ez egyértelműnek számít). A legtöbb vlogger egész egyszerűen a saját nevét használja csatornanévként.

 

 

A névnek szorosan kapcsolódnia kell mindahhoz, amit a csatorna képvisel, ami a célod a csatornával, és a csatorna általános stílusával is párhuzamban kell lennie.

 

 

Fontos továbbá, hogy a név könnyedén megjegyezhető és egyéni legyen. A cél az, hogy minél többen jegyezzék meg a csatorna nevét, miután megnéznek tőled egy videót.

 

 

Gondolkodj könnyedén kiejthető neveken


Ez szorosan kapcsolódik az előző pontban említettekhez – az emberek még ha nagyjából meg is jegyzik a csatorna nevét, hamar elterelődik majd róla a szó, ha nem képesek rendesen kiejteni. Egy egyszerűen kiejthető nevet könnyebb megjegyezni, felidézni és szóban átadni másnak. Minél egyszerűbb és rövidebb, annál jobb.

 

 

Egyedi csatorna, egyedi név


A legtöbb sikeres márka valamilyen egyedi, gyakran kitalált névvel hódította meg a világot. Ugyan ez a stratégia a YouTube-on is működik. Persze ne feledkezz meg az első pontról sem – a név személyes vagy céges márkádat kell, hogy képviselje. Bizonyos hangok és betűkombinációk továbbá más és más érzelmeket és gondolatokat váltanak ki az emberekből – fontold meg tehát alaposan, hogy mit választasz.

hirdetes

 

 


Ne válassz olyan nevet, amit más már használ valahol


Ebből eleinte még nem származhatnak gondok, de ha egy nap híres vlogger szeretnél lenni, akkor olyan nevet kell válassz, amit más még nem foglalt le domain névként.

 

hirdetes

 

Egy saját domain név vásárlása több szempontból is jó döntésnek számít. Egyrészt megakadályozod vele, hogy mások lefoglalják azt előled, másrészt pedig az emberek sokkal egyszerűbben megtalálhatnak majd téged az interneten a keresőmotorok (pl. Google) használatával.

 

 

Persze előfordulhat, hogy nem szeretnél saját webhelyet magadnak, de egy blogra valószínűleg szükséged lesz az olyan frissítések megosztásához, amelyek túl hosszúak a közösségi oldalakra (pl. Twitter), de nem elég tartalmasak ahhoz, hogy videóba foglald őket.

 

 

Ellenőrizd, hogy a név a közösségi média világában se legyen foglalt


A közösségi média egyre fontosabbá válik napról napra, és kiváló marketingeszköznek is számít, amivel könnyedén népszerűsítheted YouTube csatornádat. Azonban ahogy a domain neveknél, úgy a közösségi oldalakon is érdemes szétnézni, hogy nem-e foglalt már a név (vagy valami, ami nagyon hasonlít rá), amin gondolkodsz.

 

 

Habár érdemes minél előbb elkezdeni foglalkozni a közösségi platformokkal, erre eleinte nem lesz égető szükséged – kezdetben ügyelj arra, hogy minőségi tartalmaid legyenek, amiket aztán bátran népszerűsíthetsz. Ennek ellenére azonban javasolt már a YouTube csatorna létrehozásakor lefoglalni a csatorna nevét a legnépszerűbb közösségi platformokon, hogy később biztosan használhasd őket.

 

 

Találj ki egy látványos YouTube nevet


Mit értünk „látványos” alatt? A szakértők szerint sokkal könnyebb megjegyezni valaki nevét, ha valamilyen könnyedén felidézhető, vizuális dologhoz tudod kötni azt. Ez természetesen a YouTube neveknél is így működik. Minél „látványosabb” nevet találsz ki, annál könnyebben emlékeznek majd rád, hiszen lesz valami, amiről eszükbe juthat majd. Ez sokkal jobb megoldás, mint néhány összefüggéstelen, értelmetlen szót választani csatornanévnek.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

2018-12-13

A blogkezdés alapjai 5 lépésben

Az interneten temérdek tippet és forrást találhatsz a kezdő blogolók számára, a probléma csupán az, hogy mindegyik más és más oldalról közelíti meg a témát. A rengeteg információ egy kezdő elé azt a téves képet festheti, hogy a blogolás egy nehéz, komplikált feladat. Nem muszáj azonban mindig mindent túlbonyolítani.

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

2019-01-02

Így építs fel egy közösséget YouTube vlogcsatornád köré

Sokan egyszerűen csak szórakoztató időtöltésként foglalkoznak a YouTube-bal, vagy csak szeretnék megosztani néhány emberrel gondolataikat, alkotásaikat vagy bármi mást, amire ez a formátum lehetőségeket kínál. Ha azonban videóid akár csak egy kisebb közönséget is gyűjtöttek maguk köré, akkor híreink vannak: csatornád már nem csupán rólad szól.

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

2019-01-14

Hogyan segíthet az influencer marketing a szállodáknak?

Az influencer marketing, vagy befolyásmarketing már egy jó ideje felkapott téma a marketing világában, amibe természetesen a vendéglátás és turizmus is beletartozik. De miért olyan népszerű ez a módszer, és miért figyelnek fel rá egyre többen és többen? A válasz egyszerű: a hitelesség miatt.

2019-01-19

"Kiürülhet" a Google az új EU-s jogszabály miatt

A Google egy újabb eszközt húzott elő a tarsolyából, hogy megmutassa, milyen hatása lehet az Európai Unió új szerzői jogi irányelvének, ha jelenlegi formájában törvény lesz belőle.

További cikkek ebben a témában
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 246

Átlagos értékelés: 4.8

Marketing

Szótár

vizsgálat

egy vagy több jellemzõ valamely eljárás szerinti meghatározása   Tovább

vertikális marketingrendszer

Az értékesítési út szereplői közötti valamilyen mértékű vertikális integráció megléte. Tovább

Tovább a lexikonra